|
کدخبر: 234196

نظر وزیر آموزش و پرورش درباره ساعات موظفی تدریس معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: . یک زمانی در دوره ابتدایی اینگونه تعریف شده بود که ساعات موظفی تدریس ۲۸ ساعت باشد و اکنون ۲۵ ساعت شده است. این بحث از گذشته هم بوده که چرا ساعات تدریس در متوسطه کمتر است.

آموزشی نظر وزیر آموزش و پرورش درباره ساعات موظفی تدریس معلمان

نوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه علی رغم تعطیلی پنج‌شنبه‌ها، چهارساعت به ساعات تدریس معلمان دوره ابتدایی افزوده شده، ولی در فیش حقوقی‌شان دیده نمی‌شود گفت: بر اساس قوانین و ضوابط، ساعات تدریس در دوره‌های تحصیلی مشخص است. یک زمانی در دوره ابتدایی اینگونه تعریف شده بود که ساعات موظفی تدریس ۲۸ ساعت باشد و اکنون ۲۵ ساعت شده است. این بحث از گذشته هم بوده که چرا ساعات تدریس در متوسطه کمتر است. به هرحال در قانون دیده شده است، اما باید روی آن بحث کرد.

وی افزود: برخی همکاران ما که سابقه بالای ۲۰ سال دارند باز هم ساعات موظفی تدریسشان را پر می‌کنند که معتقدم یک جور کار خیر است و شایسته است که از این معلمان که مسئولیت اجتماعی‌شان را ایفا می‌کنند تقدیر کنیم.

 

منبع: ايسنا
  • دبیر ارسالی در

    وزیر محترم ساعت تدریس باید مطابق با استاندارد های چهانی باشد تدریس در هر دوره سختی کار خودش را دارد اموزگاران محترم در دبستان یک کلاس با حداکثر 30 دانش اموز دارند اما دبیران متوسطه بر حسب ساعت تدریس چند کلاس و در بعضی از کلاس ها بیش از 30 دانش آموز دارند تا پایان سال باید حداقل برای 200 دانش اموز تدریس داشته باشند بنابر این در پایه ابتدایی یک بار کتاب برای هر درس تدریس می شود بر عکس در متوسطه چندین بار برحسب تعداد کلاس خدایی تدریس فیزیک ، شیمی ،ریاضی و زبان های خارجه و... کار آسانی نیست انرژی و حوصله می خواهد

ارسال نظر