|
کدخبر: 215816

استثمار و کاهش حقوق معلمان توسط برخی از مدیران

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اصلاح قانون نظارت آموزش و پرورش بر مدارس غیر دولتی گفت: متأسفانه برخی مدیران مدارس غیر انتفاعی بخشی از حقوق پرداختی به معلمان خود را پس می‌گیرند.

آموزشی استثمار و کاهش حقوق معلمان توسط برخی از مدیران

حسین حق‌وردی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره انتقاد خانواده‌ها از اختلاف فاحش شهریه‌ها در مدارس غیر انتفاعی و قوانین متعدد آنها اظهار داشت: مدارس غیر انتفاعی رتبه‌بندی‌های مختلف دارد و کمیسیون آموزش مجلس می‌کوشد این رتبه‌بندی‌ها را قانونی کرده و مانع از ناهماهنگی در این بخش شود.

وی با بیان اینکه طرحی در کمیسیون آموزش با عنوان شفافیت عملکرد عناصر مؤثر در مدارس غیر دولتی در حال بررسی است، افزود: متأسفانه خانواده‌ها با انواع و اقسام شهریه‌های مدارس غیرانتفاعی و تعدد برنامه‌ریزی‌ها با کار ویژه‌های مختلف هستند. این در حالی است که شهریه مدارس غیر دولتی که از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌شود با آنچه از خانواده‌ها دریافت می‌شود متفاوت بوده و همین امر موجب انتقادات خانواده‌ها شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: مدیران مدارس غیر انتفاعی اختلاف شهریه‌ها را تحت عناوین مختلف اخذ می‌کنند. برای مثال کلاس‌های فوق برنامه و یا ارائه سرویس‌های مختلف به دانش‌آموزان و ... را بهانه دریافت شهریه‌های بیشتر می‌کنند. این در حالی است که شهریه کلاس‌های فوق‌ برنامه گاهی اوقات از شهریه‌های آموزشی بیشتر است.

حق‌وردی گفت: وزارت آموزش و پرورش تفاوت‌هایی که در مدارس غیر دولتی وجود دارد را به رسمیت شناخته است اما مجلس می‌کوشد این موضوع را ساماندهی کرده و از اقدامات سلیقه‌ای و خلاف قانون جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: مجلس می‌کوشد خلاء قانونی نظارت آموزش و پرورش بر مدارس غیر دولتی را رفع کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به انتقاد معلمان مدارس غیر انتفاعی از دریافت حقوق‌های پایین عنوان کرد: معلمین شاغل در مدارس غیر انتفاعی که رسمی هم نیستند گاهی اوقات بین یک تا ۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرند. در حالیکه بیمه آنها به صورت کامل پرداخت نمی‌شود و عملاً پرداختی به معلمان مدارس غیر دولتی به دلیل استثمار آنها بسیار کم است و حتی گزارش‌هایی به مجلس رسیده مبنی براینکه حقوقی که به این معلمان با دریافت رسید پرداخت می‌شود نسبت به دریافتی آنها متفاوت است به طوری که گاهی اوقات آنها مجبور هستند بخشی از حقوق خود را مجدداً به مدیر مدرسه غیر انتفاعی بازگردانند.

حق‌وردی در پایان تصریح کرد: در طرح ساماندهی مدارس غیر دولتی به صراحت آمده که بایستی همه پرداختی‌ها به معلمان شفاف باشد.

 

 


 

منبع: فارس

ارسال نظر