|
کدخبر: 262204

زمان تصویب نهایی رتبه بندی فرهنگیان اعلام شد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دولت برای اجرای رتبه‌بندی معلمان کوتاهی کرد، می‌گوید: قرار است فردا کل آیین‌نامه رتبه‌بندی تصویب شود. در صورت تصویب، سه‌شنبه به جلسه هیأت دولت می‌رود.

آموزشی زمان تصویب نهایی رتبه بندی فرهنگیان اعلام شد

حدود پنج ماه از تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان در مجلس می‌گذرد. با این حال هنوز زمان اجرای آن را به امروز و فردا موکول می‌کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را روز ۲۴ فروردین در اختیار هیأت دولت قرار داد. اما هنوز این آیین‌نامه در دست بررسی است. تاکنون هم فقط سه ماده از آن تصویب شده است.

۸۷۰ هزار نفر، مشمول قانون رتبه‌بندی می‌شوند و حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای آن در نظر گرفته‌اند.

کوتاهی دولت برای اجرای رتبه‌بندی معلمان

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید دولت در این مورد کوتاهی کرده است؛ آیین‌نامه باید تا کنون آماده شده و حکم معلمان را هم برای رتبه‌بندی زده باشند.

علیرضا منادی سفیدان می‌گوید: «دولت، وقت داشته است که این قانون را یک ماه پس از مصوبه مجلس عملیاتی کند.»

او ادامه می‌دهد: «بعد از تصویب رتبه‌بندی معلمان در مجلس و تعطیلات نوروز، سرانجام وزارتخانه آموزش‌وپرورش آیین‌نامه آن را به هیأت دولت فرستاد. هیأت دولت باید سریع این آیین‌نامه را ابلاغ می‌کرد اما متاسفانه تاکنون دولت هر هفته فقط در کمیسیون مربوطه آن را بررسی می‌کند.»

فردا آیین‌نامه رتبه‌بندی تصویب می‌شود؟

اگرچه دولت یک ماه فرصت برای اجرای این آیین‌نامه داشت، اما به گفته منادی سفیدان تاکنون فقط سه ماده از این آیین‌نامه را تصویب کرده‌اند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: «ظاهرا آیین‌نامه چند ایراد حقوقی داشت که در دست بررسی است. قرار است فردا کل آیین‌نامه تصویب شود. اگر فردا تصویب شود سه‌شنبه به جلسه هیأت دولت می‌رود.»

رتبه‌بندی زودتر از شهریور اجرا می‌شود؟

اما معلمان چه زمانی منتظر افزایش حقوق باشند؟ منادی در این مورد می‌گوید: «فعلا اگر فردا آیین‌نامه تصویب شود، از سوی دولت ابلاغ می‌شود. در مرحله بعد باید رتبه‌ معلمان را مشخص کنند. پس از آن حکم معلمان زده می‌شود. در اولین ماه حکم، افزایش حقوق از اول سال تا خرداد و شش ماه از سال گذشته محاسبه و واریز می‌شود.»

وزیر آموزش‌وپرورش روز گذشته درباره زمان اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان گفت که از اول شهریور در فیش حقوقی فرهنگیان اعمال می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس اما می‌گوید این تاریخ اشتباه است. یک ماه بعد از تصویب نهایی آیین‌نامه فرصت دارند که رتبه‌ها را تعیین کنند. وقتی هم رتبه‌ها مشخص شود احکام صادر می‌شود.

با اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال جاری حقوق معلمان بین یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا بیش از پنج میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    اینهمه وعده میدید خسته نمیشید
    اگر دین ندارید لااقل آزادمرد باشید

  • افشار ارسالی در

    چند سال است فقط حرف میزنید

  • ناشناس ارسالی در

    خاک بر سر تون،آبروی معلمان بردید

  • ناشناس ارسالی در

    با سودش؟؟ شما تا تصویب کنید باافزایشش شا ید بتونیم یک دونه مرغ یا یک روغن جامد بخ ریم بازم بذکر هست که پارسال پراید هم ۱۱۰ تومن بود امسال شده ۲۰۰ این کاهش ارزش پول رو کی جبران میکنه؟؟؟

  • محمد ارسالی در

    نخواستیم فقط لطفاحرف نزنید

  • کاکا ارسالی در

    شما که دیگه دست دولت کثیف روحانی را از پ شت بستید یعنی چه؟ دولت دروغگو وبی عرضه

  • عزت الله مردانی فر ارسالی در

    صداقت شرافت می خواهد و در سیاست نشانی از هر دو نیست..وزیر جدید یک آب زیرکاه است

  • حسن مصاحبه ارسالی در

    بسم الله الرحمن الرحیم
    در صورت عدم پیگیری سریع ،لاجرم همکاران ما از طریق ش کایت به دیوان عالی کشور و بیت معظم رهبری ،موضوع را پیگیری خواهند کرد. من الله ال توفیق.

  • ناشناس ارسالی در

    اضافه كار ارديبهشت رو پرداخت كنيد كه روش حساب كرده بوديم

  • ناشناس ارسالی در

    چرا مطلب منو درج نكردي?

  • معلم ناامید ارسالی در

    حرفهای قشنگ و زیبا و تو خالی و تخریب معل مان معترض به معیشت و منزلت خراب شان

  • حسن ارسالی در

    لطفا این همه دروغ نگویید بروید خود مجلس را رتبه بندی کنید تا تحول در کشور ایجاد شود.این چه بساطی هست که راه انداختید ول کن هم نیستید معلمان حدود ۱۰ ساله که رتبه بندهستند اگر احکام قبل غلط هستند اصلاح کنید. خانه از پای بند ویران است خواجه د ر بند نقش ایوان است .

  • شاهد ارسالی در

    سلام اگر فرزندش ده سال مسخره کند فرزندم کارخوب کن به شما هدیه میدم ولی هدیه درک ارنباشد این فرزند چگونه به این کشور خدمت فردی میشود نادان فریب خورده ولی هرکز تا بوحه تامین نشود هرکز فرزندان کشوردرانتظ اره آب خوردن نکذاریم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها