|
کدخبر: 235434

توصیه دبیر شورای نگهبان به وزیر آموزش و پرورش

دبیر شورای نگهبان گفت: آشتی دین و سیاست در عصر جدید را از اقدامات بسیار مهم امام‌خمینی (ره) دانست و گفت: غربی‌ها تلاش کرده بودند که دین را از عرصه اجتماعی و سیاسی حذف کنند که امام بزرگوار، اسلام سیاسی و مردم سالاری دینی را احیا کرد.

آموزشی توصیه دبیر شورای نگهبان به وزیر آموزش و پرورش

 آیت‌الله احمد جنتی روز چهارشنبه در جلسه این شورا با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و امام خمینی(ره) گفت: حضرت زهرا(س) هم مقامات عالی انسانی را دارا بود و در یک کلمه تجلی کامل اسماء و صفات الهی بود.

​وی در ادامه به تبیین شخصیت امام بزرگوار اشاره و بیان کرد: ایشان گرچه بیش از ۳۰ سال است که از میان ما رفته اما افکار و اندیشه‌های ایشان همان طور که در صحیفه امام هم آمده، زنده است و همواره برای همگان قابل استفاده خواهد بود.

دبیر شورای نگهبان و از شاگردان امام خمینی(ره) افزود: همه از جمله وزرای آموزش و پرورش و علوم باید برای شناخت بیشتر راه و رسم امام خمینی(ره) به نسل جدید به ویژه دانش آموزان و دانشجویان تلاش مضاعفی کنند ضمن آنکه حوزه‌های علمیه و روحانیون نیز باید حافظ آثار امام (ره) باشند.

آیت‌الله جنتی در خاتمه در کنار برشمردن صفات ممتاز شخصیتی امام (ره)، آشتی دادن دین و سیاست در عصر جدید را از جمله اقدامات بسیار مهم ایشان دانست و گفت: غربی‌ها و پیروان آنان در ایران زمان طاغوت سال‌ها تلاش کرده بودند که دین را از عرصه اجتماعی و سیاسی حذف کنند که امام بزرگوار این توطئه را برهم زد و اسلام سیاسی و مردم سالاری دینی را احیا کرد از این رو همه باید در نشر افکار و اندیشه‌های ایشان به وظایف خود عمل کنیم.


 

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    تکلیف شم هم لابد مخالفت با هرگونه افزایش حقوق معلمان است

  • فرهنگی ارسالی در

    با سلام خدمت شما دبیر محترم شورای نگهبان خدا وکیلی بیاید خودتون را جای ما معلمان یک ماه بگذارید
    بخدا بخدا امروز ۳۰ دیماه است به قرآن پول بنزین زدن
    ندارم حتی ۱۰ لیتر حالا با این وضع دیگه برای معلم
    فرصت مطالعه می ماند حوصله اینکه برود دنبال کارهای
    خارج از آموزش درسی برای دانش آموزش بخدا فردای قیامت باید جواب گوی زن و بچه ما باشید

ارسال نظر