|
کدخبر: 204798

کدام بخش آموزش و پرورش بیشترین کمبود نیرو را دارد؟

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: به دلیل عدم ورود و استخدام نیروی توانبخشی، بخش زیادی از کمبود نیروی آموزش و پرورش در حوزه توانبخشی است

آموزشی کدام بخش آموزش و پرورش بیشترین کمبود نیرو را دارد؟

سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، در نشست شورای معاونین سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: سهمیه هر استان به زودی به حساب استان‌ها واریز خواهد شد و اولویت هم تأمین وسایل «توان افزایی» مورد استفاده به صورت جمعی برای دانش آموزان استثنایی است.

وی افزود: علاوه بر این مبلغ، ۲۵ میلیارد تومان نیز بابت تأمین سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی به زودی تخصیص خواهد یافت.

حسینی با تأکید بر این که هیچ کلاس درسی نباید بدون معلم باشد، گفت: استان‌ها باید از روش‌های سیزده گانه تأمین نیروی انسانی، بویژه استفاده از نیرو‌های خرید خدمات و حق التدریس نیرو‌های عادی در مدارس استثنایی نهایت بهره را ببرند.

وی افزود: به دلیل عدم ورود و استخدام نیروی توانبخشی، بخش زیادی از کمبود نیرو در حوزه توانبخشی است و یکی از راه‌های جبران این کمبود أخذ مجوز جذب نیروی خرید خدمات در حوزه توانبخشی است.

حسینی با ارائه آماری از توزیع کتب درسی گفت: تاکنون از سوی سازمان پژوهش برای ۵۷هزار دانش آموز میان پایه استثنایی کتاب درسی توزیع شده است.

حسینی با بیان این که گام اول بازگشایی مدارس در آموزش و پرورش استثنایی با مدارس زیر پنجاه دانش آموز شروع شده است، گفت: برای حضور دانش آموزان در مدارس، باید اقناع‌سازی والدین صورت گیرد و این کار از طریق انجمن‌های اولیا و مربیان امکان پذیر است.

وی افزود: شرط حضور دانش آموزان استثنایی وجود سرویس ایاب و ذهاب است که ضرورت دارد استان‌ها با قید فوریت ساماندهی سرویس‌ها را انجام دهند.

بر اساس این گزارش، حسینی خواستار جدیت استان‌ها در سنجش نوآموزان پیش دبستانی شد و گفت: تا

 

منبع: ایسنا
  • ناشناس ارسالی در

    از دولت آقای رییس خواهش می کنم رییس های قبلی را عوض کند در همه قسمتها

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها