|
کدخبر: 222984

روش تامین بودجه امسال رتبه بندی معلمان مشخص شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد که روش تامین بودجه رتبه بندی معلمان از طریق فروش دارایی و اموال است.

آموزشی روش تامین بودجه امسال رتبه بندی معلمان مشخص شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در قانون بودجه ۱۴۰۰ در قالب فروش دارایی و اموال است. همچنین برای سال آینده رتبه‌بندی معلمان بعد از تصویب وارد بودجه می‌شود و از منابع عمومی مبالغ آن تأمین خواهد شد.

وضعیت طرح رتبه بندی در مجلس

اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان مطالبه اصلی جامعه فرهنگیان در این روزهاست. این لایحه در دستور کار مجلس قرار دارد و به محض ابلاغ برای اجرا آن را عملیاتی خواهد شد. البته بعد از ارائه آن در آخرین فرصتش در صحن علنی مجلس، این لایحه مجدد برای تصمیم گیری نهایی به کمیسیون آموزش ارجاع داده شد تا اصلاحاتی روی آن صورت گیرد.

علی کریمی فیروزجایی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: هیات رئیسه مجلس مأموریتی به نایب رئیس اول مجلس داد که ایشان با رایزنی با کمیسیون آموزش و تحقیقات، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش برآورد تقریبی از اعتبار مورد نیاز اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان را به هیات رئیسه دهند تا ما در صحن علنی بتوانیم آن را مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه این گزارش در حال آمده شدن است و در روزهای آینده این گزارش تحویل می‌شود، ادامه داد: با تحویل گزارش، ما موضوع رتبه‌بندی را در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار می‌دهیم.

​کریمی فیروزجایی تصریح کرد: موارد خاصی از رتبه‌بندی اصلاح نشده و این موارد ذیل اعتبار مورد نیاز است که ما متناسب با اعتبار باید تصمیم بگیریم با استفاده از چه ساز و کاری آن را اجرا کنیم.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه اجرای این طرح مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان بوده که دولت نیز آن را پذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه هنوز مجادله‌ای بین مبلغ کلی رتبه‌بندی و ۱۲/۵ میلیارد تومان امسال وجود دارد که نایب رئیس مجلس در حال رایزنی است که بتوانیم در نهایت به یک جمع‌بندی برسیم، گفت: ما از محل فروش املاک در آمدی نداریم و باید برای تأمین بودجه آن جمع بندی انجام شود.

کریمی فیروزجایی گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۰ اجرای این طرح در قالب فروش دارایی و اموال است همچنین برای سال آینده رتبه‌بندی معلمان وارد بودجه می‌شود و از منابع عمومی مبالغ آن تأمین می‌شود.


 

منبع: برنا

ارسال نظر