|
کدخبر: 207858

طرح جدید آموزش و پرورش برای معلمان

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی دبیرخانه‌های کیفیت‌بخشی به دروس خبر داد.

آموزشی طرح جدید آموزش و پرورش برای معلمان

مرضیه مسگر زاده پیش‌ازظهر امروز در آیین افتتاحیه گردهمایی کشوری دبیران دبیرخانه‌های راهبری دروس دوره اول متوسطه که با حضور مسئولان در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با تبریک ماه ربیع‌الاول اظهار داشت: کردستان در اجرای برنامه‌های کشوری همواره پیشگام بوده و این رویکرد جای قدردانی دارد.

وی به سابقه فعالیت و جایگاه گروه‌های آموزشی در آموزش و پرورش و دفاتر ستادی آموزش اشاره کرد و گفت: در گروه‌های آموزشی، جدای از تشکیلات اداری و متفاوت با سایر واحدها، تعدادی از معلمان سرآمد با عنوان اعضای گروه در دروس مختلف همکاری داشته‌اند. 

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تغییرات ایجاد شده در نحوه فعالیت گروه‌‍‌های آموزشی، از راه‌اندازی دبیرخانه‌های کیفیت‌بخشی به دروس خبر داد و افزود: با محوریت و مدیریت استانی، دبیرخانه‌های کشوری دروس به شرکای استانی ستاد تبدیل شده و امروز 15 دبیرخانه کشوری دروس مختلف در استان‌ها مستقر و نقش ستادی را ایفا کرده و سرآمدی را به تصویر می‌کشند.

وی با بیان اینکه تغییر روش به گونه‌ای هدایت شده که بهترین شکل اجرایی را نسبت به گذشته داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر از توانمندی معلمان و ظرفیت‌های استانی به خوبی در قالب دبیرخانه‌های دروس استفاده می‌شود.

مسگر زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قابلیت دبیرخانه‌های کشوری دروس، بهره‌گیری کامل از ظرفیت دبیرخانه‌ها را نیازمند حمایت مدیران کل استان‌ها دانست و با اشاره به استقرار دبیرخانه کشوری درس ادبیات فارسی در استان فرهنگی کردستان و سرآمدی آن در میان سایر دبیرخانه‌های دروس، عنوان کرد: بر اساس روال، بعد از سپری شدن سه سال از فعالیت دبیرخانه‌ها، مسئولیت آنها به استان دیگر واگذار می‌شود، اما به جهت توانمندی، اقدامی برای تغییر محل دبیرخانه ادبیات از کردستان انجام نشده است.

وی به مرجعیت دبیرخانه‌های دروس در آموزش و پرورش پرداخت و اظهار کرد: امروز سازمان پژوهش هر قدمی که می خواهد در راستای کتاب‌های درسی بردارد از دبیرخانه‌های دروس نظر و پشتیبانی می‌خواهد و نظر تخصصی دبیرخانه‌های کشوری در اولویت قرار دارد و به تصویب برنامه‌ها کمک می‌کند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش نتایج کسب شده در این حوزه را مرهون حرکت سازمان یافته و تخصصی و دغدغه افراد و جایگاه انکار ناپذیر دبیرخانه‌های راهبری دروس عنوان کرد و افزود: روز به روز دبیرخانه‌های دروس تقویت و مرجعیت آنها حفظ شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها