|
کدخبر: 202498

صفر تا صد واکسیناسیون دانش آموزان + لینک

طبق اعلام وزارت بهداشت بازه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در برنامه واکسیناسیون دانش آموزان قرار گرفتند، برای اطلاع از روند آن با این گزارش همراه باشید.

آموزشی صفر تا صد واکسیناسیون دانش آموزان + لینک

در چند ماه اخیر موضوع بازگشایی مدارس و بررسی در مورد چگونگی روند آن مورد بحث بسیاری از رسانه ها قرار گرفته است. از همان ابتدا بازگشایی حضوری مدارس به شرط واکسینه شدن معلمان و دانش آموزان اعلام شد.

شروع واکسیناسیون برای بازه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال

طبق اعلام وزارت بهداشت سامانه واکسیناسیون کرونا برای متولدین اول مهر ۱۳۸۲ تا اول مهر ۱۳۸۳ (سن ورود به سال آخر متوسطه) فعال شده است و مشمولان با مراجعه به آدرس salamat.gov.ir می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند.

وزیر بهداشت در این رابطه تاکید کرد: ثبت‌نام دانش آموزان در سامانه واکسیناسیون کرونا طبق گروه سنی اعلام شده انجام خواهد شد و مراکز واکسیناسیون بر اساس نوبت دهی سامانه تزریق واکسن را انجام می دهند. سایر دانش آموزانی که در این بازه سنی نیستند، برای دریافت واکسن کرونا باید تا اعلام وزارت بهداشت صبر کنند.

نگرانی والدین درباره واکسیناسیون دانش آموزان

به طور کلی واکسن ها ایمن هستند و عوارض خطرناکی برای فرد واکسینه شده ایجاد نمی کنند. در مورد واکسیناسیون نوجوانان، انجمن های حمایت از کودکان، تزریق واکسن را برای افراد ۱۲ تا ۱۸ سال تایید کرده اند.عارضه بسیار جدی در نوجوانانی که واکسن کرونا را دریافت کردند مشاهده نشده است و فقط در برخی از آنان به صورت تب و لرز خفیف، سردرد و درد محل تزریق گزارش شده است که این عوارض هم کوتاه مدت است و نهایتا بعد از دو روز برطرف می شود.

چه نوع واکسنی برای واکسیناسیون نوجوانان توصیه می شود؟

در حال حاضر افراد بالای ۱۸ سال دو دز واکسن سینوفارم را دریافت می کنند و بر اساس اعلام وزارت بهداشت قرار بر این است بازه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال فقط یک دز سینوفارم را دریافت کنند. به طور کلی واکسن سینوفارم تزریقی در دو دز نسبت به تزریق آن در یک دز از نظر فرمولی تفاوتی ندارند اما از نظر تجاری واکسن سینوفارم تک دز نسبت به ۲ دز با هم متفاوت هستند و هلال احمر این موضوع را نظارت می کند.

واکسیناسیون دانش آموزان مدارس استثنایی در اولویت است

میزان ۳ میلیون دز واکسن کرونا برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است. طبق برنامه ریزی ها با وزارت بهداشت قرار بر این است که دانش آموزان مدارس استثنایی در اولویت واکسینه شوند. دانش آموزان پایه های دوازدهم، یازدهم، دهم، نهم، هشتم و هفتم در نوبت های بعدی واکسن کرونا را به شرط تامین واکسن از طریق وزارت بهداشت،دریافت خواهند کرد.

ارسال نظر