|
کدخبر: 250287

استفاده ویژه آموزش و پرورش از شبکه شاد

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از بهره گیری از ظرفیت شبکه شاد به منظور تقویت برنامه‌های آموزشی، ارتقایی، ترویجی و تبلیغی این اداره کل خبر داد.

 مسعود شکوهی گفت: زمینه سازی لازم برای اجرای فعالیت راهنمایی، مشاوره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با بهره‌گیری از مشاوران مدارس، همچنین همه دانش‌آموزان در مناطق شهری، روستایی و مناطق عشایری که به دو دسته تحت پوشش خدمـات مشاوره‌ای و پیشگیـری از آسیب‌های اجتماعی به شکل آنلاین (غیر حضوری) و حضوری به خصوص در هسته‌ها و مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی قرار دارند.

وی ادامه داد: معاونت پرورشی و فرهنگی درصدد آن است که کیفیت این فعالیت‌ها را به خصوص در مناطقی که دسترسی (آنلاین) بر خط موجود نیست، تقویت کرده و برای ایجاد عدالت در ارائه خدمـات، از طریق حضوری عمل کند.

شکوهی خاطر نشان کرد: وزارت آموزش و پرورش از یک سو آموزش، تربیت و بالندگی انسان‌های مستعد جامعه را برعهده دارد و تأمین‌کننده نیـازهای نیـروی انسانی کشور در بخش‌های فرهنـگی، اجتماعی و اقتصادی است و از سوی دیگر تربیت آینده‌سازان وفادار به انقلاب اسلامی، متدین، شجاع، با بصیرت و مقاوم را برعهده دارد.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی با اشاره به اجرای برنامه های آموزشی، ارتقایی به صورت بسترسازی در شبکه شاد برای تقویت برنامه‌های آموزشی، ارتقایی، ترویجی و تبلیغی گفت: جلب مشارکت و ایجاد نگرش مثبت در دانش آموزان، والدین، زمیـنه‌سازی جهت ایـجاد جذابیـت در بعـد محتوایـی جهت ارائه خدمات مشورتی، ارتقایی، راهنمایی، مشاورهای و آموزشی،‌ارائه آموزش‌های ارتقـایی و ارتقای دانش و مهارت‌ها از آن جمله است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، وی همچنین به برخی فعالیت‌های این اداره کل برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزد: ارائه خدمات درچارچوب برنامه نماد ( نظام مراقبت دانش آموزان )، ارائه خدمات سریع و به موقع مشاوره‌ای و روان شناختی از طریق خط ملی نماد (هات لاین ) و خط تلفنی ۱۵۷۰ در تمامی استان‌ها از جمله این فعالیت‌هاست.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر