|
کدخبر: 214369

آمار جالب درباره تعداد دانش آموزان واکسینه شده

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون پنج میلیون و ۶۰۷ هزار و ۸۲۷ نفر از دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله کشور دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده و علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

اعظم گودرزی روز شنبه افزود: بر اساس اطلاعات و آمار وجود اکنون ۸۵ درصد دانش‌آموزان سراسر کشور دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده تا علیه این ویروس ایمنی لازم را به دست آورند؛ هر چند که گذشت دو هفته پس از تزریق دز دوم واکسن ملاک ایمنی علیه این ویروس است.

وی ادامه داد: به همین منظور از روزهای گذشته تزریق دز دوم واکسن کرونا برای دانش‌آموزان نیز آغاز شده است و تاکنون بیش از ۲۴ درصد دانش‌آموزان دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که آمار این دانش‌آموزان نیز یک میلیون و ۵۷۲ هزار و ۳۸۰ نفر از بین سنین ۱۲ تا ۱۸ ساله هستند.

وی تصریح کرد: در مجموع ۶ میلیون و ۳۰۵ هزار دانش‌آموز در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله در کشور مشغول تحصیل هستند که برای این دانش‌آموزان واکسن سینوفارم تزریق شده است تا زمینه‌ای باشد که در آینده نزدیک برای بازگشایی مدارس مشکلی نداشته باشند.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه هنوز حدود ۱۵ درصد دانش‌آموزان دز اول و ۷۶ درصد دانش‌آموزان باید دز دوم را تزریق کنند، هنوز پایگاه های تجمیعی وزارت آموزش و پرورش و پایگاه های جامع سلامت وزارت بهداشت برای تزریق واکسن این افراد آمادگی دارند.

وی خاطرنشان کرد: همچنان ۲۰۰ پایگاه تجمیعی وزارت آموزش و پرورش فعال است تا دانش‌آموزانی که هنوز واکسینه نشده‌اند برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند و در صورت بازگشایی مدارس مشکلی برای خود یا دیگران به دلیل واکسینه نشدن ایجاد نکنند.

گودرزی ادامه داد: استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان برای تزریق واکسن کرونا شاهد بودیم چرا که واکسیناسیون دانش‌آموزان از اوایل مهرماه توسط مراکز جامع سلامت وزارت بهداشت و از ۱۵ مهرماه به صورت رسمی از طریق پایگاه های تجمیعی وزارت آموزش و پرورش آغاز شده است و استقبال دانش‌آموزان برای تزریق واکسن در این مدت بسیار جای تقدیر از والدین دارد.

وی تاکید کرد: تزریق واکسن کرونا برای دانش‌آموزان اختیاری بود اما باید حتما والدین رضایت خود را برای تزریق آن به فرزندان اعلام کنند تا این اقدام صورت گیرد که در این زمینه هم والدین همکاری خوبی داشتند.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد درصدی از دانش‌آموزان که هنوز برای واکسینه شدن اقدام نکرده‌اند جهت ایمنی خود و خانواده‌هایشان و در صورت بازگشایی مدارس برای ایمنی دوستان و همکلاسی‌های خود نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند تا به عنوان فرد ناقل یا مبتلا دیگران را گرفتار نکنند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر