|
کدخبر: 242087

تجمع اعتراضی معلمان مقابل ساختمان آموزش و پرورش

معلمان حق التدریس در هفته جاری مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند چرا که چندماهی در صدور حکم آن ها تعلل شده بود.

 تعدادی معلم حق التدریس در هفته جاری مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کرده و خواستار تعیین تکلیف خود و صدور احکام استخدامی شدند.

در همین راستا حسن اسدی یکی از معلمان حاضر در این تجمع که معلم حق التدریس است اظهار کرد: معلمان حق التدریس سراسر ایران ۸۸ هزار نفر بودند و با صدور مجوز قرار بود که تبدیل وضعیت شوند.

وی با بیان اینکه شرط تغییر وضعیت این معلمان گذراندن دوره یکساله در دانشگاه فرهنگیان بود، افزود:  از آن جایی که جمعیت این افراد زیاد بود و ظرفیت دانشگاه فرهنگیان هم به حد نمی ‌رسید به سه دوره تقسیم شدند.

اسدی ادامه داد: از همان ابتدا اعلام شد که این معلمان نگران نباشند و به دلیل ظرفیت دانشگاه این تقسیم بندی انجام شده است و احکام از اول مهر سال ۱۴۰۰ زده خواهد شد.

این آموزگار با اشاره به اینکه  گروه اول و گروه دوم دوره یک ساله خود را آغاز کردند و در نهایت گروه سوم اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به دانشگاه برای گذراندن دوره خود رفتند، تصریح کرد: حکم گروه اول و دوم را مهر ما صادر کردند و آن ها پیمانی شدند اما به گروه سوم قول دادند اول دی ماه حکم هایشان را صادر کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: دی ماه حکم ها باز هم صادر نشد و بهمن ماه نیز این روند ادامه داشت. با هماهنگی حدود ۱۳  هزار نفر از  معلمان حق تدریس کل استان ها تجمع کردیم.

وی با اشاره به اینکه مسئول امور استخدامی وزارت آموزش و پرورش  جلسه تشکیل داند و قول دادند این موضوع حل شود، گفت: ظاهرا مجوز صدور حکم ها صادر شده است اما به صورت بخشنامه به ادارات و نواحی نیامده است.

اسدی گفت: قول دادند تا قبل از پایان بهمن ماه مجوز های صادر شود. البته اعلام شد مجوز با توجه به گفته وزیر به صورت شفاهی صادر شده است و روز یک شنبه پیش نویس صادر خواهد شد تا وزیر آموزش و پرورش به وزارتخانه نامه دهد و سازمان امور و استخدامی تا امروز جواب نامه را اعلام کند و به صورت بخشنامه دربیاید.

این در حالی است که یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نماز جمعه هفته گذشته شهر تهران اعلام کرد: براساس قانون مصوب مجلس اسامی معلمان حق التدریسی تا روز یکشنبه به سازمان اداری استخدامی تحویل داده می‌شود تا پس از گرفتن کد کارمندی احکام استخدامی آن‌ها را صادر کنیم.


 

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها