|
کدخبر: 259262

پیگیری به حق مطالبات معلمان

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر معلمی از نظر پرورشی و فعالیتی بی‌رمق باشد نمی‌تواند آن طور که باید به وظایف خود بپردازد، گفت: مسئولان برای مطالبات به حق معلمان تلاش کنند.

آموزشی پیگیری به حق مطالبات معلمان

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته معلم با تاکید بر اینکه خود را مدیون تک تک معلمان در دوران تحصیل می‌دانم، اظهار کرد: اعتقاد شخصی بنده این است که اگر کسی می‌خواهد از علم خیر ببیند، لازم است به معلم خود احترام بگذارد.

وی با اشاره به سیره علامه حسن زاده آملی در احترام گذاشتن به اساتید خود، افزود: نه تنها معتقد به اصل احترام گذاشتن به اساتید هستیم بلکه بارها نیز آن را تجربه کرده‌ایم.

امام جمعه همدان با اشاره اینکه شهید ثانی در بخشی از کتاب خود مطالبی در رابطه با نحوه نشستن در مقابل اساتید را مطرح کرده است، گفت: از اولین کتاب‌هایی که طلاب در حوزه آن را فرامی‌گیرند، آداب‌المتعلمین است که در آن چگونگی صحبت با اساتید مطرح شده است.

وی به تشریح جایگاه معلمان و لزوم احترام به قشر فرهنگی در جامعه پرداخت و یادآور شد: سوق دادن نسل جدید برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی بر دوش معلمان است.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به مشکلاتی که جامعه فرهنگی با آن روبرو هستند، بیان کرد: اینکه یک معلم با تمام سختی‌ها و حقوق کم، کیلومتر‌ها آن طرف‌تر در روستا برای تربیت فرزندان این ملت تلاش می‌کند را تنها می‌توان به عنوان جهاد نام برد.

وی با تاکید بر اینکه معلم در کنار آموزش مسایل علمی، نقش تربیتی هم بر عهده دارد، گفت: تربیت، فرآیندی است که استعداد را به سمت فعلیت حرکت می‌دهد و این وظیفه بر عهده معلمان است.

شعبانی نقش معلم و آموزش و پرورش را در حفظ ارزش‌های شرعی و عقلی مهم دانست و عنوان کرد: انتقال ارزش‌های انسانی به نسل جدید از دیگر انتظاراتی است که از مجموعه آموزش‌و‌پرورش و معلمان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه هنوز هم خود را شاگرد معلمانم می‌دانم و قدردان این عزیزان هستم، مطرح کرد: شک‌ نکنید بیان مسائل اخلاقی، اجتماعی و ارزش‌های الهی توسط معلم بر جان و دل دانش‌آموزان می‌نشیند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اگر معلمی از نظر پرورشی و فعالیتی بی‌رمق باشد نمی‌تواند آن طور که باید به وظایف خود بپردازد، گفت: مسئولان باید رفع مشکلات معلمان را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند و برای تحقق مطالبات به حق آنها تلاش کنند.

وی با بیان اینکه البته مجلس اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده، اما کافی نیست و انتظار بر این است جایگاه، منزلت و سرمایه اجتماعی معلم در جامعه حفظ شود تأکید کرد: جامعه‌ای که نسبت به حفظ جایگاه معلمان خود اهتمام ویژه‌ای دارد، از نظام بیشتری برخوردار است.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها