|
کدخبر: 220694

نوری: آموزش و پرورش را نمی‌توان به حال خود رها کرد

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت:آموزش و پرورش ما باید دانش آموزانی با شاخصه‌های علمی در زمینه‌های مختلف تربیت کند.

آموزشی نوری: آموزش و پرورش را نمی‌توان به حال خود رها کرد

یوسف نوری در جلسه رأی اعتماد اظهار داشت: به فضل الهی در گام دوم انقلاب اسلامی جهشی به سمت تمدن نوین اسلامی داریم که باید نسل تمدن ساز را پرورش دهیم.

وی افزود: ما نیازمند آن هستیم که اهداف متعالی را از عرش به فرش بیاوریم، تصور بنده بر این است که تا زمانی که نتوانیم نمونه عینیت یافته انسان تراز انقلاب اسلامی را پیش روی نظام تعالی و تربیت قرار دهیم اهداف ما ناتمام خواهد ماند.

نوری بیان کرد: امروز خداوند الگوی تربیتی را در مقابل ما مسئول سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار داده است که باید نمونه آن را مشاهده کنیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش ما باید دانش آموزانی با شاخصه‌های علمی در زمینه‌های مختلف تربیت کند که ماحصل آن شهید احمدی روشن و شهید رضایی نژادی باشد که تربیت یافته همین مدرسه‌ها بودند.

وی ادامه داد: تحقق چنین آموزش و پرورشی دور از دسترس نیست، به شرط آنکه از بن دندان معتقد باشیم که مدرسه ما می‌تواند مدرسه تربیتی شهید سلیمانی باشد.

نوری بیان کرد: جایگاه آموزش و پرورش را متأسفانه به یک مسئله درون سازمانی تقلیل داده ایم که باید این نگرش تغییر کند و با نگاه ملی به آن نگاه کنیم و میدان داری آن برعهده وزارت آموزش و پرورش است، اگر تربیت انسان مجاهد را شاه بیت آموزش و پرورش می‌دانیم این وزارتخانه را باید در قله قرار دهیم. کشورهای پیشرفته دنیا آموزش و پرورش را در اولویت قرار داده است که چراکه از این نهاد با ایجاد ارزش افزوده می‌تواند به تولید کمک کند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: بر اساس فلسفه سیاسی جمهوری اسلامی ایران، تربیت ابزار نیست بلکه هدف است، تمام برنامه‌های توسعه باید با نگرش تربیتی تبیین شود؛ همچنین وحدت دولت و مجلس زمانی شکل می‌گیرد که این وحدت باشد.

یوسف نوری با بیان اینکه متاسفانه آموزش و پرورش را نمی‌توان به حال خود رها کرد گفت:  امروز آموزش و پرورش را به یک مسئله درون سازمانی تقلیل داده‌ایم.

 

منبع: مهر

ارسال نظر