|
کدخبر: 250644

خبر مهم معاون وزیر آموزش و پرورش درباره ارتقای سطح علمی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: برای ارتقای سطح علمی مازندران شهر مجازی المپیاد در شهرهای این استان تشکیل می‌شود.

آموزشی خبر مهم معاون وزیر آموزش و پرورش درباره ارتقای سطح علمی

قاسم احمدی لاشکی صبح امروز در مراسم تجلیل از نخبگان دانش‌آموزی آمل واقع در سالن اجتماعات شهید رجایی این شهرستان با بیان اینکه جامعه بعضی از بخش‌ها را نمی‌بیند و این ضعف کشور ما است اظهار داشت: برخی از افرادی که تلاش می‌کند و سال‌ها در عرصه علم و دانش و ورزش گام برمی‌دارد دیده نمی‌شوند و باید در این امر تغییر صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه آمل در رشته‌های علمی سرآمد است که شیمی یکی از آن رشته‌ها است، افزود: با وجود این رتبه‌ها ۳۱ سال است که کشور یک مدال ندارد و فقط ۳۰ مدرسه در سطح کشور هر سال مقام دارند.

احمدی‌ لاشکی با تاکید بر اینکه با مشاهده این دو تعداد مدرسه و نتیجه مدال را مشاهده کنید متوجه مورد بی‌عدالتی می‌شوید که ۹ استان مدال ندارند گفت: پیشنهاد می‌شود تا با وجود ۶۶۴ پژوهش سرا به تقویت آنها بپردازیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش از ایجاد شهر مجازی المپیادها در شهرهای مازندران مطرح و عنوان کرد: لازم است تا هر یک از مدارس موفق معین استان محروم شوند.

وی با بیان اینکه اگر برای فرزندان این مرز و بوم ارزش‌گذاری شود آنها به درجات بالایی دست می‌یابند، افزود: البته باید به این‌ نکات توجه داشت که دانش‌آموزی پس لز به ورود به شهری دیگر نگاه به کلان شهر با جمعیت بزرگ و یک فضای متفاوت می‌شود و آن فرد نباید شخصیت خود را از بین ببرد با ورود به خوابگاه‌ها با آشنایی فرهنگ خاص و اقلیم متفاوت نباید فرهنگش را از خاطر ببرد تا آسیب ببیند.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه پس از فارغ‌التحصیلی و ارتقای به مدارج بالاتر نباید از ریشه‌اش، خاکش، پرداخت هزینه‌هاش بگذرد و عرق به وطن داشته باشند، عنوان کرد: دانش آموزان قدرشناسی از معلمان را نباید فراموش کنند چرا که از ابتدای سوادآموزی آنها تلاش کردند.

وی افزود: مسئولان این شهرستان اگر بتوانند با تشکیل مجمع نخبگان آمل در مراکز استان‌ها و پایتخت ارتباط بگیرد و اطلاعاتی از دانش‌آموختگان شهرشان و پیگیری لازم از آنها گرفته شود تا از ظرفیت‌های آنها استفاده شود یعنی پیشنهاد می‌شود به شناسایی این ظرفیت‌ها پرداخته و از آنها در بخش‌های مختلف استفاده شود.

رئیس آموزش و پرورش آمل نیز در این مراسم با اشاره به وجود ۳ هزار معلم رسمی عنوان کرد: در این شهرستان ۵ هزار فرهنگی عضو کانون بازنشستگی هستند.

عباس مرزبند گفت: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد حماسه اسلامی ششم بهمن ۴۱ دانش‌آموز حافظ کل قرآن و ۷۵۰ دانش‌آموز تا ۱۵ جز را حفظ کردند.

در پایان این مراسم از دانش‌آموزان نخبه و رتبه برتر زیر دو هزار کنکور سراسری ۱۳۹۹ با اهدای جوایز تقدیر به عمل شد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها