|
کدخبر: 242338

خبر ویژه نماینده مجلس درباره رتبه بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش مجلس از جلسه مشترک مجلس و دولت برای تامین منابع مالی جهت اجرای شدن لایحه رتبه‌بندی معلمان خبر داد.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: پس از تصویب طرح در جلسه علنی طرح برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شد.

وی افزود: شورای نگهبان لایحه رتبه‌بندی معلمان را بررسی و ۲ ایراد مالی بر اساس اصل ۷۵ قانون اساسی آن همچنین ابهاماتی را نسبت به لایحه مطرح کرده بودند که البته ابهامات مطروحه در کمیسیون آموزش رفع شد.

عضو کمیسیون آموزش با اشاره به به ایرادات اصل ۷۵ شورای نگهبان نسبت به این لایحه، گفت: درباره تامین منابع مالی برای اجرای این لایحه نیز جلساتی بین مجلس و دولت برگزار شده و احتمالا مشکلات منابع مالی نیز برای اجرایی شدن لایحه، حل شده است.

حجت الاسلام فلاحی تصریح کرد: در صورتی که منابع مالی آن حل شود و به تصویب نمایندگان و تایید شورای نگهبان برسد لایحه برای اجراییی شدن در سال ۱۴۰۰ به دولت ابلاغ می‌شود.

نمایندگان مجلس در نشست علنی روز (چهارشنبه ۲۴ آذر) خانه ملت، بررسی جزئیات لایحه رتبه بندی معلمان را به پایان رساندند و لایحه برای بررسی به شورای نگهبان فرستاده شد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس نیز گفت: با تصویب اعضای کمیسیون مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها