|
کدخبر: 214356

تفاوت حداقل ۲۵ میلیونی حقوق فرهنگیان و دانشگاهیان

در میزگرد زیر با ۳ عضو شورای عالی آموزش و پرورش، درباره عملکرد این شورا، افزایش قطعی سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان، ماجرای تفاوت حداقل ۲۵ میلیونی حقوق معلمان با دانشگاهیان و دلایل بازگشایی مدارس، گفت‌وگو شد.

آموزشی  تفاوت حداقل ۲۵ میلیونی حقوق فرهنگیان و دانشگاهیان

 این روزها وزارت آموزش و پرورش در صدر توجهات قرار دارد؛ از یک طرف بحث انتخاب گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، از سوی دیگر، ماجرای بازگشایی مدارس کشور و از دیگر جهت هم بحث رتبه‌بندی معلمان، از موضوعاتی است که این روزها اخبار متفاوت و متنوعی درباره‌شان شنیده می‌شود.

یکی از اتفاقات خبرساز مهم دیگر هم حضور رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای عالی آموزش و پرورش در هزارمین جلسه این شورا بود؛ اتفاقی که بعد از ده سال، دوباره رقم خورد و حکایت از توجه رئیس‌جمهور به این دستگاه دارد.

در همین راستا و با توجه به جایگاه شورای عالی آموزش و پرورش در دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت، میزگردی را با حضور مریم رنگ‌آمیز طوسی، حبیب‌الله گودرزی و جواد نوبختی از اعضای شورای عالی آموزش و پرورش برگزار کردیم.

رنگ‌آمیز طوسی: شورای عالی آموزش و پرورش یک قدمت تقریبا ۱۰۰ ساله دارد که این شورا در دوران انقلاب اسلامی دچار تغییرات زیادی شده است.

این شورا با ۲۲ عضو مشغول به فعالیت است. ریاست آن را رئیس‌جمهور به عهده دارد و در غیاب رئیس‌جمهور هم، وزیر آموزش و پرورش، ریاست جلسه را به عهده می‌گیرد.

مهم‌ترین وظایفی که در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح می‌شود شامل تعیین خط مشی وزارت آموزش و پرورش، بررسی و تصویب هدف‌ها و نظام آموزشی آموزش و پرورش برای ارائه به مجلس، بررسی و تصویب برنامه‌های درسی و تربیتی تمام مؤسسات آموزشی کشور، تأیید انطباق مطالب کتاب‌های درسی با برنامه‌های مصوب شورا، بررسی و تصویب آیین‌نامه‌ها و مقررات امتحانات مدارس و سیاست‌گذاری‌های دیگری که در آموزش و پرورش انجام می‌شود، است. در حقیقت رکن بالادستی در سیاست‌گذاری‌های آموزش و پرورش، شورای عالی آموزش و پرورش هست. 

از ۲۲ عضو، سه عضو را فرهنگیان تشکیل می‌دهند؛ در اصل می‌توانیم بگوییم شورای عالی آموزش و پرورش یک نهاد فرادستگاهی است که از نهاد و وزارتخانه‌های مختلف در این شورا حضور دارند؛ سال‌های گذشته، روال کار اینگونه بود که اعضای فرهنگی شورا توسط شورای معاونان انتخاب می‌شدند.

اما از دو سال پیش، با اقدام خوبی که سید محمد بطحایی وزیر اسبق آموزش و پرورش داشت، برای افزایش مشارکت فرهنگیان، انتخاب این سه نفر را بر عهده فرهنگیان گذاشتند که این انتخابات در طی دو مرحله انجام شد و به هر استانی، یک تعداد سهم دادند و بسته به تناسب استان‌ها، این سهم متفاوت بود و در نهایت باید سه نفر انتخاب می‌شد که تأکید شد حتما یک نفر، خانم باشد.

۱۶۲ نفر از کل استان‌ها انتخاب شدند و در مرحله دوم، از این تعداد، ۳ نفر انتخاب نهایی شدند؛ انتخابی که صورت گرفت به دور از جناح‌های سیاسی و بر اساس همدلی بین فرهنگیان برگزار شد. 

حالا شاید آن چیزی که به نظر فرهنگیان می‌رسد این باشد که ما ۳ نفر باید تمام حقوق و مطالبات فرهنگیان را پیگیری کنیم اما می‌خواهم این سوءتفاهم برطرف شود. ما خیلی پیگیر مسائل فرهنگیان هستیم ولی مسأله ما صنفی نیست و باید بر اساس دستورکار جلسات صحبت کنیم؛ البته در حاشیه جلسات در ارتباط با وزیر و اعضای شورا، سعی می‌کنیم پیگیری‌ها را انجام دهیم.

بیشترین نقش ما در تصویب آیین‌نامه‌ها و مقررات مدارس هست و در تصمیم‌گیری‌ها برای سیاست‌گذاری‌های اصلی دخالت داریم.

حضور ما باعث می‌شود که هماهنگی بین صف و ستاد ایجاد کنیم؛ مشکلات معلمان و دانش‌آموزان را به گوش اعضای شورای عالی برسانیم و در نهایت بتوانیم یک تصمیم‌گیری خوبی را در آن مسیر داشته باشیم.

دوره انتخاب ما ۴ ساله است و امیدواریم دو سال بعد باز هم این انتخابات برگزار شود و با انتخاب فرهنگیان، ۳ نماینده عضو شورای عالی آموزش و پرورش مستقر شوند.

نوبختی: شورای عالی ۸ کمیسیون دارد؛ در هر کمیسیون، موارد قبل از اینکه در صحن شورا طرح شود، چکش‌کاری می‌شود و همچنین اگر قرار است نظرسنجی صورت گیرد، در کمیسیون انجام می‌شود و اعضا به نظر جمعی می‌رسند.

گودرزی: معتقدیم اگر قرار است پیشرفتی حاصل شود و تحولی انجام گیرد، باید از مدرسه شروع شود و اگر قرار است از مدرسه شروع کرد، باید از معلمان شروع کرد. 

اگر قرار است اتفاق بیفتد، باید از قائده اتفاق بیفتد نه از رأس. امسال در واقع به نام سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» مزین شده است. امیدوارم وزارت آموزش و پرورش، نمایندگان و هیأت دولت به منویات مقام معظم رهبری توجه و عنایت بیشتری داشته باشند و در این راستا، خواسته‌های فرهنگیان را که خواسته‌های به‌حقی است، پیگیری کنند. 

فرهنگیان سراسر کشور ضمن قدردانی از ریاست‌جمهور به پاس نگاه مثبت‌شان در جهت بهبودی وضعیت آموزشی و شرکت در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش بعد از ۱۰ سال، و نمایندگان مجلس بابت تصویب کلیات رتبه‌بندی با حداکثر آرا و تصویب سه ماده اول لایحه رتبه‌بندی معلمان، خواستار تصویب نهایی لایحه در هفته‌های آتی مطابق با اسناد بالادستی مبنی بر همترازی حداقل ۸۰ درصد حقوق رتبه‌ و پایه متناظر با هیأت‌های علمی دانشگاه‌ها هستند تا انتظار ۱۰ ساله معلمان به پایان برسد.

در همین راستا، معتقدیم که در مدیریت، تئوری به نام برابری است؛ تئوری برابری بر این پایه استوار است که اشخاص می‌خواهند با آنها به عدالت برخورد شود؛ ما فرهنگیان خواهان هستیم منصفانه با ما رفتار شود. در تئوری برابری هر فردی دریافتی خود را با دریافتی دیگر سازمان‌ها مقایسه می‌کند.

عصر امروز، مهمترین مقوله و مشخصه‌اش، تغییرات و تحولات سریع و پی‌درپی است. در تعلیم و تربیت هم این موضوع اساسی و مهم است و تعارفات رایج، چشم فرو بستن و خود و دیگران را به آینده بی‌برنامه‌ رها کردن و منفعل کردن، نوعی ظلم پایدار به سرمایه‌ها و نسل در دسترس و آیندگان است. 

موتور متحرکه جامعه، مدرسه است. هر آنچه که در جامعه می‌گذرد حتما از مسیر مدرسه گذر خواهد کرد. پس می‌طلبد مسؤولان همت کنند و به آموزش و پرورش کمک کنند تا بتوانیم برای رسیدن به آموزش و پرورش پویا و یک توسعه انسانی، یک توانمندسازی در بین فرهنگیان صورت گیرد، کیفیت آموزشی، انگیزه پیشرفت و میل به تجربه‌های ناشناخته، آموزش برای همه، یادگیری مداوم، پرورش در عمل و پشتیبانی به جد را در سرلوحه کارمان قرار دهد.

تفاوت حداقل ۲۵ میلیونی حقوق فرهنگیان و دانشگاهیان

گودرزی: رتبه‌بندی در جلسه شورای عالی طرح موضوع می‌شد اما مصوبه‌ای در این خصوص نداشت. ارتباط بالاخص ۳ نفر نماینده فرهنگیان با اعضای کمیسیون آموزش و به ویژه دو عضوی که ناظر بر شورای عالی آموزش و پرورش هستند، برقرار بود.

ما ۳ نفر ارتباط زیادی با فرهنگیان داریم و آنها هم انتظار و توقع از ما داشتند. سعی کردیم مطالبی که مد نظرشان هست، به این نمایندگان مجلس ارجاع دهیم؛ در کنار آن هم در جلساتی که نمایندگان مجلس در شهرستان‌‌هایمان برگزار کرده و از ما دعوت می‌کردند، شرکت کردیم.

* آن چیزی که فرهنگیان می‌خواهند با آن چیزی که در مجلس مطرح می‌شود، مطابقت دارد؟

گودرزی: دغدغه فرهنگیان روی بند ۷ است که هنوز بررسی نشده است. ببینید به عنوان مثال در مدرسه‌ای خودم کار می‌کنم، حدود ۴، ۵ نفر از آنها در دانشگاه تدریس می‌کنند و دارای دکترای دانشگاه دولتی هستند و مدارک عالی دارند. 

وقتی مقایسه می‌کنند و می‌بینند فردی با همان مدرک در دانشگاه، حقوق ۳۰، ۴۰ میلیونی دریافت می‌کند و بر عکس در آموزش و پرورش، حقوق ۷، ۸ میلیونی دارد قطعا تعارضی به وجود می‌آید و ممکن است مایه دلسردی شود.  

نوبختی: ۱۳ سال است که حرف رتبه بندی را شنیدم اما هیچوقت جامه عمل نپوشید. دولت قبل طرح رتبه‌بندی را مطرح کرد که ۱۶ جلسه با رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت قبل داشتیم و او می‌گفت با ۳۰ هزار میلیارد تومان لایحه رتبه‌بندی اجرا می‌شود.

موضوع رتبه‌بندی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است و باید اجرایی شود. با آنچه در مجلس مطرح شده است، موافق نیستم و با آنچه ما می‌خواستیم، تعارض دارد. یک بخش از رتبه‌بندی مالی است. صلاحیت حرفه‌ای را کنار گذاشتیم. 

سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان قطعا ۲۴ سال شد

* یکی از درخواست های داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان افزایش سقف سنی تا ۲۴ است که گفته می شود فقط برای دو سال بوده است. آیا این موضوع دائمی شد؟

نوبختی: موضوع افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان چندین بار در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شد و رأی قاطع هم آورد که ۲۴ سال شود و ان‌شاءالله این ۲۴ سال قطعی است.

رنگ‌آمیز طوسی: این موضوع در مباحث قبل از دستور جلسات شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شد؛ به دلیل آن ارجاعات که داوطلبان با ما داشتند و خیلی اصرار داشتند که افزایش سقف سنی صورت گیرد و فرصت دوباره برای شرکت در دانشگاه فرهنگیان فراهم شود، ما نیز این مسأله را چندین بار مطرح کردیم.

سعی کردیم در جلسات نظر موافق همکاران را در شورای عالی آموزش و پرورش جلب کنیم و این قضیه تمام شده است و افزایش سقف سنی تا ۲۴ سال تصویب شد و تا زمانی که نقضش اعلام نشده است، پایدار است.

آموزش حضوری و مدرسه جایگزینی ندارد

گودرزی: همه‌گیری کرونا به ما اثبات کرد، آموزش حضوری و مدرسه جایگزینی ندارد؛ مخاطرات مختلفی برای عدم حضور دانش‌آموزان در مدرسه اثبات شده است از جمله عدم ارتباط با همسالان، ترس، اضطراب، خشونت، چاقی که در این خصوص، شورای عالی آموزش و پرورش، اقدامات خوبی انجام داده است.

آنچه مهم است تغییر زیست بوم نظام تعلیم و تربیت است که به واسطه کرونا، سرعت یافت. آینده‌پژوهی مختلف قبل از بروز کرونا، از ترکیبی شدن آموزش و پرورش در سال‌های آینده خبر می‌دادند و قرار شده بود تعدادی از ساعت‌های کلاسی به صورت مجازی باشد؛ رخدادی که اجتناب ناپذیر بود و غفلت از آن، ما را با چالش‌های جدی در حکمرانی مواجه می‌کرد. کرونا این تغییر زیست‌بوم را سرعت بخشید تا حتی در صورت اتمام این همه‌گیری، پسا کرونا به زیست بوم قبلی باز نگردیم.

آنچه مهم است شناخت دقیق قواعد و مدیریت آگاهانه تحول در آموزش و پرورش و زیست بوم فضای مجازی است. در این زیست بوم، معلم، خانواده، دانش‌آموز نقش‌های کنشگر، مجزا و تأثیرگذاری خواهند داشت.

اما باز کردن مدارس را دستوری هم نمی‌شود انجام داد. باید به مناطق، استان‌ها، استانداری‌ها اختیار داد تا آنها درگیر کار شوند و ان‌شاءالله هرچه زودتر به سمت حضوری شدن دانش‌آموزان پیش برویم.

چرا باید مدارس باز شوند؟

رنگ‌آمیز طوسی: اینکه چرا ما اصرار داریم به آموزش حضوری برگردیم و یک تلفیق از آموزش حضوری و مجازی در سال تحصیلی جدید داشته باشیم، دلایل زیادی دارد.

با بررسی کشورهای دیگر، مشاهده کردیم که اکثر کشورها مدارس را باز کردند؛ مدرسه باید آخرین جایی باشد که تعطیل می‌شود ولی متأسفانه در کشور ما، در خیلی از شهرها، شغل‌های دیگر بازگشایی داشتند اما آموزش و پرورش هنوز نتوانسته است به طور کامل باز شود.

باید خانواده‌ها را توجیه کنیم که چرا می‌خواهیم آموزش حضوری داشته باشیم و چرا به این قضیه اصرار داریم. باید خانواده‌ها در جریان قرار گیرند؛ امروزه خیلی از خانواده‌ها به مدارس مراجعه می‌کنند و می‌گویند که فرزندان‌مان دچار افسردگی، مشکلات روحی و روانی شدند و این موضوع نشان می‌دهد که تعاملاتی که دانش‌آموزان باید با هم در مدرسه می‌داشتند و آن اتفاقاتی که برای رشد اجتماعی بچه‌ها لازم بوده است که در مدرسه اتفاق بیفتد، دچار فراموشی شده است.

ما فقط توانستیم آموزش را داشته باشیم و مسائل تربیتی را خیلی نتوانستیم در آموزش مجازی بگنجانیم. اگرچه معلمان خیلی تلاش کردند اما ارتباط چهره به چهره معلم با دانش‌آموز اتفاق نمی‌افتاد و ارتباط همسالان حضوری نبود.

این مسائل که الان ایجاد شده است نتیجه فقدان آموزش تربیتی است. فراموش نکنیم که مدارس تنها کارشان آموزش نیست و کارکرد تربیتی دارند. در سال‌های آینده مشکلات زیادی را از لحاظ روحی و روانی با دانش‌آموزان خواهیم داشت. حتی در همکاران‌مان این مشکل ایجاد شده است. یعنی وقتی همکارمان ارتباط چهره به چهره با دانش‌آموز ندارد نمی‌تواند اعتماد پیدا کند که آموزشی که انجام داده است، موفق بوده یا خیر و این هم یک سردرگمی برای فرهنگیان به وجود آورده است.

از سوی دیگر مشکل چاقی، چشمی، گردن و کتف که به دلیل نشست‌های پی‌درپی ایجاد شده است، قابل اغماض نیست. بنابراین خانواده‌ها تلاش کنند تا با انجام واکسیناسیون و همکاری بیشتر با مدارس، این اتفاق را رقم بزنند و هرچه زودتر شاهد بازگشایی مدارس باشیم.

** جذب نیروی انسانی آموزش و پرورش صرفا از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی

رنگ‌آمیز طوسی: درباره جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش، باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی باشد. مسیرهایی که مجلس یا جاهای دیگر به آموزش و پرورش تحمیل می‌کند باید بسته شود. در شورای عالی آموزش و پرورش هم این مسأله مطرح شد و اخیرا هم باز آیین‌نامه‌ای برای جذب نیروی انسانی داشتیم. در این آیین‌نامه ذکر شده است که مسیر باید دانشگاه فرهنگیان باشد.

در صورتی که قرار باشد از جای دیگری استخدام صورت گیرد، حتما باید دوره‌های لازم برای این افراد گذاشته شود. مثلا قصد داریم از فارغ‌التحصیلان نخبه دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش استفاده کنیم. این افراد باید حتما یک دوره یکی، دوساله در دانشگاه فرهنگیان طی کنند و مسائل مرتبط با معلمی را در آنجا بیاموزند.

سازمان نظام معلمی ایجاد شود

گودرزی: در حال حاضر معلمان در فرایند تصمیم‌سازی آموزش و پرورش، نقش چندانی ندارند گرچه انجمن‌های صنفی و گروه‌های محدود و بعضا با انگیزه‌های متفاوت به نمایندگی از معلمان تلاش‌هایی را انجام می‌دهند و جای تقدیر و تشکر هم دارد اما این مشارکت‌ها نظام‌مند نیست و بالتبع اثربخشی و کارآمدی مناسبی هم ندارند. اگر هم اثربخشی داشته باشند، محدود است.

در این راستا، در جلسه پیش از دستور شورای عالی، طرح سازمان نظام معلمی را طرح موضوع کردیم و تمایل داریم مشابه سایر اصناف و مشاغل حرفه‌ای مثل پزشکان، مهندسان، پرستاران، در امور صنفی و حرفه‌ای به صورت جامع و تخصصی حضور فعال داشته باشند.

تشکیل سازمان نظام معلمی با حضور قریب به یک میلیون معلم از سراسر کشور، اقدام مناسبی است که امیدوارم مراحل قانونی آن سریع‌تر انجام شود.

** لزوم توجه به نیروی انسانی آموزش و پرورش

نوبختی: کرونا دست آموزش و پرورش را گرفت در این برهه زمانی که با سونامی بازنشستگی آموزش و پرورش مواجه بودیم و آموزش مجازی ارائه شد.

معلمانی بازنشسته شدند که از دانشسراهای تربیت معلم فارغ‌التحصیل شده بودند و از هر جهت معلمان کاملی بودند.

از سوی دیگر، در یک دوره، جذب منابع انسانی آموزش و پرورش بدون بررسی کارشناسی کم شد و از سوی دیگر جذب نیرو با مصوبه مجلس داشتیم. در مناطق محروم، از سرباز معلم و معلمان کم تجربه استفاده می‌شود که همه اینها حاکی از لزوم توجه به نیروی انسانی آموزش و پرورش است.

در پایان از دولت تقاضا داریم در خصوص افزایش حقوق بودجه آموزش و پرورش اقدامی شود و سهم آموزش و پرورش از GDP کم است و باید این سهم افزایش یابد.

 

 

منبع: فارس
  • ... ارسالی در

    بله معلمان کم تجربه و با حقوق ۷۰هزار توم ن و دویست تومن

  • مینو کیمیایی ارسالی در

    لطفا همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین همتراز را تصویب کنید .
    پاداش پایان خدمت فرهنگیان را پرداخت کنید.

    • ناشناس ارسالی در

      انگار خیلی خاطره ی بدی از معلمات داری.... باسواد

  • رضاد ارسالی در

    معلم بی سواد وبی کار درراس توجه قرارگرف ت.متاسفم واقعا.معلم هایزبیکار چقدر پررو هستند که هشتاددرصد هیات علمی توقع دارن ‌ب

    • mortezaa ارسالی در

      آخه آدم جاهل کم سواد مشخص هستش که وهار ک لاس بیشتر سواد نداری. اصلا به اون مغز پر بارت فشار نمیاری که معلم مهندس و پزشک و. .
      . تربیت میکنه ؟

    • ناشناس ارسالی در

      هیات علمی جان چشم دیدن افزایش حقوق معلما رو نداری ...براتون متاسفم بیکار شمایید که همه کاراتون رو دانشجویا انجام میدن در س رو دانشجویا کنفرانس میدن مقاله رو دانش جویا برا نمره میان ترم و پایان ترمشون تح ویلتون میدن ...کدوم مقاله کدوم پژوهش کدو م ساعت کاری ...

    • اسلام صابری ارسالی در

      توغلط کردی که معلم بیسواد وبیکاره. تو نف همی احمق.

    • فرهنگی ارسالی در

      اگر الان فکر میکنی آدم شدی و نظرات لایق خودت میدی از صدقه سر معلمان است

    • رضت ارسالی در

      سلام.اگه واقعا دانشگاهی هستی که بعید می دونم.لازم بود ادب رو رعایت کنی وبه معلم ان بی حرمتی نکنی

    • ناشناس ارسالی در

      من دانشجو ام مفت خور تر از استاد نیست ای ن حقوق حقش نی حق معلمه که بیست چهاری دل میده دانش آموزش بی سواد بار نیاد نه تویی که مفت میخوری نصف کلاسهاتم به وقتش نمیر ی و پولم بابتش میگیری حروم خوار خون میلی ون ها دانشجو رو شما استاد های ناخش پایما ل کردید

  • راحله ارسالی در

    معلم ها که همش بخور وبخواب هستن.چرا یه ک ارمتد دوبرابر معلم کار میکنه .حالا معلم هااینقدر پرادعا وزیاده خواه هستن......ا ین درست نیست....سه ماهدتابستان تعطیل .نص ف هفتهدهم که بیکارن

    • داود ارسالی در

      اگه سواد درست و حسابی و ادب میداشتی اینط ور حرف نمیزدی.

    • ناشناس ارسالی در

      راحله جون میام میبوسمت لطفا دنبال حقت یک جا دیگه برو معلم نبود همین زر هارو هم نم یتونستی بزنی

  • زیبا ارسالی در

    چرامجلس ازکارگری که اینهمه کارمیکنه دفاع نمیکنه چسبیده به معلم که کلا بیکاره

    • Cr7 ارسالی در

      گوسفند تو چرا به هیآت علمی گیرنمیدی میلی اردی حقوق میگیرن

  • علیرضا نیکرو ارسالی در

    حقوق کارمندان و کارگران ساماندهی شود

  • ناشناس ارسالی در

    همش جلسه جلسه وباز هم جلسه تصمیمات وقتی عملی نیست چه فایده دارد.اموزش .پرورش را سوزاندین همه نیروهارا دلسردودانش اموزان را به درس بی علاقه کردید .دیگه چی به معل م چه بهایی وارزشی قایل شدید.همه را بیسوا د کردید کارها را هم گردن هم میاندازید.ان جام نمیدید تو ادارات .یا حسبن ع

  • ناشناس ارسالی در

    فقط حقوق معلمان کمه؟پس اساتید حوزه ادم ن یستن که ماهیانه 400هزار میگیرن؟خدا ازتون نگذره....

    • ناشناس ارسالی در

      هشتاد میلیونیم

  • رضا چمنی ارسالی در

    سلام وقت بخیر من که چشمم آب نمیخوره این دولت بتونه کاری برای ما معلمان بی پناه ا نجام بده،چون دلسوز نداریم چون وزیر نداری م چون مسولین محترم دغدغه آموزش ندارن همه آقازاده هاشون تو خارج درس میخونن با پول همین معلمان بدبخت،صدها دلیل دیگر...

    • ناشناس ارسالی در

      ای خدا بخور و بخواب کافی نیست اندازه ساع ات کاری داری حقوق میگیرید باز هم دوقورت و نیم تون باقی

  • ناشناس ارسالی در

    از کارگرهایم حمایت کنید

  • ناشناس ارسالی در

    امان از این هیاهو همه از بیرون سوختن معل م از درون

  • جام ارسالی در

    شما هم فقط دروغ تحویل ملت و معلم بدین

  • ناشناس ارسالی در

    معلمان بیچاره زیر خط فقر له شدن اگه کارگ ری نکنیم نمی‌توانیم جوابگویی خانواده باش یم چقد تحقیر شدیم که معلمی حقوقش نصف کار گر نمیشه،استاد حوزه یک منبر بره برای او کافیه

  • هادی ارسالی در

    خدایا ی نفر هم به حقوق ارتشی ها برسه. افسران دو برابر درجه داران حقوق میگیرن در حالی که حمالیش برا درجه داراش هستش. در کل حقوق جفتشون کمه. چرا هواپیمایی کل کشور به همه کارمندانش 10 تا 15 میلیون پاداش ریخته از کجا میاره میده. چرا باید کل درآمد هواپیمایی به خودشون تقسیم بشه.

  • سامسارا ارسالی در

    تفاوت پرداخت ها را همسان سازی کنید...تبع یض ها نیز حل خواهد شد.عدالت تمام قد خواه د ایستاد.اینو بچه دبستان هم می‌فهمه جناب دولت.جناب مجلس جناب شورای نگهبان

  • ناشناس ارسالی در

    یعنی توقع است یه استاد دانشگاه با یه معل م دوره راهنمایی یکی باشه؟
    اکثر معل مها فقط دنبال شغل دوم هستند بخاطراتلاف و قت زیاد
    یه استاد طرفش دانشجویان از سد کنکور گذشته است با هزاران سوال ونیاز علمی تخصصی
    دردوره کرونا مادر بچه ه ا معلم بودند نه فلان معلمی که فقط مدرک د کتری داشت
    الان هم مدارس شده اموزشگ اهها ی ازاد وکنکوری وتقویتی بخاطر عدم تو جه دکترمعلمها

  • ناشناس ارسالی در

    معلم که دکتر گرفته هیچ تفاوتی با لیسانس نداره فعلا هردو فقط به حقوق می نگرندو دا نش اموز با کلاس کنکوری وتقویتی درس می خو نه نه سرکلاس ولی دردانشگاه فقط سرکلاس اس تاد بایدمطلب رابفهمه

  • ناشناس ارسالی در

    شما تاحالا دیدید یه دانشجو بزه کلاس تقویتی؟ ولی درتمام مدارس رسم شده معلم بیکار ودانش اموز بیچاره باید هزینه کنه بره خودش زا تقویت کنه
    این است تفاوت دکتر معلم با دکتر استاد دانشگاه

  • حسن زاده ارسالی در

    اختلاف در میزان حقوق در تمام قشرهای مشغو ل بکار در دولت بیش از این حرفهاست حقوق ب الانشینها بالای صد، دویست میلیونه۱۰درصد افراد بین۵۰تا۱۰۰میلیون و۲۰ درصد افرادبین ۲۰ الی ۵۰میلیون و ۲۰درصد نیز بین۱۰الی۲۰م یلیون الباقی با معلمان، کارگران، کارکنان واساتید مربی دانشگاه آزاد دریافت حقوقشا ن پایینتر از۱۰میلیونه...!!!

  • معلم ارسالی در

    دولت هم رتبه بندی رو تصویب کنه نظرات ملت تنگ نظر ما که البته نمک نشناسی هم میکنن یادشون رفته سواد خواندن نوشتن رو از کجا یاد گرفتن ،انگیزه معلمان عزیز رو ازبین میبرن

  • ناشناس ارسالی در

    اینجانب دردوران متوسطه اصلا دبیر فیزیک ن داشتیم بیشتر دنبال کشاورزی بود تا معلمی ماهم مجبوربودبم برویم کلاس تقویتی الان ک ه دانشگاه هستم حضوروزحمت استاد رامی بینم هیچ موقعی این دو باهم قابل مقایسه نیست< br /> فقط در اسم مدرک مانند هم هستند

  • ناشناس ارسالی در

    هردو جانسوزاند ولی این کحا وان کجا
    دکتر درمدرسه ابتدایی فلان روستا کحا ودکتر دردانشگاه تهرلن کجا
    ای داد وبیداد
    چنانچه درقانون حقوق مساوی باشند بنابراین یه استاد دانشگاه مشکل عقلی داره که انهمه سختی راباید تحمل کنه

    • ناشناس ارسالی در

      ما استادامون روزی نیم ساعت درس میدن اونم دوروز در هفته اونم همش خمیازه میکشه نمی ری انقد زحمت میکشی دلاور

    • ناشناس ارسالی در

      حقوق اساتید دانشگاه باید نصف حقوق معلم ش ود چون درس نمیدن مفت خوری تو ایران مده؟؟ ؟

  • هادی ارسالی در

    چرا هروقت معلم ها از پایین بودن حقوقشان اعتراض میکنند بعضی‌ها فوری انتقاد می کنند شما هم اگه عرضه دارید یک صنف قوی تشکیل بدید از حقوق خودتون دفاع کنید بجای اینکه حسادت بکنید. معلم ها صدبار جلوی مجلس اعتصاب کردند آیاشما اینکار را کردید تو خونه تون نشستید توقع دارید حقوق شما زیاد بشه

  • ناشناس ارسالی در

    آقایان مسول دولتی که بر شکست شده با گرانی ها تورم پنچاه درصد حر ج مرج در اقتصاد چرا دولت جمع شود چون مسولین کاری برای مردم نمی کنند این دو میلیون حقوق بگیر را حقوق بده نود در صد جامعه فدای این دو میلیون شده بس کنید بی عدالتی ظلم تا که دولت منحل شود مردم نفس می کشند

  • هادی ارسالی در

    برادر حوزوی تا جایی که ما اطلاع داریم حو زه از ابتدا از نظر مالی خودش را مستقل از دولت اعلام کرده یعنی گفت که به درآمد دو لت هیچ نیازی نداره و با وجوهاتی که از مر دم میگیرد از خمس و زکات و غیره امورات خو دش را میگذراند اگه شما به این مسأله اعتر اض دارید میتوانید خیلی دوستانه حرفتان را به گوش مسئولین برسانید که این قانون را تغییر دهند ما که حرفی نداریم

  • ناشناس ارسالی در

    همیشه میگن کارمند ومعلم پس کارگرا چی میش ن که باید دوازده ساعت کارکنن ونصف یه کار مند ومعلم حقوق بگیرن هرچند کارگرایی هستن د که تحصیلات عالیه دارن

  • ناشناس ارسالی در

    معلم مظلوم است

  • محمد صادق محمد یان ارسالی در

    لطفاً هم حقوق دانشگاهیان یان را کم کنید وهم حقوق فرهنگیان را اضافه نکنید بجای آن جوان های تحصیلکرده مستعد بیکار ملت را ب ا حقوق کمتر استخدام کنید ازطریق آزمون تا عدالت استفاده ازبیت المال مسلمانان کمی تحقق یابد

  • ناشناس ارسالی در

    لاقل تفاوت سواذ ميانگين این دو قشر رو هم بگین و زحماتی که کشیدن؟
    اگه دانشگ اه آزاد یا دوره های ضمن خدمت بذاریم کنار سواد میانگین و واقعی اکثر معلمان همون ل یسانسه

  • علی ارسالی در

    سلام مدارس راثابت صبح کنید؟
    باتوجه به رتبه بندی میبایست مدارس کل کشور..وقت اداری شود.یعنی ۷صبح الی ۱۴عصر.
    حت مافکری به حال فضای آموزشی بشود

  • ناشناس ارسالی در

    اون آدمای بی فرهنگ و بی ادبی که میگن حقو ق معلما زیاده و‌معلم بیکاره بچه خنگ خودت و نمیتونی یه روز آموزش بدی معلم با ۴۰ دا نش آموز نزدیک به ۶تا ۸ ساعت سر و کله میز نم مث تو خنگ نشه این چن کلمه ای که نشخار میکنید از وجود معلمه

  • لیلا ارسالی در

    منه معلم اینهمه درس خوندم شب تاصبح مشغول دیدن تکالیف و امتحانای ۴۵نفردانش آموزام و درطول روز هم مشغول درس دادن حق من ۴تو من؟منه معلم هستم که فردای جامعه رو میساز م اگه شرکت کارمیکردم حقوقم بیشتربود

  • 😑🤷🏻‍♀️ ارسالی در

    توروخدا معلم ها روبا هیئت علمی مقایسه ن کنید .. این کجا و اون کجا... اصن قیاس مع الفارق هستش . هرچی نهضتی و... بوده تو این چند سال الکی الکی کردید معلم ابتدای ی که حتی روحشون هم از درس دادن خبر نداره ، خودشون هم از رو بلد نیستن بخونن ، حالا انتظار دارید بیان ۲۰ م هم حقوق بگیرند ؟ !؟ واسه هیئت علمی شدن باید هفت خوان ر ستم رو رد کنی.. جذب اموزش پرورش چرا باید با هئیت علمی مقایسه بشه؟!؟! 😐😅😅 بعضیا به اسم کارشناس و متخصص حرفایی میزنند که انگار تو یه دنیای دیگه دارن زندگی میکنن .. واقعا ادم نمیدونه بخنده یا گریه کنه‌.

    • ناشناس ارسالی در

      امان از حسادت

    • ناشناس ارسالی در

      چوپون سوادش ازهییت علمی ایران بیشتره

  • کریم یوسفی قندعلی ارسالی در

    ای کارگر جور سواد و نداری شما را آموزش و پرورش میکشه و بعد نان میخوری و نمکدان میشکنی

  • سامان ارسالی در

    قشر معمولا بیکار و دائما طلبکار...
    جالب است بدانید متوسط حقوق معلم از متوس ط سایر کارمندان بیشتره با یک دهم ساعت کا ری...
    طلبکاریشون از زمین و زمان دی گه جالبتره.
    حاصل تلاشهاشون هم که د ر تربیت نسل جدید کاملا مشخّصه...

    • ناشناس ارسالی در

      بدبخت اگر معلم نبود تو ک و ن من میشدی کا رمند بیای اینجا زر بزنی پوف ی وز تو بیخو د کردی حقوق معلم بیشتر کارمند ادارات و ب انکا بالای ۱۵ میگیرن معلم ۷ تومن

    • جاوید ارسالی در

      مشکل این هستش که شما فکر میکنید ساعت کار ی یک معلم در مدرسه هستش...
      در صورت ی که اگر همچون کشورهای مدرن، معلمان از ا رزش و حقوق مناسبی برخوردار باشند، ساعات خارج از مدرسه را باید بیشتر در حال مطالع ه مطالب جدید باشند... معلمان در کشور های مدرن سه روز در هفته به مدرسه می روند و ۴ روز باقیمانده رو به مطالعه و تحقیق میپ ردازند و دست کمی از اساتید بزرگ دانشگاه ندارند که دلیلش برخورداری از حقوق و مزای ای مناسب هستش

  • ناشناس ارسالی در

    چوب حراج به بیت المال نباید زد مگر پول بیت المال فقط مال معلمان و کارکنان دولته که بدون اینکه کاری کنند ادارات که همه ب یکارند و داخل اینترنت هستند و چای میخورن دومعلمهای دولتی هم که یا تعطیلند ویا مرخ صی زایمان هستند بیچاره کارگران بخش خصوص و معلمان مدارس غیرانتفاعی که بیشترین کار ایی را دارند و کمترین حقوق ویکی هم نیست رسیدگی کند باید اصل ۴۴ درهمه سطح اجرا شو د تا این اختلاف طبقاتی ناعدالتی ازبین بر ود وبیت المال هم بیهوده هزینه نشود

  • ناشناس ارسالی در

    نبایدیک ریال به معلمان و کارکنان دولت اعم از کارمندان و اعضای هیات علمی اضافه شود چرا که همین امر افزایش بی رویه وبی اصول حقوق کارکنان دولت اعم از معلم اعضای هیات علمی و کارمندان دولت باعث تورم و اختلاف طبقاتی شده

  • سامان ارسالی در

    متوسط حقوق معلمان بیشتر از متوسط حقوق سا یر کارکان دولت است.
    لطفا به همه کا رمندان برسید
    بقیه کارمندان دولت با هوا تغذیه نمیکنند.
    لطفا بجای پیام قبلی بنده این پیام را نمایش دهید
    ممنونم

    • ناشناس ارسالی در

      عجب🤔

  • راضیه ارسالی در

    قبل کرونا معلمان یکجوری زیر شاگرد سالاری و درصد قبولی کمرشان خم شده بود و بعد ا ز کرونا و تدریس مجازی کمرشان شکست من از پدرومادرم پیر وزمیگیرم مراقبت می کردم ، دیر وقت کار کلاسم ، نذاشتم یک شب راحت بد ون نور بخوابند، تلاش کردم خونه ی مناسب انها برای دستشویی رفتن راحت تهیه کنم ، ا ز خورد وخوراک مفید و درمانشان زدم اخرش ه م نشد کرونا گرفتند و مردند، پولی داشتم د ونفر قرض کردن ، وقت شروع بیماری نتونستم دکتر به موقع یارم ، واز ترس برچسب کرونا هم نتونستم به بیمارستان ببرم در خونه دچا ر مشکل ریه وسکته مغزی ومشکل بله مادرم شد وپدرم که بیماری را رد کرده بود از غصه ی مادرم مرد.

  • ناشناس ارسالی در

    مردم کمی منصف باشید .‌
    چرا فکر می کنید معلم ها کار نمی کنند ‌ .
    یک روز فقط یک روز کافی است تا در کلاس درس حاضر شوید و خود عهده دار آموزش آن کلاس شوید . آن وقت خود درک خواهید کرد که معلم ها چه می کنند .
    .مملکتی که مردمش به معلم بها نمی دهند همچنان در فقر به سر خواهد برد.

  • مرادی پور ارسالی در

    بنام خدا
    آقايانی که دم ازعدالت می‌زنیدآقای رئيس جمهور، شما خودتون متولی قوه قضائیه بودید چرا نظام پراخت باید اینقد تفاوت داشته باشد زندانبان قوه قضائیه چندبرابربیش از دکتری آموزش وپرورش دریافت می‌کند.دستهایی تو کار است که نمی‌خواهند این قشر ارتقا پیدا کند. وگرنه تورم بهانه است. چطور سایر دستگاهها آثار تورمی ندارند نوبت آموزش و پرورش می‌رسد فاجعه ببار میاد.

  • علی ارسالی در

    یه هیات علمی ۵۴ ساعت درهفته کامیکنه تمام سال مشغول پژوهش هست اگر انجام نده ارتقا یی در کار نیست معلمی که هفته ای ۲۴ ساعت میره سرکارو تمام افزایش سالیانه اش خودکا ر وبدون تلاش انجام میشه توقع ۸۰درصدحقوق هیات علمی داره. خیلی جالبه

  • ناشناس ارسالی در

    شما معلمین کلی تعطیلات در سال تحصیلی دار ید سه ماه تابستان هم که کلا پول بی جا پی گیری پس بقیه کارمندان چی کار کنندمثل شما کاش بریزد و اعتصاب کنند جمع کنید خودتون بچه ای که شما پرورش بدید فقط پول می‌شنا سه نه چیزی دیگه

  • ناشناس ارسالی در

    سلام فکری برای معلمان مدارس غیر انتفاعی ونیمه دولتی بکنید که همون زحمت معلمان دو لتی وبیشتر رو میکشن با حقوق 300 هزار توم ن و400 هزار تومن به امید اینکه جذب شوند

  • ط.آبادی ارسالی در

    آموزش و پرورش رکن اصلی یه جامعه است اگر نسلی متخصص.متدین و پیشرو می خواهید باید به معلمان .دانش آموزان بیشتر بها بدهید

  • محمد ارسالی در

    هیچ کس مخالف افزایش حقوق معلمان محترم و دیگر اقشار نیست
    استفاده از عناوین دانشگاهی مثل استاد در رتبه بندی خلاف اصو ل علمی ملی و بین‌المللی است

  • ناشناس ارسالی در

    باتوجه به خدای روزی رسان باید بآنصاف ودی د کلی درمورد حق وحقوق تمام مشاغل در ملت اسلامی باوجودافراددین شناس ونخبه بررسی و قضاوت شود۰یاعلی

  • ناشناس ارسالی در

    وقتی کشور Japan بیشترین حقوق کشور متعلق به معلمین ابتدایی خصوصا پایه های پایینه نتیجه اش رو داریم میبینیم وقتی در آلمان یه قشر از جامعه برا ی افزایش حقوق اعتراض می کنند رییس جمهور آنجلا مرکل در پاسخ به آنها میگه انتظار دارید حقوقتان بیشتر از معلمانی باشد که به شما آموزش و خواندن و نوشتن یاد دادند باشه .
    وقتی معلمان حقوق بالایی داشته باشند رقابت برای معلم شدن با مدارک بالا و توانمندترین اقشار جامعه به فرزندانتان آموزش خواهند داد با ا ین دیدگاه در کوتاه ترین زمان ممکن حقوق سایر اقشار جامعه بهبود میابد.
    تفسیر موضوع با خودتان. همدیگر را مورد کنایه قرار ندهیم

  • مهدی ارسالی در

    با سلام در عین احترامی که همه باید برای معلمین عزیز قائل باشیم و حاکم حکومت وظیف ه تامین معیشت معلمین را عهده دارد و باید تا میتواند حقوق و مزایای این عزیزان را زیاد کند.. اما مقایسه کردن حقوق اساتید د انشگاه و معلمین، آنهم با اطلاعات غلط اصل ا صحیح نیست.. برای این جناب اقای گودرزی واقعا متاسف هستم که اینگونه در خصوص حقوق اساتید قضاوت میکنند به هیچ عنوان میزان حقوق اساتید که ایشان ذکر کرده اند نیست.. ایشان اگر راست میگویند دو نمونه فیش حقو قی مستند استاد و معلم همطراز سنواتی و مد رکی را ارائه کنند نمی دانم ایشان حقوق ۳۰ تا ۴۰ میلیون را از کجا اورده اند... از طرفی معنی ندارد که حقوق اساتید دانشگاه ب ا شرح وظایف متفاوت را با معلمین عزیز مقا یسه کرد.. متاسفانه این روزها عده ای بدنب ال درگیر کردن معلم با استاد، کارمند با ک ارگر و ... هستند. عزیزان حقوق همه ی شغله ای ذکر شده با توجه به شرایط سخت اقتصادی و شرح وظایف، این روزها خیلی کم است...

  • Ali ارسالی در

    من بامدرک بالا استخدام اموزش وپرورش شدم یعنی وهمزمان دانشگاهم درس دادم
    تا معلم مملکت درست کارنکنه اون مملکت باید خ اک نشین وبدبخت باشه تا ابد.
    واقعا اون دوستی که کشور ژاپن والمان رو مثال او رده راست گفته
    وقتی کشور Japan بیشت رین حقوق کشور متعلق به معلمین ابتدایی خص وصا پایه های پایینه نتیجه اش رو داریم می بینیم وقتی در آلمان یه قشر از جامعه برا ی افزایش حقوق اعتراض می کنند رییس جمهور آنجلا مرکل در پاسخ به آنها میگه انتظار د ارید حقوقتان بیشتر از معلمانی باشد که به شما آموزش و خواندن و نوشتن یاد دادند با شه .
    حرمت معلم باید حفط بشه

  • Fateme ارسالی در

    اون آدمای بی فرهنگ و بی ادبی که میگن حقو ق معلما زیاده و‌معلم بیکاره بچه خنگ خود ت و نمیتونی یه روز آموزش بدی معلم با ۴۰ دا نش آموز نزدیک به ۶تا ۸ ساعت سر و کله میز نم مث تو خنگ نشه این چن کلمه ای که ن شخار میکنید از وجود

  • ناشناس ارسالی در

    آقایان دولتی سالی چند بار به معلما اضافه می کنید؟ هر روز هم تو خیابونا داد میزنن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها