|
کدخبر: 208921

عقب ماندگی تاریخی آموزش و پرورش از یک زبان نماینده مجلس

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: سیستم آموزش و پرورش در منطقه بلوچستان با عقب‌ماندگی تاریخی مواجه بوده و رفع این عقب‌ماندگی نیازمند توجه ویژه وزارتخانه است.

آموزشی عقب ماندگی تاریخی آموزش و پرورش از یک زبان نماینده مجلس

معین‌الدین سعیدی اظهار داشت: سیستم آموزش و پرورش در شهرستان‌های منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان با عقب‌ماندگی تاریخی مواجه بوده و رفع این عقب‌ماندگی نیازمند توجه ویژه وزارتخانه است.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی افزود: بیشترین تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در کشور که شامل چند هزار دانش‌آموز است، مربوط به منطقه بلوچستان بوده و عمده علت آن نداشتن اسناد هویتی بخشی از این کودکان، مشکلات معیشتی و همچنین کمبود زیرساخت‌های آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: پراکندگی جمعیت روستایی در جنوب استان هم به موضوع بازماندگان از تحصیل دامن زده و راه حل آن طرح روستامرکزی است که بر اساس آن مقرر بوده دانش‌آموزان یه منطقه توسط وسیله نقلیه به مدرسه یک روستای مرکزی منتقل شوند اما در حال حاضر آموزش و پرورش بخشی از هزینه حمل و نقل را نمی‌پردازد و همین امر موجب شده بخشی از دانش‌آموزان از تحصیل باز بمانند.

سعیدی تصریح کرد: تحول در استان محروم سیستان و بلوچستان باید از همین نظام آموزش و پرورش کلید بخورد چرا که کودکان سرزمین من در صورت تحصیل به موقع خواهند توانست در آینده نزدیک استان خویش را آباد کنند.

 

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    قرن ،قرن آموزش و پرورش است ،یا به آن برس ید یا خود به خود خودتان حذف خواهید شد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها