|
کدخبر: 190936

یزدی خواه:رتبه بندی معلمان در دست بررسی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت با بیان اینکه مشکلات مدارس در سال تحصیلی جدید مضاعف است، گفت: رتبه‌بندی معلمان در دست بررسی است.

آموزشی یزدی خواه:رتبه بندی معلمان در دست بررسی است

سید علی یزدیخواه نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در برنامه «گفت‌وگوی علمی» رادیو گفت‌وگو، منابع انسانی در آموزش و پرورش را از کلیدی ترین موضوعات روی میز وزیران دانست و اظهار کرد: متأسفانه در هشت سال گذشته تعدد رفت و آمد وزرا منجر به ایجاد این خلأ بزرگ بین اختلاف نیروی انسانی و نیازها شد.

وی با اشاره به کمک غیرمستقیم کرونا به آموزش و پرورش ادامه داد: اگر کلاس‌ها دایر بود قطعاً با مشکل مواجه می‌شدیم اما با کلاس مجازی، معلمان می‌توانستند دو کلاس را یکی کنند و امسال با بازگشایی مدارس، نیازهای واقعی مشخص می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به کسری نیرو و صرف بیش از ۹۴ درصد بودجه آموزش و پرورش برای نیروی انسانی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه عمده بودجه آموزش و پرورش صرف نیروی انسانی می‌شود باز هم حقوق معلمان کافی نیست و لازمه آن، کار تخصصی روی این موضوع است.

یزدیخواه افزود: اخیراً در اثر بی تدبیری‌های آموزش و پرورش، مرکز امور اداری و مرکز منابع انسانی را با هم ادغام کردند که جای تأسف دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن اعلام آمادگی مجلس برای حل این موضوع، تصریح کرد: برای مهر سال آینده، مشکلات مضاعف است و مدیران مدارس تصور نکنند با تغییر دولت همه چیز یکدفعه درست می‌شود بلکه برای بررسی و کار روی موضوع، چندین ماه زمان نیاز است.

وی گفت: رتبه بندی معلمان در کمیسیون مورد بحث است و به سمت عملیاتی شدن پیش خواهد رفت.

 

منبع: فارس

ارسال نظر