|
کدخبر: 222602

توضیحات رییس فراکسیون فرهنگیان درباره تصویب رتبه بندی معلمان

نایب رییس فراکسیون فرهنگیان با تاکید بر اینکه سیستم فعلی آموزش و پرورش باید از حالت روزمرگی خارج شود، گفت: بر اساس سند تحول بنیادین، رکن اصلی و نقش محوری از آنِ معلم است و نقطه عطف تحولات در جامعه معلمین هستند.

آموزشی توضیحات رییس فراکسیون فرهنگیان درباره تصویب رتبه بندی معلمان

 ابتکار عمل در خصوص مهمترین اتفاق یکی، دو دهه اخیر معلمان در دست نمایندگان مجلس است، زیرا آن‌ها با رای و تصویب لایحه رتبه بندی معلمان می‌توانند بستری را آماده کنند تا با افزایش حقوق این قشر زحمتکش تا حدی مشکلات معلمان در این اوضاع نابسامان اقتصادی کشور حل شود.

ماه‌هاست موافقان و مخالفان لایحه رتبه بندی معلمان به اظهارنظر می‌پردازند، اما به نظر می‌رسد علیرغم بار مالی که لایحه برای دولت دارد، جو اکثریت مجلس به نفع تصویب آن است.

از سوی دیگر، فرسایشی شدن موضوع و عدم‌تصویبش تاکنون تا حدی باعث نگرانی معلمان از آینده لایحه شده است و حال باید دید حرف رییس مجلس که چندی پیش از پشت تریبون خانه ملت گفت «معلمان نگران نباشند لایحه رتبه بندی معلمان تصویب خواهد شد»، به واقعیت خواهد رسید یا خیر؟

در همین رابطه، رحمت‌الله نوروزی، نایب رییس فراکسیون فرهنگیان به گفت: امام راحل و رهبر انقلاب همیشه نظر خاصی به مقوله آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت داشته‌اند. از طرفی، می‌دانیم که طلایه‌داران تعلیم و تربیت، معلمین عزیز هستند. اگر می‌خواهیم به رشد و بالندگی با انسان‌های فرهیخته و متخصص برسیم باید آموزش و پرورش پویا و با نشاط باشد و معلم راحت بتواند در این حوزه کار کند، زیرا تا زمانی که دغدغه نان مطرح باشد تمرکز لازم برای رسیدن به این مهم به وجود نمی‌آید.

وی افزود: ژاپن پایه توسعه را روی علم قرار داده است و در آلمان، اول معلم جایگاه مهمی دارد و بعد پزشک؛ چون برای هر نظامی نیروی انسانی آن در آموزش و پرورش تربیت می‌شود. اینکه کشور‌هایی امروز به عنوان کشور پیشرفته نامشان در جهان مطرح است به خاطر اهمیت به نقش و جایگاه معلم است، موضوعی که امیدوارم در ایران هم به فرهنگ و رویه تبدیل شود و بدون شک، تصویب لایحه رتبه بندی معلمان، گامی در این جهت است.

نماینده مردم علی آباد کتول تصریح کرد: باید آموزش و پرورش از حالت روزمرگی دربیاید. براساس سند تحول بنیادین، رکن اصلی و نقش محوری از آنِ معلم است و نقطه عطف تحولات در جامعه معلمین هستند. از این‌رو امیدوارم همکاران در مجلس به حساسیت موضوع پی برده باشند تا شاهد تعلل در تصویب این لایحه که مطالبه معلمان است، نباشیم.

دولت قول تامین مالی ۲۵ هزار میلیارد تومانی رتبه بندی معلمان را داده است

نوروزی اظهار داشت: آقای میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه در مجلس گفت امکان تامین ۲۵ هزار میلیارد تومان از ۳۱ شهریور تا پایان اسفند برای این لایحه وجود دارد و ما هم روی این حرف حساب باز کردیم.

این نماینده استان گلستان در ادامه عنوان کرد: ما با آقای رئیسی قبل از جلسه تنفیذ و تحلیف در این رابطه صحبت کردیم و اشاره داشتیم که باید نظام عادلانه در پرداخت‌ها صورت بگیرد. معلمان باید با توجه به تحریم‌های ظالمانه و تورم، قدرت خرید کافی را داشته باشند. اکنون فردی که در تهران ساکن است اگر زیر ۱۲ میلیون درآمد داشته باشد، زیر خط فقر است. حال اگر معلم درآمد کافی نداشته باشد چه انتظاری می‌توانیم در جهت رشد سطح آموزشی کشور داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نباید فضا را به گونه‌ای نگه داشت که معلمان برای تامین زندگی‌شان به سمت شغل دوم و حتی سوم بروند. از این‌رو با تحرکاتی که در مجلس به وجود آمده امیدوارم یا این هفته و یا هفته بعد شاهد آمدن لایحه رتبه بندی معلمان در صحن مجلس و سپس رای قاطع نمایندگان به آن باشیم.

 

 

منبع: جامعه24

ارسال نظر