|
کدخبر: 255813

بازدید وزیر آموزش و پرورش از مدارس

وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مدارس آستارا از دانش‌آموزی که از سوی معلم، تنبیه بدنی شده بود، دلجویی و معلمان، دانش‌آموزان و اولیا را به استفاده بهتر از تعلیم و تربیت در دوره پسا کرونا توصیه کرد.

آموزشی بازدید وزیر آموزش و پرورش از مدارس

یوسف نوری در نشستی با معلمان، مربیان و کارکنان آموزش و پرورش آستارا در این اداره گفت: طی بازدید از مدارس این شهرستان مشخص شد که آموزش حضوری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و با قوت و جدیت انجام می گیرد.

وی افزود: کرونا عواقب ناگواری داشت و آموزش غیرحضوری در بعد فردی، باعث یک سری عادت های زیستی شده است که با بازگشایی مدارس، متاسفانه برخی واکنش های رفتاری را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: این واکنش ها از عدم تحمل نشستن تا رفتارهای پرخاشگرانه را شامل می شود و به اولیای محترم توصیه می کنم نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند و آستانه تحمل آنها را که مقداری زودتر تحریک می شود، درد کنند و فشار زیادی بر دانش آموزان نیاورند.

نوری از معلمان هم خواست، با سعه صدر بیشتر با دانش آموزان مدارا کنند و افزود: بعد از بیش از ۲ سال حضور در محیط قرنطینه ای و گلخانه ای، اکنون که دانش آموز به مدرسه وارد می شود، تمایلات رفتاری سرکوب شده وی در اینجا به صورت شدید بروز پیدا می کند و این امر طبیعی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید هم ما و عوامل مدارس، این ملاحظات و موارد را درک کنیم و هم خانواده ها و اولیا با فرزندان خود بیشتر مدارا کنند تا این آهنگ زیستی به حالت اول خود بازگردد.

وزیر آموزش و پرورش در حضور مسئولان و مدیران بومی در جمع دانش آموزان مدرسه سنایی روستای سیبلی آستارا نیز حضور یافت و با اهدای یک کیف به دانش آموز تنبیه بدنی شده، از او دلجویی کرد.

در این بازدید که غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت، برخی از نواقص و مشکلات حوزه آموزش و پرورش این شهرستان مطرح شد و وزیر آموزش و پرورش علاوه بر پیگیری تلفنی موضوعات، در خصوص رفع آنها و تامین نیازمندی ها قول مساعد داد.

ظهر روز گذشته (دوشنبه) دانش آموزی در مدرسه سنایی روستای سیبلی آستارا از سوی معلم تنبیه بدنی شده و فیلم آن در فضای مجازی بازنشر شده بود.

بازدید وزیر آموزش و پرورش از مدارس آستارا و بررسی مشکلات 

حدود ۱۸ هزار دانش آموز در بیش از ۱۶۰ مدرسه دولتی و غیردولتی آستارا به مشغول به تحصیل هستند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

منبع: ایرنا
  • علی ارسالی در

    آیا با این دلجویی دانش آموزان مؤدب تر میشوند یا جسورتر؟

ارسال نظر