|
کدخبر: 188690

آموزش و پرورش بیش از ۱۰۰ هزار نفر را جذب کرد

وزیر آموزش و پرورش گفت: ستاد کرونا درباره حضور دانش‌آموزان در مدارس تصمیم‌گیری می‌کند.

آموزشی آموزش و پرورش بیش از ۱۰۰ هزار نفر را جذب کرد

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه سی‌وپنجمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش یرای سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: ۳۰ درصد مدارس دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش‌آموز است و برای بازگشایی آنها در ابتدای مهر مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: در شهرها که با تراکم بالاتر دانش‌آموزان مواجه هستیم، گفت: اگر در شروع سال تحصیلی ملزم به رعایت فاصله باشیم، دانش‌آموزان را توزیع می‌کنیم و همچنین این اطمینان را به خانواده‌ها می‌دهم که قطعا دستورالعمل های بهداشتی رعایت می شود. 

حاجی‌میرزایی با اشاره به واکسیناسیون معلمان گفت: با وزارت بهداشت توافق انجام شده است و از عید غدیر، واکسیناسیون معلمان آغاز می‌شود.

وی افزود: با اضافه کردن معلمان مدارس غیردولتی یک میلیون و ۲۰۰ هزار معلم داریم که فکر می کنم تا قبل از پایان مرداد همه معلمان واکسینه شوند. 

وزیر آموزش و پرورش درباره اجباری یا اختیاری بودن حضور دانش‌آموزان اظهار کرد: در این خصوص یاید ستاد کرونا تصمیم بگیرد؛ بنده به عنوان خدمتگزار عرصه تعلیم تربیت باید بگویم تجربه غالب کشورها حاکی است که مخاطره ای متوجه دانش‌آموزان نیست و حتی کشورهایی در سال گذشته به رغم کرونا، مدارس شان را باز نگهداشتند.

وی تصریح کرد: دور بودن بچه‌ها از مدارس مخاطره قطعی دارد و تجربه کرونا نشان داد مدرسه جایگزینی ندارد و قطعا دانش‌آموزان باید در در مدرسه بیایند‌.

حاجی‌میرزایی درباره جذب در آموزش و پرورش گفت: تعهد کرده بودیم قبل از پایان دولت  تمام کسانی که قبل از ۹۲ با آموزش و پرورش همکاری داشتند را جذب کنیم که آخرین گروه هم هفته گذشته آزمون دادند و در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر از طریق تبدیل وضعیت و به کارگیری ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش شدند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها