|
کدخبر: 201787

افزایش حقوق دانشجو معلمان به ۵ میلیون تومان

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان توضیحاتی داد و گفت: حتی می‌توانند حقوق دانشجو معلمان را ۵ میلیون تومان کنند!

آموزشی  افزایش حقوق دانشجو معلمان به ۵ میلیون تومان

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره کسر از حقوق دانشجو معلمان اظهار کرد: این موضوع از سال ۱۳۵۴ و قبل از انقلاب مطرح بود، قانونگذار در مجلس سنا، این مسئله را برای دانشسراها پایه‌گذاری کرد.

وی افزود: بعد از انقلاب، وقتی مراکز تربیت معلم ایجاد شد بحث کسر ۴۵ درصد مطرح بود تا زمانی که دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۰ تاسیس شد و سال ۹۹ با توجه به شرایط کرونا کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان به ۲۰ درصد تبدیل شد یعنی ۲۵ درصد به نفع دانشجو.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: حقوق ۷۰۰ هزار تومان در سال ۹۶، به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در سال ۹۷-۹۸، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سال ۹۹ و هم‌اکنون ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

خنیفر مطرح کرد: ما به عنوان دانشگاه فرهنگیان از مجلس و کمیسیون آموزش می‌خواهیم همانطور که در هیات امنا کسر از حقوق دانشجو معلمان را به ۲۰ درصد رساندیم آن را به صفر برسانند این امر تقنینی است و باید در مجلس صورت بگیرد تا به نفع دانشجو باشد و حتی حقوق را ۵ میلیون تومان کنند، اکنون که دولت آقای رئیسی در تلاش برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن است، دانشجو معلمان می‌توانند وام دریافت و امتیاز مسکن بگیرند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: مسئله حقوق دانشجو معلمان برای همیشه توسط مجلس تفکیک شود و دانشجویان مانند اساتید که منتظرند سریعاً همسان‌سازی را به سامان برسانیم خوشحال باشند.

 

منبع: تسنیم
  • علی ارسالی در

    ای خدا پدرتون رو بیامرزه ،بخدا ماهی دو میلیونو سیصدو هشتاد هزار تومن دستمون رو میگیره که بخدا نمیدونیم چطوری خرج میشه حالا شما اگه این کار رو برا ما دانشجو معلما کنید خیلی ممنون میشیم احرکم عند الله

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها