|
کدخبر: 205051

اجرای رتبه‌بندی مسیر شغلی معلمان را تغییر می دهد

رئیس فراکسیون امور عشایری مجلش شورای اسلامی گفت: هدیه ویژه دولت و مجلس برای معلمان در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اجرای رتبه‌بندی خواهد بود.

علی کریمی فیروزجانی در نشست مشترک اعضای فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی و مسئولان آموزش و پرورش فارس وامور عشایر کشور درشیراز گفت: خوشبختانه از اسفند ۹۹ که لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس ارائه شد، این لایحه با قید فوریت و خارج از نوبت مورد بررسی قرار گرفت و توانست ۱۰۰ درصد رای موافق اعضای کمیسیون اموزش و تحقیقات را جلب کند.

رئیس فراکسیون امور عشایری مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه این لایحه در صحن علنی نیز توانست موافقت ۹۷ درصدی نمایندگان را به همراه داشته باشد.

کریمی فیروز جانی گفت: مذاکرات لازم با سازمان برنامه و بودجه و هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برای اجرای این طرح انجام شده و در این رابطه به جمع بندی‌های لازم رسیده ام.

وی گفت: رتبه‌بندی مسیر شغلی معلمان را از دیگر کارمندان دولت جدا خواهد کرد و فرهنگیان را در یک رسته جدید شغلی به نام علمی آموزشی قرار خواهد داد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازنشستگان سرمایه ارزشمند این کشور هستند گفت: طرحی با ۲۰۰ امضا به هیات رئیسه مجلس برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام وصول شده است و در نوبت رسیدگی قرار گرفته است و با مشخص شدن دقیق منابع لازم این طرح نیز از امسال یا سال آینده اجرا خواهد شد.

کریمی فیروز جانی گفت: باید برای معلمان عشایری که در مناطق محروم و صعب العبور مشغول تدریس هستند مزایای ویژه در نظر گرفته شود تا بخشی از زحمات این قشر زحمتکش جبران شود.

وی گفت: پوشش گسترده اینترنت در مناطق عشایری از طریق وزارت ارتباطات و گنجاندن سرفصل دروس در دانشگاه فرهنگیان در ارتباط با عشایر و زندگی عشایری از دیگر اقداماتی است که پی گیر ان هستیم.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها