|
کدخبر: 220318

۳ چالش اصلی وزیر آینده آموزش و پرورش

رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، توجه وزیر جدید آموزش و پرورش به سه اصل کلیدی را برای آینده کشور و دانش‌آموزان ضروری دانست.

آموزشی ۳ چالش اصلی وزیر آینده آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره مشکلات و چالش‌هایی که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پس از کسب رأی اعتماد از مجلس باید آنها را در اولویت قرار دهد، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش باید به سه مطلب مهم و اساسی برای کشور توجه کند. نخست؛ ملت‌سازی است، هم‌اکنون هویت ملی ایران از جهات مختلف مورد هجمه است و برخی تلاش می‌کنند تا هویت ایرانی و اسلامی را به هویت قومی تجزیه و برای آن یارگیری کنند، تقویت هویت ملی و اینکه اقوام و زبان‌های مختلف تحت هویت واحدی به نام ملت ایران هستند باید توسط آموزش و پرورش انجام شود.

وی افزود: موضوع دوم؛ دولت‌سازی است یعنی آموزش و پرورش باید بتواند نیروهای کارآمد تربیت کند تا وقتی در آینده وارد جامعه و بازار کار شدند ذهن آنها توانمند باشد و بتوانند آینده کشور را بسازند، مدیران ارشد آموزش و پرورش باید بدانند برای بخش‌های مختلف کشور چه نیروهایی نیاز است یعنی چه تعداد نیرو باید برای بخش خدمات، صنعت و بازار کار تربیت کنند؛ وزیر آموزش و پرورش نباید فقط این وزارتخانه را اداره کند، معلمان باید دانش‌آموزان را براساس مولفه‌های هویت ایرانی و اسلامی تربیت کنند تا بتوانند در آینده با حضور در مسئولیت‌های مختلف کشور را اداره کنند.

محمدیان گفت: نکته سوم؛ بحث نظام‌سازی است یعنی در یک اجتماع نظامات مختلف داریم مانند نظام خانواده، سیاسی، اقتصادی و بهداشتی و ... نظام آموزش‌های مدنی باید توسط آموزش و پرورش ارائه شود و این وزارتخانه با بخش‌های مختلف از جمله صنعت، بهداشت، اقتصاد، امنیت و... نسبت برقرار کند؛ به عنوان مثال در دوران کرونا آیا باید مدیران آموزش و پرورش کنار می‌ماندند تا شرایط بر آنها غلبه کند یا در نظام بهداشت و سلامت کشور ایفای نقش می‌کردند؟


 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها