|
کدخبر: 189456

احمدی:بدقولی درباره رتبه بندی معلمان را نمی پذیریم

عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از تغییر لحن رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره رتبه بندی معلمان علی رغم قولی که داده بود گفت: متاسفانه دولت با وجود اینکه برای اجرا بودجه گذاشته بود ولی پا پس کشید اما مجلس مصّر است.

آموزشی احمدی:بدقولی درباره رتبه بندی معلمان را نمی پذیریم

محمدرضا احمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره نامه اخیر دولت به مجلس مبنی بر اینکه بودجه‌ای برای اجرای رتبه‌بندی وجود ندارد، اظهار داشت: رتبه‌بندی معلمان حتما باید اجرایی شود و مجلس ساعت‌های زیادی در این باره کار کرده و گاهی اوقات کمیسیون آموزش تا سه شیفت در شبانه‌روز در این باره تلاش کرد تا به سرانجام نهایی برسد؛ آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان و تأمین اعتبار آن قول داده است.

وی افزود: بودجه رتبه‌بندی معلمان در ابتدا ۱۵ هزار میلیارد تومان بود که مجلس آن را در لایحه بودجه آورد و حتی آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه هم به صراحت اعلام کرد من اجرای رتبه‌بندی معلمان با بودجه 60 هزار میلیارد تومانی را تضمین می‌کنم این در حالی است که نوبخت در لایوی که آقای منادی رئیس کمیسیون آموزش گذاشتند و دراین کمیسیون پخش شد اعلام کرد که اگر رتبه‌بندی بودجه بیشتری هم بخواهد من آن را تأمین می‌کنم اما روزی که قرار بود رتبه‌بندی معلمان در صحن علنی مجلس مطرح شود نامه‌ای را به آقای قالیباف دادند و اعلام کردند که دولت بودجه اجرای رتبه‌بندی معلمان را ندارد اما دولت برای هر کاری بودجه در نظر می‌گیرد و بی‌توجهی به رتبه‌بندی معلمان را نمی‌پذیریم.

احمدی گفت: دولت در نامه خود به مجلس درباره رتبه‌بندی معلمان به صراحت اعلام کرد که کلا بودجه این موضوع را نمی‌دهد و توان این کار را ندارد در صورتی که کاملا مشخص است دولت در حال شیطنت است و همین روش دولت را در موضوع مصوبه مجلس درباره کمک معیشتی به مردم دیدیم که دولت در ابتدا اعلام کرد ما منابع آن را نداریم ولی وقتی مجلس آن منابع را مشخص کرد قوه مجریه اعلام کرد که منابع را داریم ولی چرا این کار به اسم مجلس تمام شود و خود دولت آن را اجرا می‌کند اما مجلس اعتراضی در این باره نکرد چرا که هدف ما بهبود معیشت مردم بود.

نماینده رشت در مجلس گفت: دولت بارها شعار داده که باید جایگاه و شأن معلمان حفظ شود و بهتر بود که دولت بعد از گذشت ۱۵ سال رتبه‌بندی معلمان را اعمال می‌کرد.

وی گفت: مجلس تا اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان ایستاده است و پیگیر آن هستیم و به نظر می‌رسد دولت بنا داشته که معلمان را مقابل مجلس قرار دهد در حالی که دولت بودجه اجرای آن را تأمین نکرده است.

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    آقای احمدی نگران نباش اصلاح طلبان ثابت ک رده اند هیچ وقت دغدغه تعلیم و تربیت فرزن دان این ملت را براساس نظام معیار اسلامی نداشته و ندارند . اگر دولت مردمی و مجلس انقلابی دغدغه تربیت دارند بسم الله

ارسال نظر