|
کدخبر: 206668

خبر مهم درباره استخدام معلمان حق‌التدریس در آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش با توجه به نیاز به استمرار خدمت معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارتخانه مذکور پیشنهاد صدور مجوز برای استمرار بکارگیری آنها را به دولت ارائه کرده است.

براساس ماده (۶) آیین نامه اجرایی بند (۳) قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، مقرر شد مشمولان مواد (۴) و (۵) این آیین نامه (شامل مربیان پیش دبستانی، حق التدریسان غیرمستمر، آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی) که در آزمون پایان دوره و داخلی نمره قبولی را کسب نمی کنند، به همکاری آنان با آموزش و پرورش خاتمه داده شود.

با توجه به نیاز وزارت آموزش و پرورش به استفاده از خدمات مشمولان فوق در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، پیشنهاد این وزارتخانه مبنی بر اصلاح آیین نامه اجرایی مذکور به تصویب هیئت وزیران رسید و به موجب ماده (۶) آیین نامه اصلاحی، استمرار بکارگیری مشمولان که نمره قبولی در آزمون داخلی را کسب نکنند، در صورت نیاز صرفاً در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مجاز شد.

از آنجا که وزارت آموزش و پرورش به استمرار خدمت مشمولان ماده (۶) آیین نامه فوق برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ نیز نیاز دارد، پیشنهاد اصلاح ماده مذکور را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرده است.

لازم به ذکر است، این پیشنهاد در حال حاضر در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک در دست بررسی و تصمیم گیری است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها