|
کدخبر: 252322

استقبال از دانشجویان برای از سرگیری آموزش حضوری

مراسم استقبال از دانشجویان برای از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه‌ها با حضور وزیر علوم و مسئولان آموزش عالی در دانشگاه تهران برگزار شد.

مراسم نمادین آغاز آموزش حضوری دانشگاه‌ها با حضور وزیر علوم و‌ رییس دانشگاه تهران در این دانشگاه برگزار شد.

زلفی‌گل وزیر علوم در جمع خبرنگاران درباره آغاز آموزش حضوری دانشگاه‌ها اظهار داشت: امروز بسیار خرسندیم که شاهد حضور دانشجویان به خصوص دانشجویان کارشناسی در دانشگاه‌ها هستیم، البته دانشگاه‌ها هیچ زمانی تعطیل نبوده و دانشجویان تحصیلات تکمیلی که رساله‌ها و طرح‌هایشان تایید شده بود در دانشگاه‌ها حضور داشتند.

وی ادامه داد: امروز قرار است همه دانشجویان در دانشگاه‌ها حضور داشته باشند زیرا دانشجو‌ روح‌ دانشگاه است؛ چنانچه دانشجو در دانشگاه نباشد، دانشگاه مثل کالبد بدون‌ روح است.

وزیر علوم تصریح کرد: از جامعه فرهیخته دانشگاهی انتظار داریم در عرصه سلامت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز سرآمد باشند زیرا سلامت دانشجویان برای ما مهم است. اصل اساسی در آموزش حضوری سلامت دانشجویان است.

وی همچنین درباره از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان نیز گفت: امکان دارد دانشجویانی به دلیل موجه امکان حضور در دانشگاه‌ها نداشته باشند، لذا دانشگاه‌ها باید تمهیداتی را برای آن‌ها  فراهم کنند. اگر امکان دارد در دانشگاه محل سکونت‌شان مهمان شوند و اگر به دلایلی این مسئله مقدور نیست برای حذف درس آن‌ها اقدام شود. اگر دانشگاه تشخیص داد از اموزش برخط استفاده کنند، اساتید و دانشگاه همکاری کنند زیرا ما اعضای یک خانواده هستیم و باید یکدیگر را درک کنیم تا به مرور شاهد حضور همه دانشجویان در دانشگاه باشیم.

وزیر علوم درباره اقدامات وزارت علوم‌ برای تحقق شعار سال نیز گفت:  یکی از برنامه‌های ما در وزارت علوم تاسیس معاونت فناوری و نوآوری بود که خوشبختانه سه ماه که از عمر  دولت سیزدهم گذشت ما توانستیم این معاونت را تاسیس کنیم.  زایش و رویش شرکت‌های دانش‌بنیان علت اصلی تاسیس این معاونت بود.

زلفی‌گل گفت: در سال جدید با توجه به فرمان مقام معظم رهبری عزم خود را جزم کردیم که برنامه‌ریزی منسجمی در این زمینه داشته و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و مغزافزاری لازم را برای توسعه شرکت‌های دانش پایه و دانش بنیان ایجاد کرده و گسترش دهیم.

وی تاکید کرد: باید با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هایی که مرتبط با سایر نهادها و دستگاه‌ها هستند در این زمینه هماهنگ‌ باشیم.

مقیمی رییس دانشگاه تهران نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: دانشجویان برای ورود به دانشگاه باید دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند. مرکز بهداشتی دانشگاه تهران این آمادگی را دارد تا دانشجویان را واکسینه کند تا آن‌ها برای ورود به خوابگاه و دانشگاه محدودیتی نداشته باشند.

وی در ادامه گفت: اگر دانشجویی هم‌ منعی برای حضور در دانشگاه دارد ما درخواست آن‌ها را برسی می‌کنیم تا کسی محروم از  تحصیل نباشد.

وی ادامه داد: وزارت علوم تسهیلاتی را برای دانشجویانی که به دلایل مختلف امکان حضور در دانشگاه را ندارند در نظرگرفته است از جمله اینکه در دانشگاه نزدیک محل سکونت خود مهمان شوند یا درس خود را حذف کنند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر