|
کدخبر: 180908

ضرورت سنجش سلامت برای ثبت نام کلاس اولی ها

حسینی گفت: والدین برای ثبت نام قطعی فرزندان خود در پایه اول ابتدایی، باید سنجش سلامت را انجام دهند.

آموزشی ضرورت سنجش سلامت برای ثبت نام کلاس اولی ها

جواد حسینی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خصوص طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی اظهار کرد: حدود ۶۰۰ هزار نوآموز پیش دبستانی و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز  اول دبستانی در این طرح مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

او افزود: هدف از اجرای "طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی" حفظ و گسترش سلامت و پیشگیری از بیماری خواهد بود. یکی از افتخارات ما این است که از سال ۷۳ با پوشش یک و نیم درصد از دانش آموزان در بدو ورود این طرح آغاز شد و تاکنون ادامه پیدا کرد. طبق آمار تا سال ۹۸ این آمار به ۹۷ و ۶ دهم درصد پوشش رسید.

حسینی بیان کرد: سال گذشته باوجود شیوع ویروس کرونا اقداماتی انجام شد که ۹۸/۸ دهم درصد کل دانش آموزان بدو ورود در این برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کردند. برای امسال نیز ۹۹ درصد هدف گزاری کرده ایم که امیدواریم انجام شود و برای آن یک درصدی هم  که در این طرح نیستید،  پایگاه سنجش دائمی تشکیل شده است تا در طول سال سنجش شوند.

او تاکید کرد: والدین برای ثبت نام قطعی فرزندان خود در پایه اول ابتدایی، باید سنجش سلامت را انجام دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: پیش بینی می‌شود که امسال ۱۰۰ درصد دانش آموزان بدو ورود به دبستان و ۶۰۰ هزار دانش آموز پیش از دبستان در طرح سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کرده و خدمات لازم را دریافت کنند.

او گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح، ارتقاء سلامت و شناخت مؤلفه‌های سلامت  از جمله توده‌های بدنی و وضعیت بینایی و شنوایی است. علاوه بر ارائه خدمات سلامت به دانش آموزان، این طرح  به جای دهی مناسب دانش آموزان در مدارس عادی، استثنایی، دیرآموزان طیف اوتیسم کمک خواهد کرد تا  خدمات کیفی‌تر آموزشی و تحصیلی در اختیار این دسته از دانش آموزان قرار گیرد.

نوبت دهی سنجش سلامت کودکان به عهده مدارس است

حسینی تاکید کرد: برنامه سنجش سلامت کودکان، پس از ثبت نام اولیه از طریق مدرسه محل ثبت نام به والدین اطلاع رسانی خواهد شد.

او با بیان اینکه سنجش سلامت کودکان عشایری رایگان انجام می شود، گفت: سنجش سلامت در هر استان ۵ درصد رایگان و ۱۰ درصد هم نیم بها انجام می‌شود.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها