|
کدخبر: 192076

خبر مهم برای کنکوری ها / دفترچه انتخاب رشته اصلاح شد

​دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ مجددا، برای سومین‌بار اصلاح شده است و مهلت انتخاب رشته مجازین این آزمون امروز (پنجشنبه) ۲۱ مرداد پایان می‌یابد.

آموزشی خبر مهم برای کنکوری ها / دفترچه انتخاب رشته اصلاح شد

دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ مجددا، برای سومین‌بار اصلاح شده و داوطلبان می‌توانند بر اساس اصلاحات جدید نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. همچنین داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا پایان امروز، نسبت به مشاهده و ویرایش کدرشته محل‌های انتخابی خود اقدام کنند. 

کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از ۹ تیر ماه سال جاری همزمان در ۴۱۴ شهرستان و ۳۵۲۲ حوزه امتحانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و فرآیند برگزاری آن به مدت چهار روز ادامه داشت. انتخاب رشته مجازین این آزمون که از روز پنجشنبه ۱۴ مرداد آغاز شده بود و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده، امروز (پنج شنبه ۲۱ مرداد) پایان می‌یابد. 

در کنکور ۱۴۰۰ تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد ثبت نام کردند که برای آن‌ها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شد. 

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در کنکور ۱۴۰۰ تقریبا به اندازه سال گذشته است، به نحوی که سال ۹۹ حدود یک میلیون نفر در کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرش شدند. 

اسامی پذیرفته شدگان نهایی کنکور ۱۴۰۰ هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد و بر اساس این نتایج، تعداد یک میلیون و ۹۰ هزار داوطلب در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور پذیرش خواهند شد. 

کلید اولیه آزمون سراسری برای حوزه‌های خارج از کشور روز ۱۶ تیر ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است. 

برای دریافت فایل سری سوم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۰ به وبسایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کنید.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها