|
کدخبر: 226327

نقشه جدید مجلس برای قراردادهای معلمان

کمیته آموزش و پرورش در حال بررسی و تدوین و اصلاح طرح ساماندهی نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش است و در پایان کار قرار داریم و به زودی جمع‌بندی درباره این طرح صورت گرفته و به صحن کمیسیون آموزش ارجاع خواهد شد.

آموزشی نقشه جدید مجلس برای قراردادهای معلمان

سید محمد مولوی نایب، درباره تعیین تکلیف و استخدام معلمان به کارگیری گرفته شده از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۹ اظهار داشت: طرحی با عنوان ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است؛ از کمیسیون آموزش به کمیته آموزش و پرورش این موضوع تفویض اختیار شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به زودی تعیین تکلیف این طرح در کمیسیون آموزش صورت گرفته و جهت بررسی به هیأت رئیسه مجلس و قرارگیری در نوبت دستور کار قرار می‌گیرد.

مولوی گفت:‌با طرح ساماندهی نیروی انسانی تمامی قراردادهای معلمان در این وزارتخانه اعم از خرید خدمت نهضتی، ومربیان پیش‌دبستانی ساماندهی شده و شفافیت لازم ایجاد خواهد شد؛ مجلس بنا دارد با ایجاد هماهنگی لازم یک نوع قرارداد در این باره وجود داشته باشد.

مولوی افزود: پیشنهاد کمیسیون آموزش در این باره آن است معلمانی که سال‌ها با انواع و اقسام قراردادها در مدارس خدمت کرده‌اند امتیازی برای آنها در نظر گرفته شده و آزمونی از آنها اخذ شود و در صورت قبولی جذب آموزش و پرورش شوند و آن دست از معلمانی که نمی‌توانند نمره قبولی کسب کنند پیشنهاد کرده‌ایم که در جایگاه‌های مختلف در مدارس نظیر متصدی آزمایشگاه، متصدی کارگاه، مربی بهداشت، مشاور و ... و براساس مدارک تحصیلی و تجارب‌شان جذب و به کارگیری شوند که البته باید هماهنگی لازم بین سازمان امور اداری و استخدامی و آموزش و پرورش صورت گیرد تا هم نیازهای مدارس برطرف شود و هم نیروی انسانی این وزارتخانه ساماندهی شود.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها