|
کدخبر: 188414

تکلیف واکسینه کردن معلمان چه می‌شود؟

وعده داده بودند که معلمان را اول مرداد ۱۴۰۰واکسینه‌ می‌کنند تا آنها بتوانند شروع سال تحصیلی سر کلاس درس باشند.

آموزشی تکلیف واکسینه کردن معلمان چه می‌شود؟

گفته بودند که همه را حتی نیروهای خدماتی و دفتری مدرسه و فرهنگیان شاغل در اداره‌های آموزش و پرورش را یک‌جا واکسن می‌زنند تا مدارس بالاخره باز شود و صدای بچه‌ها بپیچد در آن کلاس‌ها، راهروها و حیاط‌هایی که ۲سال است انگار خاک‌مرده روی آن پاشیده شده است؛ حتی رفته بودند سمت اینکه راننده سرویس مدارس را هم در فهرست واکسیناسیون قرار می‌دهیم تا والدین با خیال راحت و فراغ‌بال بچه‌هایشان را روانه مدرسه کنند، اما حالا که مرداد شروع شده و۴ روز از آن می‌گذرد، نه خبری از واکسن است و نه از وزیر آموزش و پرورش که بیاید و بگوید آن وعده‌های رنگین چه شد و تکلیف واکسینه کردن معلمان چه می‌شود؟

آن وعده‌ها

ناهید. خ، معلم ریاضی متوسطه است؛ دلتنگ مدرسه و کلاس، شاگردهایش و بیشتر نگران درس و مشق آنهاست. با قاطعیت می‌گوید که بچه‌ها در این ۲ سال کمتر از ۲۰ درصد مفاهیم هر درس را یاد گرفته‌اند و اغلب‌شان با ریشه‌های ضعیف و سست بالا آمده‌اند؛ «مسئولان آموزش و پرورش می‌دانند که وضعیت تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان بد است و میزان افت تحصیلی چقدر بالا رفته و تعداد دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده در این دو سال چندین برابر شده؛ به همین دلیل هم بود که در خرداد تأکید کردند که معلمان باید واکسن بزنند تا سال دیگر مدارس باز شود. اما حالا معلوم شده که مشخص نیست وعده‌ها دقیقا چه زمانی محقق می‌شود؛  در شرایطی که زمان زیادی هم تا شروع سال تحصیلی باقی نمانده است.»

او تنها معلمی نیست که از وعده به سرانجام نرسیدن واکسن ناراحت است، بلکه معلمان بسیاری در استان‌های مختلف عصبانی‌اند از اینکه اسم آنها را بابت واکسیناسیون در سر زبان‌ها انداختند و باعث شدند مردم روی آنها حساس شوند و حالا خبری نیست که نیست. ایوب. م، معلم یاسوجی می‌گوید که در این ۲ ‌ماه روزی نبوده که از دوست و آشنا بابت واکسیناسیون خارج از نوبت معلمان حرف و متلکی نشنیده باشد و حالا که وقتش رسیده به آنها گفته‌اند که شاید وقتی دیگر؛ «حکایت ما معلمان حکایت آش نخورده و دهن سوخته است.

 

منبع: همشهری
  • ناشناس ارسالی در

    برادرمن تابحال متوجه نشدی اینافقط حرف می زنن پول خریدواکسن ندارن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها