|
کدخبر: 202465

تصمیم وزیر علوم برای آغاز سال تحصیلی در کنار مزار شهدا

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم با اشاره به آغاز سال تحصیلی و همزمانی آن با هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: بر این اساس تصمیم وزیر علوم بر این شد که آغاز سال تحصیلی را در یکی از دانشگاه‌های شهر تهران بر سر مزار شهدای گمنام آن دانشگاه برگزار کنند.

علی شمسی‌پور مشاور وزیر علوم و مدیرکل حوزه وزارتی با بیان اینکه در خصوص انتصابات مدیران ستادی وزارت علوم و رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پژوهشی و فناوری، کمیته‌ای ۷ نفری با انتخاب وزیر علوم تشکیل شده است، اظهار کرد: توانمندی‌های مدیریتی و علمی، خصوصیات اخلاقی و رفتاری و همچنین مبانی اعتقادی از مهم‌ترین شاخص‌های انتصاب مدیران آموزش عالی کشور است

وی ادامه داد: تلاش شده است تا یک تیم با تجربه و دارای کارنامه درخشان در حوزه مدیریتی آموزش عالی کشور انتخاب شوند و اعضای کمیته به انتخاب بهتر رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کمک کنند و زمینه را برای انتخاب اصلح وزیر مهیا نمایند.

شمسی‌پور افزود: مبنای کار کمیته انتصابات بدین گونه است که برای هر دانشگاهی از گروه‌ها و جریان‌های مختلف، رزومه افراد و اطلاعات لازم دریافت می‌شود و براساس شاخص‌های مدنظر، بررسی، ارزیابی و امتیازدهی می‌شوند و نهایتا لیست سه الی پنج نفر به ترتیب امتیازی که کسب کردند در اختیار وزیر قرار می‌گیرد که وی بتواند برمبنای کار تحلیلی و جامعی که توسط کمیته انتصابات انجام شده، تصمیم نهایی را اتخاذ و متناسب با وضعیت هر دانشگاه، رئیس مناسب را انتخاب و معرفی کند.

وی تصریح کرد: در همین زمینه کمیته مذکور فعالیت‌های خود را آغاز کرده و طی روزهای آتی رؤسای چند دانشگاه که مراحل نهایی ارزیابی آنها صورت گرفته و در اختیار وزیر قرار می‌گیرند که انتخاب و معرفی خواهند شد و همچنین اسامی نهایی به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای طی مراحل قانونی ارائه می‌شود.

مشاور وزیر علوم افزود: سامانه‌ای در حال طراحی و بارگذاری می‌باشد که افراد می‌توانند درخصوص گزینه‌های پیشنهادی، نظرات و دیدگاه‌های خود را به صورت محرمانه در اختیار کمیته مذکور قرار دهند بدون آنکه نامی از افراد عنوان شود؛ در واقع بدنه دانشگاهی اعم از اعضای هیأت علمی، کارمندان و دانشجویان می‌توانند نظرات خود را جهت انتخاب گزینه اصلح اعلام کنند.

وی ادامه داد: تغییرات معاونان و مدیران ستادی وزارت عتف نیز آغاز شده و بررسی‌های لازم در حال انجام است که نهایتا طی روزهای آینده تکلیف معاونان و مدیران رده بالای ستاد وزارت علوم نیز مشخص خواهد شد.

* آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در کنار مزار شهدا

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم با اشاره به آغاز سال تحصیلی و همزمانی آن با هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: بر این اساس تصمیم وزیر علوم بر این شد که آغاز سال تحصیلی را در یکی از دانشگاه‌های شهر تهران بر سر مزار شهدای گمنام آن دانشگاه برگزار کنند؛ این مراسم با حضور مدعوینی از جمله خانواده‌های شهدا و اساتید برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به شرایطی که بیماری همه‌گیر کرونا ایجاد کرده، در کشور امکان برگزاری گسترده این مراسم نیست و تلاش خواهد شد به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراسم در یک چارچوب کوچکی برگزار شود.

شمسی پور گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها معمولا با حضور رئیس‌جمهوری برگزار می‌شد که امسال هم در تلاش هستیم که ان‌شاءالله به همین منوال برگزار شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد وزارت علوم در این خصوص این است که این مراسم در یکی از دانشگاه‌های مناطق محروم و با حضور آیت‌الله رئیسی برگزار شود و همزمان با یکی از سفرهای استانی که آقای رئیس‌جمهوری و تیم ایشان طراحی کرده‌اند، باشد که این موضوع هم در دست بررسی است و ان‌شاءالله متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر