|
کدخبر: 176181

توصیه مهم در مورد امتحانات دانشجویان

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: توصیه می‌کنم امتحان‌های پایان ترم دانشجویان به صورت تشریحی و سنجش قدرت تجزیه و تحلیل به جای سوالات تستی انجام شود.

آموزشی توصیه مهم در مورد امتحانات دانشجویان

و، حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان در نشست هم اندیشی پیرامون برگزاری امتحانات پایان نیمسال جاری و نیم‌سال آینده دانشگاه فرهنگیان، با دعوت از اساتید، دانشجو معلمان و پرسنل دانشگاه به مشارکت پرشور در انتخابات پیش رو، گفت: همگان با حضور پرشور و آنگونه که زیبنده میهن اسلامی، نام ایرانی اسلامی، امامین انقلاب و خانواده شهدا، ایثارگان و جانبازان است بار دیگر نشان دهند که نسبت به میهن، آینده کشور، فرزندان، آینده سازان و کیفی شدن اوضاع حساس هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت برگزاری امتحانات به صورت دقیق، منظم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آن را بسیار حساس و تضمین اعتبار دانشگاه دانست.

خنیفر با اشاره بر لزوم آمادگی برای تمهید مقدمات فضای فیزیکی و مجازی و الزامات سخت افزاری، نرم افزاری متناسب امتحانات، حضور حداکثری پرسنل و اعضای هیات علمی دانشگاه به منظور کنترل شرایط، پاسخگویی، توجیه دانشجویان، و اطلاع رسانی جامع را ضروری برشمرد و گفت: حضور و در دسترس بودن مسئولان امتحانات ضمن پیشگیری از به روز چالش برای دانشجویان و پاسخگویی به ابهامات و سوالات آنان، در سلاست و سلامت برگزاری آزمون کمک کننده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ضمن توصیه به برگزاری امتحان‌های پایان ترم به صورت تشریحی و سنجش قدرت تجزیه و تحلیل به جای سوالات تستی، گفت: اساتید باید تلاش کنند تا نمرات بیشتر بر مبنای ارزشیابی مستمر در طول ترم و به همراه ارزشیابی پایانی الکترونیکی انجام شود.

وی با بیان اهمیت درک شرایط دانشجو در عدم دسترسی به آموزش‌های الکترونیکی و یا اینترنت و همچنین برخی بهانه‌هایی در این خصوص، تصریح کرد: باید بدانیم در عین دقت، صراحت و زمان‌بندی در برگزاری آزمون، دانشجو مداری هم داشته باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان همچنین حضور فعال مدیران گروه در پردیس‌ها و مراکز در زمان امتحان و نظارت بر آن، اطلاع رسانی پیش از شروع امتحانات به روش‌های متنوع ازجمله سایت خبری، گروه‌های مجازی، شورای صنفی، برگزاری جلسات توجیهی با عوامل اجرایی و اعضای هیات علمی در راستای برگزاری شایسته امتحانات را مهم برشمرد.

وی بر توجه به موارد غیر قابل پیش بینی ازجمله قطع برق، قطع اینترنت، عدم دسترسی به اینترنت اشاره و بر تمهیدات لازم در این خصوص و همچنین طراحی سازوکاری ویژه برای تجدید امتحان برای افراد بازمانده به منظور پشتیبانی و جبران تاکید کرد.

خنیفر همچنین آمادگی دانشگاه فرهنگیان برای برگزاری نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ از اکنون به صورت آموزش ترکیبی را مهم بشمار آورد و گفت سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ گام بلندی است و باید برای ایجاد زیر ساخت و لوازم برای انجام آموزش‌ها به صورت ترکیبی تمهیدات لازم دیده شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر