|
کدخبر: 265820

بررسی مطالبه‌گری در آموزش و پرورش

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: مطالبه‌گری، پیگیری مطالبات، عدالت آموزشی و فسادستیزی که مورد توجه رئیس جمهور در دولت مردمی است، باید به طور جدی در آموزش و پرورش دنبال شود.

آموزشی بررسی مطالبه‌گری در آموزش و پرورش

احمد ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان و مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان ظهر امروز از واحدهای مختلف اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان بازدید و با سرپرست و کارکنان این اداره کل دیدار کردند.

ریواده در این بازدید با بیان اینکه نهاد آموزش و پرورش مجموعه مهم و تأثیرگذاری است که همه آحاد مردم با آن در ارتباط هستند، گفت: مردم با دانش‌آموزان و جامعه فرهنگیان ارتباط دارند و در حوزه‌های مختلف شریک اجتماعی شما هستند که بسیار در خور توجه است.

وی افزود: اهمیت آموزش و پرورش سبب شده که رفتارهای مدیران آموزش و پرورش رصد شود؛ پس لازم است از همه ظرفیت‌های موجود در استان سمنان استفاده کنید تا شاهد تحرک‌بخشی مجموعه تعلیم و تربیت در دولت مردمی باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به نقش و جایگاه شورای آموزش و پرورش و شورای سوادآموزی استان بر فعال نگه‌ داشتن این شوراها تأکید کرد و گفت: نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان و شرکای آموزش و پرورش متناسب با شرایط روز به نهاد اثربخش تعلیم و تربیت کمک و به وظایف قانونی خود در قبال آن عمل کنند.

ریواده تصریح کرد: بهترین‌ها و شایسته‌ترین‌ها باید در آموزش و پرورش به‌کارگیری شوند و ملاحظات منطقه‌ای و عدالت آموزشی و فسادستیزی که مورد توجه رئیس جمهور در دولت مردمی است به جدیت دنبال شود.

وی با بیان اینکه مسائل و موارد، نیازمند رصد و پیگیری مستمر است، ادامه داد: مطالبه‌گری و پیگیری مطالبات بخش اعظمی از کارهایی است که در آموزش و پرورش باید دنبال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان عنوان کرد: انتظار مردم و فعالان اجتماعی از آموزش و پرورش زیاد است و حتماً برخی از مجموعه‌ها ازجمله آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی باید مصون باشند تا رفتارهای غیرحرفه‌ای و غیرتخصصی در آنها ورود نکند.

ریواده تأکید کرد: در اینجا نباید جریانات خارج از مجموعه مداخله و سیاست‌گذاری کنند و در این خصوص فقط شورای آموزش و پرورش به‌عنوان نهاد قانون‌گذار و سیاست‌گذار در این حوزه می‌تواند ورود کند.

همچنین در این دیدار شاه‌حسینی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گزارش کوتاهی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این اداره کل ارائه کرد.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها