|
کدخبر: 204622

رتبه بندی معلمان به طبقه بندی تبدیل می شود؟

حال برای ایجاد انگیزه و تپاندن دوباره ی قلب نظام تعلیم و تربیت، نیازمند اجرای طرحی هستیم تا بتوانیم روح خفته نظام تعلیم و تربیت اسلامی کشورمان را توسط معلمین پرتوان و سخت کوش جامعه‌مان احیا کنیم.

آموزشی رتبه بندی معلمان به طبقه بندی تبدیل می شود؟

بحث رتبه بندی ، صحبت امروز و دیروز نیست . قریب به سی سال است که مسئولین و دست اندرکاران نظام آموزشی کشور ، از رتبه بندی و نظام ارزشیابی صحیح معلمان سخن گفته اند و میگویند و احتمالا خواهند گفت! همواره بحث ارتقا منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه ای منابع انسانی در هر ارگانی ، از مهمترین موضوعات جهت پیشرفت و افزایش کارآمدی آن ارگان بوده است.

آموزش و پرورش هم یکی از همین ارگان های دولتی است با این تفاوت که تمدن سازترین و آینده سازترین آنهاست ... بنابراین بحث رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور، باید اندکی با سایر کارمندان دولتی فرق کند ... معلم صرفا یک ابزار تزریق کننده ی علم به جامعه نیست که قرار باشد ترازویی در دست بگیریم و میزان دانشی را که به فرزندان این مملکت انتقال داده است را وزن کنیم و بگوییم سهم تو از معلمی ات ، به ازای هر مغز سرشار از علم و دانشی که وارد جامعه میکنی ، فلان درصد افزایش حقوق است ؛ اگر قرار باشد معلم را از این زاویه ببینیم و اینگونه در نظر بگیریم ، فرقمان با جوامع علم پرست غربی چیست ؟! ما اینجا هستیم برای تحقق مفهوم اصلی و اساسی آموزش و پرورش . این دیدگاه حقیقی ما مسلمانانی ست که علم را در کنار تربیت اسلامی میپذیریم .

حال برای ایجاد انگیزه و تپاندن دوباره ی قلب نظام تعلیم و تربیت ، نیازمند اجرای طرحی هستیم تا بتوانیم روح خفته ی نظام تعلیم و تربیت اسلامی کشورمان را توسط معلمین پرتوان  و سخت کوش جامعه ی مان احیا کنیم  . طرح رتبه بندی بدون در نظر گرفتن تمامی تحریفات و تغییراتی که به آن تحمیل شد ، توانایی تحقق این امر را دارد . در حقیقت یعنی اینکه بیاییم وشیوه ای صحیح برای سنجش و ارتقای  صلاحیت های معلمان جامعه مان طرح کنیم و جهت افزایش ترازعلمی و تربیتی معلمان ، نظام خاص ارزشیابی را در نظر بگیریم و رقابتی سالم و اثربخش راه  بیندازیم.  با اهداف مدنظر ،امروزه طرحی که تحت عنوان رتبه بندی معلمان به مجلس ارائه شده است ما و معلمان دغدغه مند آموزش و پرورش همخوانی ندارد . اینکه صرفا بگوییم هرچقدر سابقه و تجربه ی تدریس معلمان بیشتر باشد ، حقوق و مزایا هم به همان نسبت افزایش یابد .

این، همان رتبه بندی تحریف شده است که فرآیند توسعه ی حرفه ای معلمان را کند میکند و انگیزه لازم جهت حفظ و ارتقای فعالیت و پویایی معلمان را نه تنها ایجاد نمیکند بلکه از آن ها سلب میکند  ...  اقدامات پرورشی در ، مطالبه ی ما ، آن رتبه بندی ست که میگوید معلمان بر اساس تلاش ها کلاس و انرژی مضاعفی که برای دانش آموزانشان صرف میکنند ، رتبه و جایگاهشان ارتقا یابد نه صرفا سال های خدمتشان .  تقاضای ما بررسی مجدد لایحه ی رتبه بندی ارسال شده به مجلس شورای اسلامی و در نظر گرفتن اهداف اصلی این طرح است تا با تصویب آن بتوانیم گامی دیگر در جهت توسعه ی نظام تعلیم و تربیت اسلامی کشور برداریم و رسالت ارزشمند معلمی را با کیفیتی مطلوب تر به مقصود برسانیم.

 

منبع: ایسنا
  • آوینا ارسالی در

    تا زمانيكه دركشورما مثل کودکان مقایسه ه ست کشورما جزء کشورهای پیشرفته ی دنیا قرا ر نخواهد گرفت.پله پله هرجندسالی ی شغل وح رفه ونهاد رو به رضایت برسانید اونوقت ببی نید چه کشورموفقی خواهیم شد ای کاش یکی از اعضای خانوادتان معلم بود تا ببینید ایا حقوق کفاف فقط کرایه رفت و امد ....را دار د ؟بماند اجاره نشین.وام.....باورکنید حقو ق معلم به درد یک مجردهم نمیخورو جه رسد ب ه چند فرزندیها چون اگرژرف زن باشد حق اول اد هم ندارد حتی اکر شوهرش بیکارباشد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها