|
کدخبر: 189518

دفترچه سوالات کنکور کارشناسی ارشد منتشر شد

دفترچه سوالات آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

آموزشی دفترچه سوالات کنکور کارشناسی ارشد  منتشر شد

آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در نوبت صبح روزهای چهارشنبه ۶ مرداد ماه، پنجشنبه ۷ مرداد ماه و جمعه ۸ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ در ۳۶۷ حوزه امتحانی اصلی و ۱۷۹ شهر سراسر کشور و رقابت ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب برگزار شد.

آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روز اول (چهارشنبه ۶ مرداد ماه) آزمون کارشناسی ارشد آزمون ۳۴ رشته شناور و با تعداد داوطلب ۷۲ هزار و ۳۰۶ داوطلب و در روز دوم (پنجشنبه ۷ مرداد ماه) آزمون ۳۴ رشته امتحانی با ۳۰۵ هزار و ۹۱۳ داوطلب و روز سوم (جمعه ۸ مرداد ماه) آزمون ۶۳ رشته امتحانی و با ۲۵۵ هزار و ۸۳۵ داوطلب برگزار شد.

بیشترین تعداد داوطلبان در گروه آموزشی علوم انسانی با ۴۰۸ هزار داوطلب است و پس از آن به ترتیب گروه‌های فنی مهندسی با ۱۲۵ هزار داوطلب، هنر با ۴۶ هزار داوطلب، علوم پایه با ۳۵ هزار داوطلب، کشاورزی ۱۴ هزار داوطلب و در نهایت دامپزشکی با ۲ هزار داوطلب قرار داشتند..

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ به صورت کارنامه در دهه اول شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود و پس از آن داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در همان زمان نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

فهرست معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های خاص برای آزمون‌های تشریحی و عملی دهه دوم شهریور اعلام می‌شود و آزمون‌های تشریحی در دهه اول مهرماه انجام می‌شود.

پیش بینی می‌شود نتایج نهایی در اواخر مهرماه و نهایتاً تا اوایل آبان ماه ۱۴۰۰ اعلام شود و ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ هزار نفر خواهد بود.

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر