|
کدخبر: 237222

انتصاب جدید و مهم وزیر آموزش و پرورش در این وزارتخانه

وزیر آموزش و پرورش، امروز طی حکمی، «عباس نجار» را به عنوان «سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری» منصوب کرد؛ این در حالیست که هنوز دو معاونت، مسؤولی ندارند.

آموزشی انتصاب جدید و مهم وزیر آموزش و پرورش در این وزارتخانه

یوسف نوری روز ۷ آذر در شرایطی توانست از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد بگیرد که دو نفر قبل از وی، نتوانستند اعتماد نمایندگان را به دست آوردند و او سومین فرد معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور برای تصدی پُست وزارت آموزش و پرورش بود.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ۱۹ دی در برنامه به وقت ایران شبکه آموزش، اظهار کرد: در حالی آقای نوری وزیر شده است که حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و به عبارتی دیگر ۳.۵ میلیون دانش‌آموز به دلیل شرایط کرونا محروم از آموزش هستند. همچنین حدود ۱۷ درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم از تحصیل بازمانده هستند یا اینکه ۳۰ درصد از دانش‌آموزان به شدت به توانمندسازی در رابطه با آسیب‌های اجتماعی نیاز دارند.

وی اضافه کرد: در آموزش و پرورش به رغم اینکه معلمان  زحمت زحمات زیادی می‌کشند اما رتبه پایینی در آزمون‌های بین‌المللی دانش‌آموزی داریم یعنی رتبه ۴۸ از ۵۸ در آزمون علوم پایه دوره چهارم و رتبه ۵۰ از ۵۹ در آزمون ریاضی داریم؛ به عبارت دیگر آقای نوری، آموزش و پرورش را با کلی مشکل تحویل گرفت.

از رأی اعتماد به وزیر آموزش و پرورش، دو ماه می‌گذرد و در این مدت، وی انتصاب‌هایی را انجام داده است اما مهم‌ترین معاونت‌های وی هم‌اکنون بدون مسؤول به سر می‌برند. 

معاونت آموزش متوسطه و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بدون مسؤول هستند و از زمان پایان مأموریت الهیار ترکمن، مدیرکل بودجه این وزارتخانه، سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شده است.

 اما وزیر آموزش و پرورش در این مدت، هنوز به جز چند معاونت، در ترکیب معاونت‌های مهم این وزارتخانه تغییری ایجاد نکرده است. تنها معاون تربیت‌بدنی و سلامت، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سرپرست مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی و رئیس مرکز امور بین‌الملل و رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک و رئیس مرکز حراست منصوب شدند. 

امروز هم خبری منتشر شد مبنی بر اینکه طی حکمی از سوی وزیر آموزش‌ و پرورش، عباس نجار به عنوان «سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری» منصوب شد.

«عباس نجار»، دارای مدرک «دکتری رشته جغرافیای سیاسی از دانشگاه تهران» و «کارشناسی ارشد جغرافیای طبیعی» است که سوابقی نظیر آموزشیار نهضت سوادآموزی، دبیر علوم اجتماعی، مسؤول فناوری اداره آموزش و پرورش منطقه فشافویه، کارشناس فناوری مدیریت آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران، رئیس امور مالی مدیریت آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران،  معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران،  رئیس اداره امور مالی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران،  مشاور مالی مدیرعامل جامعه تعلیمات اسلامی،  مشاور مالی و حسابدار مؤسسه آموزش نیروی انسانی شهید مهدوی و مدیر امور آموزشی بنیاد سعدی را در رزومه کاری خود ثبت کرده است.

 

 


 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها