|
کدخبر: 234593

طرح جدید آموزش و پرورش برای معلمان راهی مجلس شد

عضو کمیسیون آموزش از تصویب طرح ساماندهی، تأمین و تربیت نیروی انسانی آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در این کمیسیون خبر داد.

آموزشی طرح جدید آموزش و پرورش برای معلمان راهی مجلس شد

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین روند بررسی طرح ساماندهی، تأمین و تربیت نیروی انسانی آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش، گفت: در این رابطه ۶ طرح به کمیسیون ارجاع شده بود که در جلسات کمیسیون مقرر شد تا این طرح‌ها با هم ادغام شوند و یک طرح واحد و جامع به جلسه علنی ارائه شود.

وی افزود: در روند بررسی این طرح‌ها پیشنهاداتی از سوی مسئولان دولتی و همچنین نمایندگان مطرح شد که در نهایت مقرر شد این طرح‌ها به کارگروه تخصصی ارجاع شود تا نقطه نظرات مطرح شده نیز در مفاد طرح نهایی گنجانده شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: اخیرا گزارش کارگروه تخصصی درباره ادغام و تهیه یک طرح واحد درباره ساماندهی، تأمین و تربیت نیروی انسانی آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش   به پایان رسید و گزارش کارگروه در جلسه اخیر کمیسیون آموزش مورد بررسی ارزیابی و به تصویب اعضا رسید.

اسماعیلی در توضیح برخی از مصوبات جلسه اخیر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش، گفت: با مصوبه اعضا، وزارت آموزش و پرورش مکلف است در آزمون‌های استخدامی موضوع ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای اشخاصی که در امور آموزش و پرورش با واحدهای دولتی و غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند، به ازای یک سال سابقه تمام وقت، ضریب ۱.۱  برای نمره مکتسبه آنها در آزمون محاسبه کنند.

وی در همین راستا ادامه داد: همچنین با تصویب اعضای کمیسیون به ازای هر سال سابقه بیشتر حداکثر تا ۵ سال سابقه، این ضریب به میزان یک دهم افزایش یابد و همچنین بر اساس این طرح افرادی که متقاضی استخدام در آموزش و پرورش هستند می‌توانند بر اساس رشته‌ خود در آزمون ماده ۲۸ شرکت کنند و پس از طی مراحل قبولی بتوانند در کلاس‌های درس حضور داشته باشند.

نماینده میانه در مجلس اظهار کرد: بررسی مفاد این طرح در جلسه اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات به پایان رسید و طرح جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.


 

منبع: تسنیم

ارسال نظر