|
کدخبر: 216944

واکنش جدی به شایعه تعطیلی مدارس دخترانه

رئیس شورای منتخب معلمان هرات گفت: از ۲ هفته پیش تاکنون مدارس دخترانه در هرات باز شده و به روال طبیعی خود بازگشته و تعطیلی و یا بسته شدن دوباره آنها صحت ندارد.

آموزشی واکنش جدی به شایعه تعطیلی مدارس دخترانه

«محمد صابر مشعل» رئیس شورای منتخب معلمان هرات گفت: چند روزی است که برخی شایعات مبنی بر بسته شدن دوباره مدارس دخترانه در هرات در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که دانش‌آموزان و معلمان را به‌شدت تحت فشار قرار داده است، اما این در حالی است که مدارس دخترانه در مرکز شهر و شهرستان‌های هرات به‌صورت عادی باز است و روند آموزش ادامه دارد.

وی افزود: تمام گفته‌ها و مطالبی که در صفحات اجتماعی دست به دست می‌شود تنها یک شایعه بوده و آموزش دختران همچنان ادامه دارد.

مشعل ادامه داد: از دو هفته پیش تاکنون مدارس دخترانه در مرکز شهر و شهرستان‌های انجیل و گذره هرات باز شده و تلاش‌ها برای بازشدن دیگر مدارس دخترانه در شهرستان‌های دیگر هرات جریان دارد.

وی خاطرنشان کرد که تنها نگرانی که دانش‌آموزان و معلمان دارند این است که وزارت آموزش و پروش افغانستان اعلام کرده در مناطق سردسیر افغانستان که ولایت هرات نیز جز آن به شمار می‌رود نیاز نیست تا از دختران کلاس‌های هفتم تا دوازدهم امتحان آخر سال گرفته شود و بدون امتحان در سال جدید باید به کلاس‌های بالاتر بروند.

مشعل از مسوولان آموزش و پرورش افغانستان خواست تا به دلیل اینکه دانش‌آموزان در هرات از آمادگی خاصی برخوردارند و آموزش‌های خود را پشت سر گذاشته‌اند امتحان اخذ شود و جز قوانین جدید آموزش و پرورش به حساب نیایند و یا این قوانین را تغییر دهند.

از سوی دیگر معلمان مدارس دخترانه در هرات می‌گویند دانش‌آموزان در هرات حتی در مدت تعطیلی مدارس دخترانه آموزش‌های خود را دیده‌اند و حالا آماده سپری کردن امتحانات خود هستند، اما اگر مطابق با قوانین جدید وزارت آموزش و پرورش امتحانی از دانش‌آموزان اخذ نشود سبب خواهد شد تا خانواده‌ها و دانش‌آموزان نسبت به ادامه آموزش‌های خود دلسرد شوند.

دانش‌آموزان دختر در مدارس هرات که مانند گذشته با روحیه‌ای تازه هر روز به کلاس‌های خود می‌آیند و آموزش‌های خود را پشت سر می‌گذارند از مسوولان طالبان می‌خواهند تا زمینه‌های آموزش‌های بهتر و بیشتر را برای آنها محیا کنند.

محدثه دانش‌آموز کلاس یازدهم یکی از مدارس دخترانه در هرات گفت: بیش از یک هفته است که به مدرسه می‌رویم و آموزش می‌بینیم و تاکنون نیز مدارس ما تعطیل نشده است و تمامی مدارس دخترانه مطابق با قوانین آموزش و پرورش رفتار کرده و کیفیت دروس آنها حتی بهتر از گذشته صورت می‌گیرد.

حلیمه سروری مدیر مدرسه دخترانه محجوبه هروی نیز گفت که تمامی کلاس‌های آنها از اول تا دوازدهم هر روز برگزار می‌شود و دانش‌آموزان برای آموزش‌های خود در کلاس‌های درسی حاضر هستند و تاکنون روند آموزشی متوقف نشده است.

گفتنی است که پس از بازگشایی مدارس دخترانه در هرات، وضع قانون جدید از سوی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه دانش آموزان کلاس‌های هفتم تا دوازدهم بدون پشت سرگذاشتن امتحانات مستقیما به کلاس‌های بالاتر بروند نگرانی‌هایی میان معلمان و دانش‌آموزان به‌وجود آورده است.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها