|
کدخبر: 199259

گزارش گسترش نیوز از اخبار فرهنگیان در هفته ای که گذشت؛

از پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا رتبه بندی معلمان

مهمترین اخبار فرهنگیان در هفته ای که گذشت را می توانید در گزارش پیش رو بخوانید.

آموزشی از پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا رتبه بندی معلمان

سالهاست که معلمان به دنبال حقوق به حق خود از دولت و مجلس های مختلف هستند اما موافقت نکردن دولت ابراهیم رئیسی با افزایش حقوق معلمان در قالب فوق العاده ویژه فرهنگیان و طرح رتبه بندی سبب شد هفته گذشته صحن علنی مجلس بارها شاهد تذکر نمایندگان به دولت و سازمان برنامه و بودجه باشد.

از آنجا که مسعود میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه ، مصوبات دولت روحانی درباره همسان سازی حقوق معلمان را متوقف کرده و اجرای این طرح را با توجه به کسری بودجه دولت خیلی سخت خوانده بود اولین روز کاری مجلس همراه با اعتراض معلمان مقابل مجلس آغاز شد.

گروهی از معلمان در اعتراض به حقوق پایین خود و رسیدگی نشدن به مشکلاتشان در مقابل مجلس و سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند.

در همین راستا حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در اولین جلسه علنی هفته گذشته در تذکری شفاهی گفت: از سازمان برنامه و بودجه انتظار می‌رفت در هفته‌های اول آغاز به کار پیام خوبی را به قشر فرهنگیان ارائه می‌کردند. دولت قبل فوق‌العاده ویژه فرهنگیان را از ۶ درصد افزایش داد انتظار می‌رود سازمان برنامه و بودجه نیز در این مسیر گام‌های مثبتی بر می‌داشت.

 وی ادامه داد: ما در مجلس با دقت پیگیر عمل دولت به وعده هایش هستیم و هفته جاری نیز تذکری به سازمان برنامه در مورد فوق العاده ویژه فرهنگیان دادیم و موضوع را پیگیری می کنیم که قانون کامل اجرا شود و در سایر موضوعات نیز همین شکل عمل خواهیم کرد.

میرتاج الدینی با بیان اینکه نمایندگان در این جلسه به میرکاظمی اعلام کردند ما انتظار داشتیم فرهنگیان پیام نویدبخشی از شما بشنوند و سه مسئله در خصوص فرهنگیان مورد درخواست مجلس است، عنوان کرد: اجرای رتبه‌بندی معلمان، اعمال افزایش فوق العاده ویژه و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۱۳۹۹ سه درخواست نمایندگان از دولت درباره فرهنگیان است.

پس از آن سارا فلاحی نماینده مردم ایلام با مقایسه سیاست و بازی فوتبال گفت: در سیاست نیز مانند فوتبال برخی بازیکنان ده دقیقه ای و برخی ۱۲۰ دقیقه ای هستند و متاسفانه در سیاست و مدیریت برخی بازیکنان هستند که همه ۹۰ دقیقه ها را در دولت حضور دارند و سرجهازی همه دولت ها هستند و علیرغم اینکه نفس ندارند اما نفس منافع ملی را بریده اند. پیاده کردن یاران انقلاب از قطار انقلاب، ناامید کردن فرهنگیان از اجرای لایحه رتبه بندی نوعی تکل از پشت است. متاسفانه دل سرد کردن بازنشستگان از پرداخت مزایای مناطق جنگی و عبور از منویات امام جامعه در زمره همین تکل از پشت ها است.

دولت قبل به تعهد خود در قبال پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت معلمان عمل نکرد

محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه پانزدهم شهریورماه با بیان اینکه پاداش پایان خدمت به طور معمول در بودجه‌های سنواتی پیش بینی می‌شود، گفت: با شروع سال ۱۴۰۰ وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد که پاداش بازنشستگان فرهنگی تا پایان تیرماه پرداخت می‌شود.

وی با یادآوری اینکه حتی اطلاعات معلمان بازنشسته از تمام استان اخذ شده و به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد، گفت: با این وجود در پایان تیرماه پاداش پایان خدمت معلمان پرداخت نشد و سازمان برنامه و بودجه دولت قبل به تعهد خود عمل نکرد.

وحیدی تأکید کرد: درخواست کمیسیون آموزش و نمایندگان مجلس اولویت قرار دادن پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان سال ۱۳۹۹ است تا حداقل بازنشستگان ۱۴۰۰ که تا یک ماه آینده نیز بازنشسته می‌‎شوند امید به اخذ پاداش خود را داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس، دریافت به موقع پاداش پایان خدمت معلمان را یکی از مطالبات به حق فرهنگیان برشمرد و اضافه کرد: اعتبار پاداش پایان خدمت در بودجه سالیانه دیده شده و باید با اولویت دادن به بدهی دیون دولت پاداش پایان خدمت معلمان پرداخت شود.

خبر خوش مقتدایی برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان

عباس مقتدایی با بیان اینکه هفته گذشته مکاتبه ای را با سرپرست وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه درخصوص تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت جمعی از فرهنگیان انجام دادم، گفت: این مطالبه به حق فرهنگیان است و نباید در پرداخت حق قانونی آنان تاخیر می شده.

مقتدایی مطرح کرد: وزارت آموزش و پرورش امروز در پاسخی به اینجانب اعلام کرد تخصیص اعتبار موردنیاز توسط سازمان برنامه و بودجه در مردادماه امسال انجام شده و به اداره کل امور مالی و ذیحسابی ابلاغ گردیده است و بلافاصله پس از تامین نقدینگی توسط خزانه داری کل کشور به حساب ذینفعان واریز خواهد شد.

 محرم زاده: دولت و مجلس زمینه رتبه بندی معلمان را تسهیل کنند

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از دولت و مجلس خواست که مشکل همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته، معوقات و پاداش پایان کار آنها و رتبه بندی معلمان را تسهیل و حل و زمینه تبدیل وضعیت کارکنان زحمتکش شرکتی ها، پیمانی ها و حجمی ها را فراهم کنند.

مابه التفاوت حقوق فروردین تا مرداد ۱۴۰۰ معلمان پرداخت می‌شود

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی،حمیدیه و کارون در مجلس و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: پس از پیگیری مطالبه به حق معلمان شریف و مکاتبات متعدد با وزارت آموزش و پرورش ،با اعلام رئیس برنامه و بودجه مابه التفاوت حقوق فروردین تا مرداد ۱۴۰۰ همزمان با حقوق شهریور پرداخت می‌شود.

ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش تا پایان امسال

معاون حقوقی و امورمجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ساماندهی نیروی انسانی از اولویت‌های کاری وزارت آموزش وپروش است و در دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی هم مورد تاکید بوده است. طبق قانون باید تا پایان سال ۱۴۰۰ این ساماندهی به صورت کامل انجام پذیرد.

قاسم احمدی لاشکی بر بکارگیری لایق ترین و وزین ترین افراد در کسوت معلمی تاکید کرد و گفت: در این مسیر با نمایندگان مجلس اتفاق نظر داریم و همکاری بسیار خوبی صورت پذیرفته است.

واریز سود سال ۱۳۹۹ صندوق ذخیره فرهنگیان به حساب اعضا

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اعلام این خبر که ۳۴۴۰ میلیارد تومان سود سال مالی ۱۳۹۹ به حساب اعضا واریز شد گفت: از سود ۳۴۴۰ میلیارد تومانی، مبلغ ۳۱۱۰ میلیارد تومان به حساب اعضای شاغل منظور شد و ۳۳۰ میلیارد تومان مابقی به حساب فرهنگیان عضو صندوق ذخیره که از مهر ۱۳۹۸ تا اردیبهشت ۱۴۰۰ بازنشسته شده یا تسویه کرده‌اند، طی هفته آتی واریز می‌شود.

مهدی نیکدل با بیان این که فرهنگیان شاغل می‌توانند با مراجعه به وب سایت صندوق ذخیره فرهنگیان و در قسمت صورت وضعیت اعضا، سود سال مالی ۱۳۹۹ را که به حساب آنها منظور شده است، مشاهده کنند، ادامه داد: فرهنگیانی که از مهر ۱۳۹۸ تا اردیبهشت ۱۴۰۰ بازنشسته شده اند قبلا سهم‌الشرکه خود را دریافت کرده اند.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز
  • فرهنکی ارسالی در

    چرا مرتب توصحبت هاشوندمیگن پرداخت پاداش جمعی ازمعلمین این یعنی چی لابد درصدد پرداخت پاداش پایان خدمت معلمین نورچشمی یا ژن خوب هستند لطفٱ شفاف بیانیه بدید شفاف وواضح حرف بزنید من نمی فهمم جمعی ازمعلمین یعنی کیا مگر نهذاینکه همه ی بازنشسته های فرهنگی سی سال خدمت کردند پس قضیه جمعی ازفرهنکیان چیه‌که جدیدٱ از دهان مدیران دولت سیزدهم مرتب تکرار میشه

  • احمدرضا ارسالی در

    همچنان اندر خم یک کوچه ایم. تف به مدیریت ضعیف

  • صفرعلی رستمی ارسالی در

    سلام علیکم "البته به نظر میرسد؛هم رتبه بندی را دولت محترم اجرایی خواهند کرد.وهم فوق العاده را؛ولی مشکل آموزش و پرورش برای نهادینه نمودن فرهنگ مطالعه فکری به پست کتابدار در مدارس نکرده است.امیدواریم در سال1401هجری شمسی؛معاونت پرورشی که پست کتابدار زیر مجموعه این معاونت می باشد.فکری اساسی کنند.وبرای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی؛پست کتابدار احیا شود....ولاغیر....

    • ناشناس ارسالی در

      دوست عزیز وقتی نان نداشته باشی فکر چی هس تی؟ نکنه رو گنج خوابیدی؟ دخار و پسر دانش جو و دم بخت نداری؟ یا نکنه در خواب به سر می برید این وصله ها را برید در کشورهای منظم جستجو کنید نه اینجا که معلم محبوره مسافر کشی کنه ...

  • ناشناس ارسالی در

    از بس دروغ گفتند آدم دچار حالت تهوع ميشه از خدا بترسيد كمتر دروغ بگيد. ارزش اون پاداش به يك سوم رسيد ديگه داغمونا تازه نكنيد .

  • Sh ارسالی در

    سلام
    اگه معلمی جرأت دارد یک روز پر داخت قسط وام دریافتی عقب بیفتد دو برابر باید سود بدهد
    وام بانک ملی .باید ا ول برج پرداخت شود حسابداری آموزش پرورش ت ا پرداخت به حساب بانک معمولا تا دهم برج طول می کشد بانک هر برج سود اون ده روز می گیره در صورتی که هر برج از حساب کم میکن ند بانک ملی استان هرمز گان لطفاً برسی فر مایید

  • احمد ارسالی در

    در کشور من وضع معلم بهتر از این نمیشه ما را فقط برا انتخابات لازم دارن و بس.
    ای همیشه فقیر
    ای که همیشه به ام ید زنده ای
    ای که منتظر رتبه بندی ن شسته ای
    عمرت تمام شد و نفهمیدی.

  • ناشناس ارسالی در

    فقط لعنت میگم به مدیریت ضعیف و به این مس یولین نالایق کشورکه به فکرجیب خودشون هست ند . امیدوارم که هرچه زودتر خانه ی ظلم تو سرشون خراب شود

  • ناشناس ارسالی در

    آیا اشکالی داره کمی از حقوق مسولین و نما یندگان محترم کم کنید و به کارمندان و کار گرانی که حقوقشون پایین است اضافه کنید ؟

  • سعیدی ارسالی در

    از نظر بنده حقیر به عنوان یک بازنشسته فر هنگی باارزشترین مقام ،؛فرهنگی بودن است ا ی آقایی که امروز یادیروز با کت شلواری لا کچری درمقام وزارتی یااداره من معلم تورا آموختم درس انسانیت ومعرفت .ولی حیف ارزش ومقام خودتان را به مال دنیا فروختی یامیف روشی .باعرض معذرت به کسانی میگویم که صند وق ذخیره فرهنگیان راکشیدی بالا.یاامروز ب ادروغ دغل های امروزفردا ت دل من معلم که ۳۰سال زحمت کشیدم جوانییم راصرف کردم خون میکنی بخاطر ریالی که پول خودم وحق من است .تمام ادارات ماه اول پاداش پایان خدمت خو درابدون دغل دریافت میکنند.ولی من فرهنگی باید چقدرشاهددروغ امروز و فردا شماباشیم. به خدا حیاکنید .فقط ارتقای ریس جمهور محت رم که به حق آدم لایقی هست باهیت دولت جدی دش خدایی ازحق مافرهنگیان دفاع کند باتشکر .واقعا بعضی از فرهنگیان بیمارن یافرزند د رشرف ازدواج دارندبحق نیازمندحق خودشان هس تند

  • فرهنگی ارسالی در

    باسلام خدمت همه نمایندگان دولت مردان مسو لیت طی سی سال برای معلم وحوزه فرهنگ چه ک ردید یااحترامی داشتید کدام مناسبت احترام گذاشتید ...معلمین برگردن همه ملحق دارند ..حقوق که ندادند وپایمال کردن ..لاقل پس انداز سی سال مرارت وسختی بدهید جهت درما ن وبیماری های چن ساله متاسفم. که درای ن کشور پرگهر همه درتنگنا وتنگ نظری وسختی زندگی میکنیم

  • محمود ارسالی در

    آیااصلاً مسولی دراین ۳۰سال دیده یا شنیده‌اید که به فکر این قشر زحمتکش باشن چه مسول کوچک تر اداره ات چه مقام بالایی وزارتخانه که بگن
    ای شما بازنشسته فرهنگی بعد از سی سال زحمت فراوان برای تربیت فرزندان خود ما زحمت کشیدی دستت درد نکنه،گفتن؟هرماه بخشی از حقوق مارا بعنوان کسر صندوق بازنشستگی کم میکردن،کو ،کجا رفته،پس منه بازنشست باید از آن استفاده کنم،حالاافتادیم دست پای یه عده‌ای بی خبراز خدا خورده یا توجیبشان برای خوش گذرانی هستن آیا این مسولین به فکر من وتو است،نه والله



  • محمود ارسالی در

    ببین برای یه عکسدار کردن کارت بانکی چقدر تو طبل میکوبن چرا برای پاداش بازنشستگی فرهنگیان یه سال میگذره اطلاع رسانی نمیکن ید

  • ناشناس ارسالی در

    خدا لعنتتون کنه چرا همش وعده میدید پاداش پایان خدمتمون تو حساب کدوم اقازاده است داره سودشو میخوره خدا لعنتون کنه این بود دفاع از حق مظلوم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها