|
کدخبر: 225370

تجمع سراسری معلمان و بازنشستگان برای اجرای رتبه‌بندی

صبح روز گذشته در ادامه اعتراضات معلمان و فرهنگیان، تجمع‌های متعددی در شهرهای مختلف مبنی بر اجرای مطالبات صنفی معلمان برگزار شد.

فرهنگیان تجمع‌های مختلفی در شهرهای یزد، کرمان، مریوان، قم، سقز، رشت، شیراز، بیجار، خرم آباد و سایر شهرها در مقابل ادارات آموزش و پرورش برگزار کرده‌اند. در تهران نیز جمعی از معلمان شاغل و بازنشسته با حضور در مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای مطالبات صنفی‌شان شدند. در این تجمع صنفی، دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و اجرای کامل رتبه‌بندی فرهنگیان شاغل و پرداخت کلیه معوقات و مطالبات گذشته از جمله مطالبات تجمع کنندگان بود. البته در این خصوص تشکل‌های صنفی معلمان نیز با انتشار بیانیه‌هایی خواستار حمایت از قشر فرهنگی شدند.

یکی از بازنشستگان اظهار داشت: لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تیرماه به مجلس شورای اسلامی ارسال شده و حتی هیأت رئیسه مجلس وصول آن را اعلام کرده اما متأسفانه این لایحه همچنان در دستور کار قرار نگرفته است و ما انتظار داریم نمایندگان مجلس با توجه به وضعیت اقتصادی و شرایط زندگی بازنشستگان دائمی شدن این لایحه را تصویب و به دولت ابلاغ کنند.

وی می‌افزاید: در صورتی که این لایحه در مجلس به تصویب برسد به طور قطع معیشت و وضعیت دریافتی بازنشستگان، بویژه بازنشستگان کشوری و لشکری بهبود پیدا خواهد کرد لذا دائمی شدن این لایحه حداقل خواسته‌ای است که ما از نمایندگان خود در خانه ملت داریم.

یک معلم شاغل در این تجمع اظهار داشت: رتبه‌بندی معلمان آخرین مراحل تصویب را در مجلس می‌گذراند از نمایندگان مجلس می‌خواهیم این مطالبه بحق فرهنگیان را نهایی کرده و با توجه به اعتباری که برای آن در نظر گرفته شده هر چه سریع‌تر تصویب و به دولت ابلاغ شود. به طور قطع با اجرای رتبه‌بندی حقوق فرهنگیان مشمول این طرح رقم‌های قابل توجهی افزایش خواهد داشت هر چند دولت نیز در این زمینه موافقت خود را با میزان اعتبار تخصیص داده شده به مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرده است منتها این زمانی می‌تواند اجرایی شود که مجلس آن را مصوب کرده و شورای نگهبان تأیید و در نهایت به دولت ارسال شود. در این تجمع بسیاری از معلمان و بازنشستگان با در دست داشتن پلاکاردهایی و سر دادن شعارهایی خواستار اجرای عدالت برای این قشر فرهنگی شدند و از مسئولان دولت و نمایندگان در مجلس درخواست داشتند تا مشکلات اقتصادی و معیشتی‌شان در اولویت و دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است چندی پیش دکتر محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، از تخصیص ۲۵هزار میلیارد تومان برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.


 

منبع: ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها