|
کدخبر: 256592

تفاهمنامه همکاری بین آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی

جهاد دانشگاهی با امضای تفاهم‌نامه‌ای برای مدیریت تعارض منافع به کمک وزارت آموزش و پرورش آمد.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی  و اجرایی وزارت آموزش و پرورش با جهاد دانشگاهی به امضای یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی رسید.          

موضوع این تفاهم‌نامه یک ساله، همکاری مشترک علمی، آموزشی ، پژوهشی  و اجرایی در زمینه مدیریت تعارض منافع در آموزش و پرورش و نیز شناسایی گلوگاه‌ها و انسداد منافذ و موقعیت‌های فسادزا در نظام تعلیم و تربیت و مقابله یا مدیریت آنها در حدود سیاست های مصوب‌، قوانین و مقررات جاری است.         

حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی در این مراسم، اظهار کرد: یکی از زمینه‌های فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه اجتماعی، توانمندسازی حاکمیت و جامعه است و باید تلاش کنیم که در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم تا دولت کارایی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در همه دنیا در زمینه توانمندسازی جامعه و حاکمیت، تعارض منافع است، افزود: مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه را در جهاددانشگاهی راه اندازی کرده و مطالعاتی در سایر کشورها انجام داده‌ایم و گزارش‌های مختلفی تهیه شده است. با توجه به اهتمام دولت سیزدهم در امر مبارزه با فساد، به رئیس جمهور اعلام آمادگی کردیم که می‌توانیم در زمینه تعارض منافع همکاری گسترده داشته باشیم که ایشان در قالب بخشنامه‌ای به معاون اول محول کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه تاکنون با ۸۶ وزارتخانه و سازمان در زمینه مدیریت تعارض منافع مکاتبه شده که ۲۴ وزارتخانه و سازمان نمایندگان خود را معرفی کرده اند، گفت: پرسشنامه‌هایی برای تعیین مصادیق همکاری و تهیه دستورالعمل‌ها تهیه و اقدامات دیگری نیز در دست انجام است.

وی با بیان اینکه بسیار خرسندیم که آموزش و پرورش جزو اولین دستگاه‌هایی است که ورود جدی به موضوع تعارض منافع داشته است، اظهار کرد: از اهمیتی که آموزش و پرورش به این موضوع داده است قدردانی می‌کنم و ما هم تلاش می‌کنیم همکاری خوبی داشته باشیم. همکاری خوبی از گذشته با وزارت آموزش و پرورش داشته ایم و با توجه به اهمیت و جایگاه این وزارتخانه، آن را وظیفه خود می‌دانیم و امید است این همکاری ها گسترش یابد.

وی تصریح کرد: زمینه همکاری‌های بسیار گسترده‌ای به ویژه در زمینه تحقق شعار سال با جهاددانشگاهی با توجه به تجربه ای که در توسعه علم و دانش دارد، وجود دارد.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها