|
کدخبر: 190710

کتب درسی مدارس چه زمان توزیع می شود؟

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ضمن اشاره به تدوین الگوی برنامه درسی متناسب با شرایط کرونایی برای سال تحصیلی پیش رو، از آماده سازی و چاپ کتب درسی و توزیع به موقع آنها در ابتدای مهرماه خبر داد.

آموزشی کتب درسی مدارس چه زمان توزیع می شود؟

حسن ملکی، درباره برنامه‌ریزی درسی مبتنی بر شرایط کرونایی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته یک برنامه ویژه کرونا طراحی کرده بودیم. منتها در آن زمان هم فرصت ما کوتاه بود ولی خب گروه‌های ما محتوایی را آماده و به استان‌ها ارسال کردند که در برخی استان‌ها روند اجرا خوب و در برخی استان‌ها خوب نبود.

وی افزود: اما برای امسال یک کارگروه، بسیار جدی در حال کار هستند و تجارب جهانی را مدنظر دارند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه سال گذشته این حجم از تجارب جهانی را در اختیار نداشتیم گفت: برای امسال مرکز امور بین الملل وزارتخانه طی هشت ماه گذشته، تعداد زیادی مطالب و محتوای علمی را ترجمه و گردآوری کرده است و کارشناسان ما نیز نسبت به شیوه‌های آموزش در دوران کرونا اشراف بیشتری پیدا کرده‌اند.

ملکی ادامه داد: آن کارگروه مشغول به کار است و ارزشیابی‌ها و مطالعات انجام شده در داخل کشور را نیز در اختیار دارد که با توجه به مجموعه آنها یک الگوی برنامه درسی متناسب با شرایط کرونایی و آموزش غیرحضوری تدوین خواهند کرد. بنده خودم هم مستقیم بر کار نظارت دارم و امیدوارم این الگو از الگوی سال گذشته مطلوب‌تر و قوی‌تر باشد.

وی درباره آماده سازی چاپ کتب درسی نیز گفت: عمده کتاب‌ها از دفاتر تألیف به اداره کل چاپ و نشر ارسال شده‌اند. چاپ کتب درسی در این دو شرکت یک مقدار به علت گرفتاری‌های ناشی از قعطی برق با وقفه‌ای مواجه شده بود، اما اکنون مشغول هستند و به طور منظم کتب را چاپ می‌کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: برای سال آینده در ارائه کتاب‌های درسی قطعاً مشکلی نخواهیم داشت و کتب از ابتدای مهر ماه از طریق مدارس توزیع می‌شوند.

 

 

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر