|
کدخبر: 224539

کم کاری محرز آموزش و پرورش در این رشته تحصیلی

رشته علوم انسانی در آموزش و پرورش ما یک رشته ورشکسته محسوب می‌شود و به جهت کم کاری محرز آموزش و پرورش در تصویرسازی درست از علوم انسانی و کارکردهای آن مشخص است.

آموزشی  کم کاری محرز آموزش و پرورش در این رشته تحصیلی

حجت‌الاسلام رضا غلامی رئیس شورای سیاستگذاری مجمع عالی علوم انسانیِ اسلامی ادامه داد: ابتدایی‌ترین مشکل علوم انسانی در ایران این است که رشته علوم انسانی در آموزش و پرورش ما یک رشته ورشکسته محسوب می‌شود و به جهت کم کاری محرز آموزش و پرورش در تصویرسازی درست از علوم انسانی و کارکردهای آن برای دانش آموزان و اولیاء، اغلب دانش آموزان باهوش و پرانگیزه حاضر به تحصیل در رشته علوم انسانی و سپس ادامه آن در دانشگاه نیستند و به این خاطر، بخش مهمی از دانشجویان علوم انسانی در دانشگاه‌ها از استعداد لازم برای تحصیل در علوم انسانی برخوردار نبوده و بیشتر با انگیزه دریافت بی‌دردسر مدرک جذب دانشگاه‌ها شده‌اند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: اگر برنامه‌ای برای تغییر در شرایط ورودی دانشجو در علوم انسانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود ندارد، توصیه ما به مسئولین وزارت علوم این است که تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی را کاهش داده و در تحصیلات تکمیلی نیز سیاست های سخت‌گیرانه‌ای را در جذب دانشجو اعمال کنند.

کیفیت آموزش علوم انسانی در دانشگاه‌ها عموماً سطح نازلی دارد

رئیس شورای سیاست گذاری مجمع عالی علوم انسانیِ اسلامی گفت: به رغم زحماتی که اساتید عزیز در دانشگاه‌ها می‌کشند، سیستم آموزش علوم انسانی در دانشگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده که کیفیت آموزش علوم انسانی در دانشگاه‌های ما عموماً سطح نازلی دارد و با دانشگاه‌های دیگر به ویژه دانشگاه‌های غربی فاصله چشم‌گیری مشاهده می‌شود. از طرف دیگر، نه تنها همچنان در علوم انسانی آموزش و پژوهش به درستی با یکدیگر پیوند نخورده است بلکه سرمایه‌گذاری در پژوهش‌های علوم انسانی ناکافی است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها