|
کدخبر: 206970

اظهارات سرپرست آموزش و پرورش درباره ردیف استخدامی معلمان

کاظمی بیان داشت: تخصیص هزار نفر ردیف استخدامی ویژه این استان در کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان نشان از توجه ویژه دولت به سیستان و بلوچستان است.

آموزشی اظهارات سرپرست آموزش و پرورش درباره ردیف استخدامی معلمان

علیرضا کاظمی روز جمعه در آیین تجلیل از برگزیدگان کنکور سراسری ۱۴۰۰ بخش پیرسهراب شهرستان دشتیاری ضمن ادای احترام به شخصیت فرهیخته، تاثیرگذار، عاشق و دوستدار مردم و دانش آموزان «حسین علیمرادی» و خانواده جهادگر وی، اظهار داشت: خروجی و برون داد فعالیت‌های موسسه دست یاری به دشتیاری، به عنوان یک اقدام شایسته، انسان هایی شایسته هستند که آینده ایران اسلامی را رقم خواهند زد.

وی افزود: حسین علیمرادی فردی انسان‌ساز و فرهنگ‌ساز بود که همراه کردن مردم مهمان نواز، میهن‌دوست و مرزداران غیور این منطقه با توسعه آموزش و فرهنگ کاری، مهمترین دستاورد ماندگار او در سیستان و بلوچستان است.
کاظمی تصریح کرد: حسین علیمرادی آغازگر یک فرهنگ در این منطقه بود که آیندگان ثمره آن را خواهند دید. او فرهنگ این منطقه را تحت تاثیر قرار داد.

کاظمی خاطر نشان کرد: همراه کردن مردم مهمان نواز، میهن‌دوست و مرزداران غیور این منطقه با توسعه آموزش و فرهنگ کاری بود که علیمرادی آن را به خوبی انجام داد.

وی اظهار کرد: توجه به عدالت و توسعه عدالت و در راس آن عدالت آموزشی بسیار مهم و مشارکت و همدلی مردم منطقه در این زمینه بی‌نظیر است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مردم این استان وفادار به انقلاب و مستحق خدمت هستند و حسین علیمرادی نماد خدمت خالصانه و ماندگار است که در حقیقت مسیر تعلیم و تربیت فرزندان این منطقه را تسهیل کرد.

وی گفت: آینده خوبی در انتظار در این منطقه است چرا که نگاه‌ها تغییر کرده و تحولات بنیادین در حال رخ دادن است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: اگرچه سیستان و بلوچستان با شاخص‌های کشوری فاصله دارد اما تلاش های مسوولان و مردم و همراهی و هم افزایی آنان باعث شده بالاترین نرخ رشد در شاخص‌ها در این استان اتفاق افتد و این تلاش‌ها ارزنده و ستودنی است و اطمینان می‌دهیم تا تحقق کامل عدالت آموزش تلاش خواهیم کرد.

کاظمی تصریح کرد: کارگروه توسعه عدالت در سیستان و بلوچستان در وزارت آموزش و پرورش به صورت ویژه طراحی و برنامه‌ریزی شده و پیگیری امور و شاخص ها در دستور کار این کارگروه قرار دارد.

وی ادامه داد: کاهش فاصله های درون استانی و برون استانی در سیستان و بلوچستان یک ضرورت است.

کاظمی بیان داشت: تخصیص هزار نفر ردیف استخدامی ویژه این استان در کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان نشان از توجه ویژه دولت به سیستان و بلوچستان است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خطاب به مسوولان استانی، گفت:  ساخت اردوگاه ملی در استان خود را آغاز کنید و از ظرفیت‌های استانی و کشوری در این اقدام بهره‌گیری کنید، ما هم پشتیبانی خواهیم کرد.

کاظمی با بیان اینکه توسعه کانون‌های فرهنگی، تربیتی و دارالقرآن‌ها نیز در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: آموزش و توانمندسازی معلمان، شرط تحقق عدالت آموزشی است.

وی افزود: اولویت های آموزشی مناطق مختلف و مدارس استان را اعلام کنید تا برنامه ریزی و طراحی لازم انجام شود.

کاظمی بر افزایش سرانه مدارس در بخش‌های مختلف، تامین نیازهای تجهیزات و فناوری، تهیه تبلت برای دانش آموزان در قالب طرح هدایت (هر دانش‌آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس درس) تاکید کرد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان کنکور سراسری ۱۴۰۰  بخش پیرسهراب شهرستان دشتیاری تجلیل شد.

علیرضا کاظمی صبح امروز با استقبال معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، حمید الدین یوسفی فرماندار کنارک، سعیدی نماینده مردم در مجلس، رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش، عبدالرحیم کُردی مدیر عامل منطقه آزاد چابهار و جمعی از مسوولان وارد فرودگاه بندر کنارک شد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر