|
کدخبر: 219921

چه تعداد معلم بازنشسته همچنان در حال خدمت هستند؟

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در شهر تهران، حدودا ۸۲۷ فضا را آتش‌نشانی ناایمن اعلام کرده است؛ اما چالش دیگر که رو به روی این چالش است، تراکم بالای دانش‌آموزان است. به طور میانگین هشت نفر دانش‌آموز مازاد در هر کلاس داریم که نیاز به فضاهای جدید دارند.

آموزشی چه تعداد معلم بازنشسته همچنان در حال خدمت هستند؟

 جلسه شورای عالی آموزش و پرورش شهر تهران، با حضور مجید رعنایی، معاون نظارت و ارزشیابی مصوبات شورای عالی، عبدالرضا فولادوند؛ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و شورای معاونین آموزش و پرورش شهر تهران در محل سالن شهید جهرمی برگزار شد.

عبدالرضا فولادوند، در نشست با گروه ناظران شورای عالی؛ گزارشی از پروژه مهر سال تحصیلی گذشته ارائه کرد و با اشاره به چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: در شهر تهران، پروژه مهر سال ۱۴۰۰ را در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ و بسیار زودتر از موعد همیشگی آغاز کردیم؛ با این وجود کاستی‌ها و چالش‌هایی پیش روی ما بود. امسال حدود ۱۲ هزار نفر نیروی انسانی آموزش و پرورش بازنشسته شدند؛ بنابراین در پروژه مهر، بیشترین تلاشمان را بر حوزه تأمین نیروی انسانی متمرکز کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: ستادهای پروژه مهر و ساماندهی نیروی انسانی، در مناطق نوزده‌گانه تهران، جلسات متعددی را تشکیل دادند و با کوشش شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و ایثار پرسنل آموزش و پرورش، موفق شدیم حدودا ۷۰۰۰ نفر از ۱۲ هزار نفری که بازنشسته شدند را استمرار خدمت دهیم و این کار مهم، بخشی از مشکلات ما را تقلیل داد.

فولادوند گفت: توانستیم پروژه مهر را به بهترین نحو به سرانجام برسانیم. ورودی‌های نیروی انسانی شهر تهران، قابل مقایسه با سنوات گذشته نیست و بسیار بیشتر شده است.

وی در ادامه از مشکلات فضاهای آموزشی شهر تهران سخن گفت و اضافه کرد: در شهر تهران، حدودا ۸۲۷ فضا را آتش‌نشانی ناایمن اعلام کرده است؛ اما چالش دیگر که رو به روی این چالش است، تراکم بالای دانش‌آموزان است. به طور میانگین هشت نفر دانش‌آموز مازاد در هر کلاس داریم که نیاز به فضاهای جدید دارند. مجموعا یک هزار و ۴۹۳ مدرسه باید در شهر تهران، تخریب، بازسازی یا نوسازی شوند تا به میانگین کشوری نزدیک شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت همچنین با تأکید بر اینکه بخش عظیمی از مشکلات فضاهای آموزشی، مربوط به مدارسی می‌شود که در دادگاه‌ها مشکلات قضایی دارند، گفت: طی دو سال اخیر، با کمک سازمان مدیریت، توانستیم ۱۲۷ ملک را به مبلغ هفت هزار میلیارد تومان تعیین تکلیف و خریداری کنیم. با این وجود از سویی دیگر، فروش املاک مازاد و تحصیل حدود ۱۹ درصد از دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی، کمک بزرگی در راستای انجام هرچه بهتر پروژه مهر، به کمک ما آمدند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، فولادوند افزود: در این برهه از زمان، مدیران مدارس کار سختی پیش رو دارند و نقش‌ها در مدارس تغییر کرده است. با بازدید از روند فعالیت‌های آن‌ها می‌توان به بهبود عملکرد نقش‌ها و وظایف محوله کارکنان مناطق و مدارس کمک کرد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر