|
کدخبر: 207140

انتقاد یک نماینده مجلس از رئیسی درباره انتخاب وزیر آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: انتظار من از دولت انقلابی، تصمیم درست و به‌موقع است. اینکه گزینه بعدی وزارت آموزش و پرورش از سوی آقای رییس جمهور زودتر به مجلس معرفی شود هم یک کار انقلابی است که به تاخیر انداختن آن را به صلاح نمی‌دانم.

آموزشی انتقاد یک نماینده مجلس از رئیسی درباره انتخاب وزیر آموزش و پرورش

بیش از دو ماه است که سید ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهوری مشغول به کار است و از طرفی، یک ماه و نیم هم قبل از ورود به پاستور، پیروزی‌اش در بزرگ‌ترین رقابت سیاسی کشور مسجل شده بود؛ به عبارتی بیش از سه ماه و نیم است که رئیسی از جایگاه جدید خود خبر داشته است، اما با این وجود، وزارت آموزش و پرورش که از نظر بسیاری از افراد، مهمترین وزارتخانه کشور است، بدون وزیر اداره می‌شود.

معمولاً روسای جمهور در ایام پیش از انتقال قدرت با مشورت و اتاق‌های فکری که تشکیل می‌دهند، گزینه‌های تصدی وزارتخانه‌ها را با افراد امین خود روی کاغذ تعیین می‌کنند. بی‌تردید یک ماه و نیم فرصت خوبی بود تا رییس جمهوری منتخب فردی را انتخاب می‌کرد که هم مورد قبول عموم سیستم آموزشی کشور باشد و هم مجلس روی او نظر مثبت داشته باشد؛ موضوعی که در دولت سیزدهم اتفاق نیفتاد و با پیشنهاد «حسین باغگلی» گمنام، اولین «نه» مجلس انقلابی به سیدابراهیم رئیسی مخابره شد.

حال بیش از یک ماه و نیم از عدم رای اعتماد مجلس به گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش می‌گذرد، اما همچنان این وزارتخانه کلیدی با سرپرست اداره می‌شود، اتفاقی که حتی برخی حامیان رئیسی را هم در بهت فرو برده است.

یکی از افرادی که می‌گوید انتظار دارد تا وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هرچه زودتر به مجلس معرفی شود، «محمدرضا احمدی» نماینده رشت است.

او به خبرنگار ما گفت: علیرغم تشکر از آقای رییس جمهور به خاطر برخی رویکردها، می‌خواهم از ایشان به خاطر تاخیر در معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گله کنم. پس از اینکه حسین باغگلی از مجلس رای لازم را کسب نکرد، ما همچنان منتظر گزینه بعدی آقای رییس جمهور هستیم.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: در ایران، حدود ۱۵ میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم داریم که این قشر، بخش عمده جامعه را تشکیل می‌دهند. ما در این حوزه، کلی کار و مشکل داریم. از طرفی، انتصابات زیادی در این بخش به واسطه تغییر دولت می‌باید اتفاق بیفتد و مهمتر از همه، چند صباحی است که ماه مهر که زمان شروع مدارس است را آغاز کردیم. اگر بخواهیم در این حوزه مهم به موفقیت برسیم باید متولی آن را زودتر معرفی کنیم.

نماینده رشت تصریح کرد: اکثر تصمیمات مهم، نیاز به دستور صریح وزیر دارد و سرپرست این اختیار را ندارد. در استان‌ها هم به همین گونه است؛ یعنی مدیرکل کنونی، چون نمی‌داند در دولت جدید ماندنی است یا نه، خیلی روی به تصمیمات قاطع نمی‌آورد که البته حق هم دارد.

انتظار از دولت انقلابی، تصمیم درست و به موقع برای وزارت آموزش و پرورش است

احمدی اظهار داشت: انتظار من از دولت انقلابی، تصمیم درست و به موقع است. اینکه گزینه بعدی آقای رییس جمهور زودتر به مجلس معرفی شود هم یک کار انقلابی است که به تاخیر انداختن آن را به صلاح نمی‌دانم.

وی در پاسخ به اینکه در خصوص وزیر پیشنهادی بعدی آموزش و پرورش با کمیسیون آموزش مجلس مشورتی صورت گرفته است؟ گفت: تا این لحظه هیچ مشورتی با کمیسیون انجام نشده است. من مطمئنم که اعضای کمیسیون آموزش مجلس جزو دلسوزترین افراد برای موفقیت در حوزه آموزش و پرورش هستند و چه بهتر که برخلاف گزینه قبلی که ما را طرف مشورت قرار ندادند در این موضوع تغییر رویه دهند و یا اگر آقای رییس جمهور صلاح می‌داند چند گزینه را به کمیسیون اعلام کنند تا با مشورت به بهترین فرد برسیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در ادامه گفت: هدف مجلس، همراهی با دولت است و از این‌رو سعی شد به وزرای دولت سیزدهم رای اعتماد دهیم هرچند که می‌شد چند نفر را تایید نکرد. اکنون هم، هدف تعامل و همکاری با دولت است، چون می‌خواهیم زودتر مشکلات خانواده بزرگ آموزش و پرورش را به حداقل برسانیم.

آموزش مجازی آسیب جدی به سطح سواد دانش آموزان وارد کرده است

احمدی در پایان درخصوص نحوه بازگشایی مدارس افزود: آموزش مجازی آسیب جدی به سطح سواد دانش آموزان وارد کرده است و صلاح به شروع آموزش حضوری است؛ البته آموزش حضوری هم شرایطی دارد که باید رعایت شود. ابتدا باید همه معلمان و دانش آموزان واکسینه شوند و سپس ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز این حضور را بدهد. از طرفی، باید کلاس‌ها زیر ۱۵ نفر تشکیل و حتماً تمام پروتکل‌های بهداشتی دقیق اجرا شود. غیر از این رویکرد، هر کاری انجام دهیم، هم به سطح سواد دانش آموزان و هم به سلامت خانواده بزرگ آموزش و پرورش لطمه زدیم.

منبع: جامعه 24

ارسال نظر