|
کدخبر: 253006

آموزش مجازی در دانشگاه فرهنگیان ادامه دارد؟

یک فعال دانشجویی با اشاره به حضوری شدن تنها یک رشته خاص در دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویان سایر رشته‌های این دانشگاه همچنان ملزم به تداوم تحصیل مجازی هستند چرا که کمبود فضای کلاس های درس و ....، اجازه پذیرش سایر دانشجومعلمان را نمی دهد.

حدیث روزبهانی معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری پردیس نسیبه تهران با اشاره به حضوری شدن و بازگشایی دانشگاه فرهنگیان، گفت: تمامی مدارس و دانشگاه های سراسر کشور، با تاکید ستاد ملی مبارزه با کرونا، ملزم به حضوری شدن تمامی مقاطع تحصیلی شدند اما همچنان، حرف و حدیث هایی که چالش های دانشگاه فرهنگیان در پی دارد، مانع از اجرای این فرآیند آنطور که انتظار می رود ، می شود.

وی افزود: گویا مسئولان در راس این دانشگاه، آینده دورتری را برای اتمام تحصیل مجازی دانشجو معلمان می دیدند؛ به نحوی که ضعف در ساختار این دانشگاه برای استقبال از دانشجومعلمان و عدم برنامه ریزی مناسب جهت مختومه کردن پرونده تربیت معلمِ مجازی، بیداد می کند.

روزبهانی در ادامه گفت: مشکلات و معضلات عدیده ای من جمله کمبود فضای آموزشی و کلاس های درس، کمبود خوابگاه ها متناسب با تعداد دانشجویان خوابگاهی، کمبود اساتید و ...  از انتقادات اساسی وارده بر سازوکار امروز دانشگاه فرهنگیان است.

این فعال دانشجویی افزود: حال با کنار هم قرار دادن مسائل پیش روی دانشگاه فرهنگیان، با این پرسش اساسی مواجه می شویم که در این ۲ سالی که به صورت مجازی گذشت و دانشجومعلمان ملزم به خانه نشینی بودند، چه تدابیری جهت برون رفت از این چالش ها اندیشیده شد؟

وی ادامه داد: بحران هایی که امروز با آن ها درگیر هستیم، ۲ سال قبل، مشکلات کوچک تری بودند که با اقداماتی موثر و به موقع، قابل حل بودند اما امروز و در تقابل با معضل کمبود نیروی انسانی، سالانه به جذب برفمباری دانشجو معلمان افزوده می شود و عدم چاره اندیشی و دست روی دست گذاشتن ها ، میتواند بحران های مخرب تری را بر پیکره نظام تعلیم و تربیت وارد آورد.

روزبهانی با اشاره به ماده ۶ قانون متعهدین خدمت، تاکید کرد: طبق قانون، تا زمانیکه دانشگاه امکاناتی نظیر خوابگاه ها و خدمات شبانه روزی را عرضه نکند، مجاز به دریافت کسورات نخواهد بود. حال با توجه به این شرایط می توان قاطع گفت که توجیحات دانشگاه فرهنگیان، پیرامون عدم تخصیص بودجه کافی جهت بهبود و ارتقا زیر ساخت ها ، مورد قبول واقع نخواهد بود چرا که با آن حجم از درآمد اختصاصی که از کسورات دانشجو معلمان بدست می آورد و در این ۲ سال ، ما به ازای آن هیچ گونه خدمات رفاهی و خوابگاهی و شبانه روزی عرضه نکرده ، قطعا ظرفیت بر طرف نمودن نواقص را تا حد زیادی دارا بوده است اما شاهد اقداماتی موثر در این امر نبوده ایم.

وی تصریح کرد: روندی که امروز دانشگاه فرهنگیان در پیش گرفته است، حضوری کردن یک رشته خاص ، مشخصاً ورودی های سال های ۹۷ و ۱۴۰۰  است. اما پرسش اساسی اینجاست که تکلیف سایر رشته ها و ورودی ها چه میشود ؟ واضح است که آنها همچنان ملزم به تداوم تحصیل مجازی هستند چرا که کمبود فضای کلاس های درس و حتی محوطه دانشگاه ، اجازه پذیرش سایر دانشجومعلمان را نمی دهد. 

وی در پایان گفت: در شرایط مساعد و آرام امروز و با نظر به این اتفاق خوشایند که از دوران اوج بیماری کرونا فاصله گرفته ایم و اوضاع برای حضوری شدن مهیاست، از مسئولان دانشگاه فرهنگیان تقاضا می شود تا سازوکاری جدی و موثر جهت احیای فرآیند تربیت معلم مدنظر قرار دهند و انفعال امروزه جامعه دانشجو معلمان را به سمت و سوی کسب انگیزه و پویایی سوق دهند.

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    میانگین معلم نمونه شدن استانی از بین چها رهزار نفر معلم سه نفر معلم نمونه استان م یشوند آیا اضافه رتبه حق آنها نیست معلمان هر سال تمام اسناد کارهایشان و پیشرفت را تحویل آموزش پرورش میدهند برای معلم نمون ه شدن و اندکی از بین آنها که بیشترین اسن اددومدارک پیشرفت کاری در رشته خود داشتند معلم نمونه شهر یا استان میشوند چرا در ر تبه بندی افزایش رتبه بندی برای آنها لحاظ نشده؟

    جواب
    چون نیر وهای ستادی اداره هیچ وقت معلم نمونه نشدن دنداین را در رتبه بندی کمرنگ کرده اند

ارسال نظر