|
کدخبر: 224543

نماینده مجلس: اجرای رتبه بندی تاثیری در معیشت معلمان ندارد

در موضوع رتبه‌بندی هم ۲۰ هزار میلیارد تومان کمبود منابع برای اجرای آن وجود دارد که مجلس یک قولی در این باره از دولت گرفت که ۵ هزار میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته است.

آموزشی نماینده مجلس: اجرای رتبه بندی تاثیری در معیشت معلمان ندارد

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره رتبه بندی معلمان گفت: آموزش و پرورش باید بتواند از ظرفیت نیروهای جهادی استفاده کند. این در حالی است که در ایام کرونا از ظرفیت همین افراد استفاده شد و توانستیم بخشی از کمبودها و مشکلات را جبران کنیم چرا که هم‌اکنون در شرایط جنگ و اضطرار قرار داریم ولی می‌توانیم با صدور مجوزهای لازم تعدادی زیادی از معلمان را جذب کنیم. در موضوع رتبه‌بندی هم ۲۰ هزار میلیارد تومان کمبود منابع برای اجرای آن وجود دارد که مجلس یک قولی در این باره از دولت گرفت که ۵ هزار میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته دولت سابق را با قول ۲۰ هزار میلیارد تومانی فعلی تجمیع کرده و رتبه‌بندی معلمان را با ۲۵ هزار میلیارد تومان اجرایی کند.

عضو کمیسیون آموزش بیان داشت: این در حالی است که رتبه‌بندی معلمان بایستی از ۱۵ شهریور تا پایان سال ۱۴۰۰ اجرایی شود که البته تأکید مجلس بر اجرای رتبه‌بندی از ۱۵ شهریور هم دلیل خاصی دارد چرا که بایستی بازنشستگان اول مهر را هم شامل شود و بازنشستگان سال جاری محروم از فواید رتبه‌بندی نشوند. 

وی افزود: اگر بنای اجرای یکساله رتبه‌بندی معلمان را داشته باشیم ۵۰ هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد که در شرایط فعلی چنین چیزی امکان ندارد زیرا دولت سابق کف خزانه و صندوق توسعه ملی را جارو کشیده و چیزی باقی نگذاشته است و تمامی اعتبارات و بودجه‌های تا پایان سال جاری را ظرف مدت ۵ ماهه ابتدای سال خرج کرده و حتی به تنخواه بانک مرکزی هم رحم نکرده است و عملاً در سه ماه ابتدای سال جاری بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان از این تنخواه را هم هزینه کرده است.

 ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای سند دار کردن اموال آموزش و پرورش

فلاحی ادامه داد: معیشت معلمان هم برای وزیر جدید آموزش و پرورش بسیار اهمیت دارد که اگر حتی رتبه‌بندی هم به مرحله اجرا برسد خیلی تأثیر بر معیشت آنان نمی‌گذارد ولی حداقل اینکه پایه برخی امورات گذاشته می‌شود تا بتوانیم در سال‌های آینده جبران خیلی از موضوعات را داشته باشیم هرچند که اجرای رتبه‌بندی صرفاً به موضوعات مالی مربوط نمی‌شود بلکه کیفیت و ارتقای جایگاه معلم را هم در نظر می‌گیرد.


 

منبع: فارس
  • احمد ارسالی در

    دیگه بودجه ای برای فرهنگیان نمونده اونهم که مونده جارو کنید و ببرید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها