|
کدخبر: 206390

خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش آموزان و والدین

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در طی سالیان متمادی نتوانسته است به راهبرد اصلی خود دست پیدا کند و این امر ناشی از تنها بودن این وزارتخانه در حل مسائل و مشکلات این دستگاه عظیم است.

آموزشی خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش آموزان و والدین

علیرضا کاظمی در هزار و یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به بازگشایی مدارس، اظهار کرد: آموزش و پرورش در یک شرایط سخت و پیچیده کرونایی و با آرامش موفق به بازگشایی مدارس شد.

وی با اشاره به اینکه در بازگشایی مدارس ما فقط اصول و استانداردهای لازم را به استان‌ها اعلام کردیم، افزود: شوراهای مدارس و استان‌ها همکاری و هماهنگی خوبی برای آغاز به کار مدارس کردند، آموزش و پرورش برای اینکه بتواند تمامی مدارس کشور را بازگشایی کند نیازمند همکاری و همراهی مردم، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به هزارمین جلسه شورای عالی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: از حضور رئیس جمهور در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش تشکر می‌کنم، نگاه ایشان نسبت به آموزش و پرورش متفاوت از دیگران است. ایشان آموزش و پرورش را برنامه و اولویت اصلی دولت خود می‌داند.

کاظمی خاطر نشان کرد: در این جلسه رئیس جمهور به خوبی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را مطرح کرد و این نشان می‌دهد که ایشان بر وضعیت آموزش و پرورش کشور کاملاً واقف است.

وی گفت: آموزش و پرورش در طی سالیان متمادی نتوانسته است به راهبرد اصلی خود دست پیدا کند و این امر ناشی از تنها بودن این وزارتخانه در حل مسائل و مشکلات این دستگاه عظیم است.

کاظمی تصریح کرد: برای آغاز سال تحصیلی جدید تمهیدات و اقدامات خوبی اندیشیده شده بود از جمله آغاز به کار مدرسه تلویزیونی ایران، استفاده از تمامی ظرفیت‌های شبکه شاد، حضور تدریجی و آرام دانش آموزان در مدارس، پیش بینی پروتکل‌های بهداشتی، واکسیناسیون فرهنگیان و تاکید بر تمرکززدایی و واگذاری اختیارات بیشتر به استان‌ها و مدارس کشور نمونه‌هایی از این اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه شبکه شاد بزرگ‌ترین شبکه آموزشی کشور است، گفت: شبکه شاد در آموزش و پرورش کشور یک استثنا و بی نظیر است که توانست در دوران کرونا و در کنار فرهنگیان، باری از روی دوش آموزش و پرورش بر دارد، با تلاش و کوشش همکاران توانستیم کارکردهای جدیدی را به این شبکه اضافه کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: سامانه هدایت را طراحی کردیم اسامی تمامی دانش آموزانی که تبلت ندارند در این سامانه ثبت شده است به محض اینکه تبلت تحویل بگیرند اسم آنها از این سامانه حذف می‌شود.

کاظمی ادامه داد: سامانه نظارت بر بازگشایی مدارس را راه اندازی کردیم و تاکنون بیش از ۴۰ هزار مدرسه الگوی خود را برای آغاز سال تحصیلی جدید در این سامانه ثبت کرده‌اند، اطلاعات این سامانه در حال تکمیل است.

وی تصریح کرد: سیاست ما در بازگشایی مدارس رویکردی تدریجی، آرام و ایجاد تقاضای اجتماعی برای بازگشایی مدارس بود و تا حدودی این امر محقق شد.

کاظمی گفت: کمبود کتاب نداریم ولی مشکل توزیع داریم، این امر به خاطر مشکلی است که در سامانه سیدا ایجاد شده است، همکاران من تلاش می‌کنند این مشکل رفع شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نسل آینده کشور در مدارس اجتماعی می‌شوند، گفت: چاره‌ای نداریم جز با ایمن سازی مدارس، رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و همراهی و مشارکت جامعه به سوی بازگشایی مدارس برویم.

منبع: شفقنا
  • ناشناس ارسالی در

    تا معیشت معلم درست نشه عمرا مشکلات آموزش و پرورش حل بش،گرچه براتون مهم نیست

    • ناشناس ارسالی در

      حالا کی خواسته مشکلات آموزش و پرورش حل ب شه؟

  • مامان بچه ها ارسالی در

    من که بچه هارونمیفرستم مدرسه.تماااام

  • محمد ارسالی در

    آقای سرپرست با رندی خاص از کنار بزرگترین مشکل یعنی کمبود معلم رد میشود .وقتی به مدارس دولتی محروم سر میزنید هیچ خبری از تغییرات بهداشتی نیست درکلاس ۲۵ متری باید ۳۵ دانش آموز بدون تهویه حضور پیدا کنند آقای سر پرست چنانچه در سطح شهر تردد کنید رعایت پروتکلها زیر ۵۰درصداست پس زیاد از شیوه نامه ها دم نزنید چون خود شماهم خوب میدانید تمام آنها فقط روی کاغذ خواهد بو د واگر حتی اجرا شود یکی دو هفته خواهد بو د لطفا بکاری که دران تخصص دارید مشغول شو ید

    • ناشناس ارسالی در

      یه تیکه موکت صبح به صبح میندازن دم در مدرسه روش وایتکس میریزن به عنوان رعایت پروتکل بهداشتی
      انگار کرونا از کف کفش منتقل میشه
      پارسالم همین بود

  • دانا ارسالی در

    این کیه خدایی جن گیر نیست؟
    رئیسی چه کرده؟
    تو چه کردی ؟
    جمع کن خودت رو کم دستمال بکش

  • یلدا ارسالی در

    آسیب مالی و اقتصادی و عذاب روانی و جسمانی کلاس‌ های مجازی رو معلمان کشیدند و هرگز دیده نشدند پزش رو وزیر و وکیل و رییس و سرپرست می دن
    کار معلمان از ۵ ساعت رسید به ۱۲ ساعت و بیشتر ولی جناب میرکاظمی با کم کردن فوق العاده ویژه معلمان بعد از صدور فیش حقوقی اونها رو تحقیر کردند و نمایندگان مجلس هم لایحه ی رتبه بندی رو طوری پیچوندن که یه وقت به تیریج قبای اساتید دانشگاه که خودشون هم هستن برنخوره
    حاشا به این همه معرفت و عدالت

  • ناشناس ارسالی در

    تا رقم فوتی های روزانه کرونا به زیر ۱۰ نفر مدرسه، باز کردن مدارس خطرناک. بچه ها رعایت نمیکنند. به طور طبیعی دوست دارن باهم صحبت و بازی کنند و به وسایل هم دست می زنند. معلم با همه در تمایل و خودش میتونه ناقل باشه. خلاصه که خیلی خطرناک. کشورهای پیشرفته به دانش آموزان فایزر زدن.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها